معرفی و بررسی

با 5 گزینه از بهترین کیف پول‌های پولکادات در سال 2022 آشنا شوید

کیف پول پولکادات یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری حجم بالای این ارز دیجیتال است. کیف پول‌ها از دارایی شما محافظت کرده و مدیریت حساب را آسان می‌کنند. تقریباً در شعار تمامی کیف پول‌ها می‌توانید رد وعده‌هایی مانند رابط کاربری ساده، خدمات قابل‌اتکا و تضمین دارایی را دنبال کنید؛ اما واقعیت با این شعارها متفاوت است. در این مقاله تلاش‌ کرده‌ایم تا بهترین کیف پول‌های پولکادات (DOT) را در سال 2022 گلچین و معرفی کنیم.

با بهترین کیف پول پولکادات 2022 آشنا شوید

سرمایه‌گذاران برای نگهداری ارز دیجیتال هدف‌گذاری‌های متفاوتی دارند. برخی تنها مایل به هولد و نگهداری هستند و برخی ترجیح می‌دهند تا در هنگام هولد سود هم دریافت کنند. برخی هم که معامله را از هر گزینه‌ای بیشتر می‌پسندند. برای افرادی که مایل به نگهداری طولانی‌مدت ارز دیجیتال هستند؛ صرافی‌ها گزینه مناسبی نیستند. صرافی‌ها بیشتر محل معامله ارز دیجیتال است و از آنجایی که کلید خصوصی حساب کاربری شما در یک صرافی متمرکز در دسترس خود شما قرار ندارد؛ بهترین انتخاب برای نگهداری پولکادات، کیف پول پولکادات است. شما می‌توانید به راحتی برای خرید پولکادات یا فروشی آن به صرافی مراجعه کنید اما برای نگهداری مقادیر زیادی از این ارز دیجیتال، کیف پول گزینه بهتری است.  اگر در زمینه کیف پول ارز دیجیتال سؤال دارید می‌توانید به مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست مراجعه کنید. اگر سوالی در خصوص ارز دیجیتال دات و یا شبکه آن دارید؛ نیز می‌توانید به مقاله پولکادات چیست مراجعه کنید و اطلاعات لازم در خصوص سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را دریافت کنید. در ادامه می‌توانید انواع گزینه برای انتخاب بهترین کیف پول پولکادات را پیدا کنید.

پولکاولت PolkaWallet؛ بهترین کیف پول پولکادات برای مشارکت در شبکه

کیف پول PolkaWallet از پولکادات، کوساما، آکالا و بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کیف پول پولکاولت این امکان را به کاربران می‌دهد تا دارایی‌های قفل‌شده یا رزرو شده خود را مشاهده کنند و همچنین اجازه انتقال آن‌ها را از طریق یک کیو آر کد QR Code به هر حسابی امکان‌پذیر می‌کند. از آنجایی که پولکاوالت رسماً به بلاک چین پولکادات متصل است؛ با نگهداری ارز DOT در این کیف پول شانس برنده شدن برخی ارزها را خواهید داشت.

PolkaWallet برای افزایش امنیت دارایی کاربران از امضای آفلاین استفاده می‌کند. همچنین این کیف پول پولکادات دارای گزینه بازیابی اجتماعی است. این گزینه زمانی کاربرد دارد که کاربر رمزهای عبور خود را فراموش کرده است. به کمک این ویژگی می‌توان موجودی کیف پول را از طریق یک حساب اجتماعی مرتبط از پیش متصل شده، به‌راحتی بازیابی کرد. علاوه بر این کاربران این کیف پول می‌توانند در رویدادهای حاکمیتی شبکه پولکادات شرکت کنند و در رأی‌گیری‌ها نقش داشته باشند.

نقاط قوت کیف پول PolkaWallet

  • رایگان
  • راه‌اندازی آسان
  • امضای آفلاین
  • گزینه بازیابی اجتماعی
  • پشتیبانی از  پروتکل‌های میان زنجیره‌ای

نقاط ضعف کیف پول PolkaWallet

  • عدم پشتیبانی از سرویس چت زنده
  • دارای پیچیدگی برای استفاده تازه‌کاران

کیف پول سخت‌افزاری لدجر Ledger برای نگهداری ارز دات

اگر به دنبال یک کیف پول سخت‌افزاری قابل‌اعتماد برای نگهداری ارز دات (DOT) هستید؛ کیف پول لجر انتخاب مناسبی است. کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد معمولاً دستگاه‌های رمزگذاری‌شده‌ای هستند که دارایی‌های پولکادات کاربران را به‌ شکل آفلاین نگهداری می‌کنند و از لحاظ امنیت از کیف پول‌های نرم‌افزاری گرم، درجه حفاظت بیشتری دارند. می‌توانید نحوه استفاده از یک کیف پول سخت افزاری را در مقاله چگونه از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم بخوانید.

نسخه جدیدتر کیف پول لدجر (Nano X) مجهز به بلوتوث شده است و می‌توان با خیال راحت ارز دات را بر روی آن نگهداری کرد. درون این کیف پول امکان سهام گذاری (Stake) و سواپ دارایی‌ها و خرید و فروش از صرافی نیز امکان‌پذیر است اما ممکن است برخی از این امکانات برای کاربران داخل ایران در دسترس نباشند.

