آموزش سرمایه‌گذاری

6 مورد از خصوصیات یک تریدر موفق در کسب سودهای کلان

یک تریدر موفق چگونه در اکثر مواقع درحال کسب سود از ارزهای رمزنگاری شده است؟ قطعاً به‌غیراز فراگیری دانش و مهارت، یکی از عواملی که می‌تواند در موفقیت یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال تاثیر گذارد باشد وجود خصوصیات یک تریدر حرفه‌ای در شخصیت او است.

این ویژگی‌ها تنها مربوط به آشنا بودن با امواج الموت یا الگوهای هارمونیک نبوده و اکثرِ این موارد بستگی به خصوصیات اخلاقی و شخصیتی معامله‌گر دارد. در ادامه همراه وب‌سایت “نوبیتکس” باشید تا با 6 مورد از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی یک تریدر حرفه‌ای آشنا شوید.

1- یک تریدر حرفه‌ای دارای ارتباطات قوی است

اتفاقاتی که در موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رخ می‌دهد تاثیر زیادی بر روی قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال داشته و در سود و زیان یک معامله‌گر تاثیر مستقیمی دارد. در نتیجه ارتباطات و شبکه‌سازی قوی با افراد مختلف می‌تواند جزو خصوصیات یک تریدر حرفه‌ای باشد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

این ارتباطات می‌تواند باعث شود تا تریدر دسترسی سریعی به اخبار داشته و در سریع‌ترین زمان برای خرید یا فروش یک رمزارز تصمیم بگیرد. البته شبکه‌سازی تا جای ممکن بایستی با افرادی معتبر باشد تا اطلاعات صحیحی به دست معامله‌گر برسد.

2- یک تریدر موفق ایرانی از دیگران پیروی نمی‌کند

از جمله ویژگی‌های یک تریدر موفق، پیروی کردن از خودش است. این فرد تمام سعی خود را می‌کند که در ابتدا تمامی بالا و پایین‌های بازار را درک کرده و سپس با اتخاذِ تصمیمات درست، معاملات خود را انجام دهد. او سعی نمی‌کند که از دیگران کپی‌برداری کرده و از روش‌های آن‌ها استفاده کند، بلکه فقط از  دیگران برای یادگیری بیشتر الگو می‌گیرد.

تقلید نکردن از دیگران در حوزه ارزهای دیجیتال

یک معامله‌گر موفق یکسری اهداف شخصی برای خود در نظر داشته و سپس با استفاده از ریسک‌پذیری که دارد شروع به معامله یا خریدوفروش ارز دیجیتال می‌کند. همچنین سعی خواهد کرد که با ایجاد یک الگوی شخصی جدید، خود را جزوی از موفق‌ترین و بهترین تریدرهای ارز دیجیتال بکند.

این شخص به‌قدری مهارت در زمینهٔ ترید کسب می‌کند تا بتواند تصمیمات خودش را در بازاری که پر از شایعه و اخبار است با اطمینان گرفته و تمامی مسئولیت آن‌ها را نیز بپذیرد. شما می توانید در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یعنی نوبیتکس اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و به یک تریدر پیشرو تبدیل شوید.

3- آشنایی کاملی با ابزارهای مفید ترید دارد

یک معامله‌گر هرچقدر که شخصیت عالی داشته باشد ولی نتواند با ابزارهای مفید در زمینهٔ ترید کار کند، نمی‌تواند در حوزه کاری خود موفق شود. کسب مهارت و دانش‌های حرفه‌ای در زمینهٔ معامله‌گری جزو واجبات کار یک تریدر به‌حساب می‌آید و بایستی به‌صورت کامل با آن‌ها آشنا باشد.

یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال باید به سایت‌ها و ابزارهایی مانند ماشین حساب ارز دیجیتال تسلط کافی داشته باشد.

4- معامله‌گر برنده به‌هیچ‌وجه قمار نمی‌کند

قمار نکردن در هیچ شرایطی جزو یکی از بهترین خصوصیات یک تریدر موفق به‌حساب می‌آید. یک معامله‌گر ارز دیجیتال می‌داند که در یک کار پر ریسک ورود پیدا کرده و در هر لحظه امکان دارد که سرمایه خودش را از دست بدهد؛ با این حال کار خودش را که ترید ارز دیجیتال است با قمار اشتباه نگرفته و بی‌گدار به آب نمی‌زند.

یک تریدر حرفه‌ای زمانی که قصد خرید بیت کوین، اتریوم، ترون و یا هر رمز ارز دیگری را دارد، با یک تصمیم‌گیری صحیح و درست این کار را انجام می‌دهد.

قمار چیزی به‌جز اعتیاد برای هیچ‌کس نداشته و معامله‌گر نیز می‌داند که با افزایش تخصص و مهارتش در زمینهٔ ترید، می‌تواند به موفقیت‌های مالی بزرگی دست پیدا کند.

5- یک تریدر موفق ارز دیجیتال وسوسه نمی‌شود

یکی از شباهت‌هایی که در ترید و قمار وجود دارد ایجاد حس وسوسه برای دریافت پول یا سود بیشتر است. البته شخصیت کسی که قمار می‌کند حتی از لحاظِ اجتماعی نیز کاملاً با یک تریدر حرفه‌ای تفاوت دارد ولی این حس می‌تواند در هر دو شخصیت به وجود بیاید.

از دست دادن ارز دیجیتال برای وسوسه شدن

یکی از ویژگی‌های یک معامله‌گر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال، نداشتن حس وسوسه و طمع نکردن در دریافت سودهای بیشتر است. به‌عنوان مثال زمانی که قیمت ایپ کوین به‌یک‌باره بالا رفت یک تریدر باتجربه در کنار کسب سود خود از این رمزارز، یک حد ضرر نیز تعریف می‌کند. این کار باعث می‌شود تا در زمانی که قیمت ایپ کوین پایین آمد او دچار ضررهای جبران‌ناپذیری نشود.

6- تریدر ارز دیجیتال همیشه درحال کسب دانش است

حوزه ارزهای رمزنگاری شده همانند تکنولوژی و کامپیوتر بوده و همیشه درحال تحول است. همان‌طور که مهندسین کامپیوتر بایستی همیشه اطلاعات خود در زمینهٔ تخصصی خود به‌روز نگه‌دارند، تریدرهای موفق نیز بایستی این کار را انجام دهند.

طی کردن آموزش های ارزهای دیجیتال و رسیدن به موفقیت مالی

یک معامله‌گر به‌هیچ‌وجه دست از کسب دانش برنداشته و سعی می‌کند تا با استفاده از منابع معتبری که در حوزه کاری خودش وجود دارد، اطلاعاتش را کامل‌تر از روزهای گذشته بکند. یکی از مزیت‌های شغل تریدر کسب سودهای بیشتر در سریع‌ترین زمان با افزایش دانش و اطلاعات بوده که همین موضوع باعث جذابیت این کار شده است.

کدام عامل تاثیر بیشتری در موفقیت یک تریدر دارد؟

ما سعی کردیم در این مقاله به 6 مورد از اصلی‌ترین خصوصیات یک تریدر موفق بپردازیم که تمامی آن‌ها می‌تواند او را به موفقیت مالی برساند. به‌صورت کلی این خصوصیات نیز شامل موارد زیر بودند:

  • همیشه درحال کسب دانش و به‌روزرسانی اطلاعاتش است
  • وسوسه سودهای بیشتر نمی‌شود
  • به‌هیچ‌وجه در زمینهٔ ارزهای دیجیتال قمار نمی‌کند
  • ارتباطات و شبکه‌سازی قوی دارد
  • با ابزارهای کار خود به‌خوبی آشنا است
  • از روش‌های دیگران در ترید کپی‌برداری نمی‌کند

تمامی این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند از یک فرد معمولی، ترید حرفه‌ای و موفقی بسازد. هیچ‌کدام برتری نسبت به دیگری نداشته و بایستی تمامی آن‌ها در وجود معامله‌گر شکل بگیرد. از نظرِ شما چه موارد دیگری در موفق بودن یک تریدر تاثیرگذار هستند؟ حتماً نظرات خودتان را برای ما در زیر همین مقاله درج کنید.

نوشته های مشابه