نقاط قوت کیف پول لدجر پولکادات

  • به دلیل برخورداری از عبارت «Seed Phrase» بسیار امن است.
  • از تعداد رمزارز بالایی علاوه بر پولکادات پشتیبانی می‌کند.
  • اتصال بلوتوث

نقاط ضعف کیف پول لدجر پولکادات

  • قیمت بالا
  • به دلیل نیاز همیشگی به دستگاه برای جابجایی  و هزینه جابجایی دارایی‌ها از کیف پول سخت‌افزاری به دیگر کیف پول‌ها برای تریدرها چندان گزینه مناسبی نیست.

 

کیف پول سیف پال SafePal

SafePal یک کیف پول سخت‌افزاری با قیمت مناسب است. کیف پول سخت‌افزاری سیف پال در حالت کاملاً آفلاین کار می‌کند و از ارز DOT نیز پشتیبانی می‌کند. حالت خود تخریبی و پاک‌کننده کلید دستگاه در کیف پول گنجانده‌شده است. این خاصیت حالت پیشرفته‌تری از محافظت دارایی‌ها را به ارمغان می‌آورد.

طبق برخی نظرسنجی‌های آنلاین، کیف پول SafePal برای افراد هولدر انتخاب جذابی است. همچنین نرم‌افزار این کیف پول امکاناتی مثل خرید و فروش و مشاهده لحظه‌ای قیمت‌ها را فراهم کرده است. البته برخی از این امکانات در دسترس کاربران داخل ایران قرار ندارد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال 2022

نقاط قوت سیف پال برای پولکادات

  • ایدئال برای همه افراد
  • مکانیزم خود تخریبی در زمانی که دستگاه به بدافزار آلوده شود.
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف سیف پال برای پولکادات

  • از برخی از رمزارزها مانند TRON، Litecoin را پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول تراست ولت Trust Wallet برای پولکادات

تراست ولت مناسب افرادی است که یک کیف پول ساده و کاربردی بر روی تلفن همراهشان نیاز دارند. تراست والت بر روی سیستم‌عامل Android و همچنین بر روی IOS در دسترس قرار دارد. کیف پول Trust Wallet علاوه بر پشتیبانی از ارز DOT از 40 بلاک چین و هزاران توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری بر اساس نظرسنجی‌ها محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این کیف پول می‌توانید به مقاله کیف پول تراست ولت چیست مراجعه کنید.

بهترین کیف پول اتریوم

نقاط قوت تراست ولت برای پولکادات

  • ایدئال برای استفاده همه افراد
  • قابلیت تنظیم رمز ورود به کیف پول
  • توانایی اسکن QR Code برای دریافت یا انتقال دارایی
  • توانایی نگهداری توکن‌های NFT
  • امکان خرید و فروش، سواپ و سهام گذاری در خود برنامه

نقاط ضعف تراست ولت برای پولکادات

  • کیف پول به طور کامل منبع‌باز نیست.
  • به نسبت کیف پول سخت‌افزاری از امنیت پایین‌تری برخوردار است.

کیف پول Math Wallet

کیف پول Math Wallet از آن دسته برنامه‌های محبوب است که گاهی به عنوان جایگزین مناسب برای کیف پول متامسک نیز مطرح می‌شود. کیف پول Math Wallet بر روی وب، دسکتاپ و تلفن همراه در دسترس است و علاوه بر پولکادات از هزاران توکن دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول می‌تواند با کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز ادغام شود.  بخش برنامه غیرمتمرکز درون این کیف پول اجازه گشت‌وگذار در بازارهای NFT را نیز فراهم کرده است و امکاناتی همچون سهام گذاری، سواپ نیز در Math Wallet فراهم است.

نقاط قوت مت ولت برای پولکادات

  • در بیشتر پلفرم‌ها از جمله: وب، دسکتاپ و تلفن همراه در دسترس است.
  • قابلیت میان زنجیره‌ای و پشتیبانی کیف پولی از بیش از 70 بلاک چین اصلی

نقاط ضعف مت ولت برای پولکادات

  • رابط کاربری به نسبت رقبا با تأخیر روبه‌روست.
  • برخی از اشکالات و باگ‌های تکراری در این کیف پول گزارش‌شده است.
  • به نسبت کیف پول سخت‌افزاری از امنیت پایین‌تری برخوردار است.

سخن پایانی؛ آغاز راه انتخاب بهترین کیف پول پولکادات

در این مقاله با مجموعه‌ای از بهترین کیف پول‌های پولکادات در سال 2022 برای ذخیره‌سازی و نگهداری پولکادات آشنا شدید. با توجه به افزایش کارایی پولکادات، احتمالاً کیف پول‌های جدیدتری نیز برای نگهداری و پشتیبانی از پولکادات (DOT) به بازار معرفی خواهند شد. کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که در این مقاله معرفی شدند در حال حاضر در میان بهترین انتخاب‌ها قرار دارند.

درنهایت، از هر کیف پولی که استفاده می‌کنید باید از امنیت آن خاطرجمع باشید و پیش از استفاده در خصوص آن تحقیق کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری از ضریب اطمینان بیشتری به نسبت کیف پول‌های نرم‌افزاری برخوردارند. بهتر است همواره جوانب و خطرها بسنجیم و از انجام اعمالی که ممکن است امنیت کیف پولمان را با خطر مواجه می‌کند؛ دوری‌کنیم.

 

نوشته های مشابه