شمارش معکوس تا هاوینگ بیت‌کوین

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
تحلیل ارز‌های دیجیتالرمزارزها

همه چیز درباره آینده دوج کوین؛ پرواز به سوی ماه یا سقوط آزاد؟

آینده دوج کوین در ایران و سراسر دنیا یک موضوع جذاب به‌شمار می‌رود. طرفداران این میم محبوب می‌خواهند بدانند تا چه قیمتی می‌تواند رشد کند و آیا به ۱ دلار خواهد رسید؟ دوج کوین از زمان آغاز به کار، سر و صدای زیادی در فضای کریپتو به پا کرده است، اگر شما هم به‌دنبال یافتن پاسخ برای این سوال هستید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید؛ قرار است بعد از آشنایی با دوج کوین به عوامل موثر در روند قیمت آن بپردازیم، با نظر کارشناسان مطرح درباره آینده دوج‌ کوین آشنا شویم و در انتها قیمت دوج‌ کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ را پیش‌بینی خواهیم کرد.
سلب مسئولیت نوبیتکس

آشنایی با دوج‌ کوین

در اواخر سال ۲۰۱۳ جکسون پالمر ( Jackson Palmer) مدیر بازاریابی محصولات ادوب (Adobe) و بیلی مارکوس (Billy Markus) مهندس نرم‌افزار، دوج کوین را به عنوان یک شوخی و طنز در دنیای ارزهای دیجیتال خلق کردند (علاقه‌مندان به ارز دیجیتال بعداً آن را یک توکن میم نام‌گذاری کردند). این دو نفر تصمیم‌ گرفتند نام دوج‌ کوین را از یک میم محبوب اینترنتی انتخاب کنند. آنها در ابتدا با هدف شوخی و مسخره کردن رمزارزها وارد این فضا شدند، اما کمی بعد تصمیم گرفتند پروژه خود را به عنوان یک رمزارز قابل دسترس برای همه معرفی کنند. ویژگی مهمی که دوج کوین را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند؛ نامحدود بودن آن است. در حالی که بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال سقف ثابتی برای عرضه توکن‌ها در نظر گرفته‌اند،‌ دوج کوین به صورت نامحدود عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه یک معیار مهم برای سنجش موفقیت پروژه‌ها، محبوبیت آن و طرفدارانی است که به خود جذب می‌کند،‌ می‌توان گفت دلیل مهم افزایش قیمت دوج کوین نسبت به قیمت شیبا اینو و سایر رقبایش، پذیرش گسترده و محبوبیت بالایی است که بین طرفدارانش وجود دارد. در ادامه با این میم کوین محبوب بیشتر آشنا خواهید شد.

تاریخچه دوج کوین

آینده دوج کوین
دوج کوین یک فورک از لاکی‌ کوین (LuckyCoin) است؛ لاکی‌ کوین از فورک لایت کوین (Litecoin) ایجاد شده و لایت کوین هم یکی از فورک‌های بیت‌ کوین محسوب می‌شود. توسعه‌دهندگان کد LuckyCoin را به دلیل الگوریتم پاداش تصادفی‌اش انتخاب کردند. در این الگوریتم ممکن است ماینرها برای ایجاد بلاک‌های جدید، هیچ پاداشی دریافت نکنند و یا حتی صدها سکه پاداش بگیرند. پالمر و مارکوس این ویژگی را با این امید در دوج کوین استفاده کردند که ویژگی تصادفی بودن سیستم پاداش‌دهی ماینرها را اذیت کند و در دراز مدت آن‌ها را از استفاده این توکن به عنوان گزینه پرداخت منصرف کنند. اما تنها یک ماه پس از معرفی پروژه، وب سایت رسمی دوج کوین بیش از یک میلیون بازدید دریافت کرد و به سرعت موفق شد طرفداران زیادی پیدا کند. یکی دیگر از تصمیمات عجیب و غریب بنیان‌گذاران دوج کوین، تعیین سقف عرضه ۱۰۰ میلیارد سکه در ابتدای کار این پروژه بود تا دوج کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال بی‌ارزش جلوه دهد، اما این نامحدود بودن به عنوان ویژگی مثبتی تلقی شد که کاربران آن را به مدت طولانی ذخیره نکنند و برای پرداخت‌‎های مختلف به‌کار بگیرند. تصویر جالب این ارز دیجیتال نیز به بیشتر دیده شدنش کمک کرد تا در شبکه‌های اجتماعی مختلف مورد توجه قرار گیرد؛ به‌ این ترتیب حتی در خارج از جامعه بلاکچین نیز به شهرت رسید. سرانجام در پایان سال ۲۰۱۷ بازار ارزهای دیجیتال دوج کوین را پس از افزایش شدید قیمت جدی گرفت و در مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از بازیگران بزرگ در بین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. پس از آن، دوج کوین با کمک جامعه ردیت (Reddit) که بیش از ۲.۴  میلیون عضو دارد و سایر پلتفرم‌های اجتماعی، پایگاه کاربری خود را بیشتر گسترش داد. این امر ارزش بازار دوج کوین را به سرعت جابه‌جا کرد که حتی خوشبین‌ترین تحلیلگران هم نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند.

پیش‌بینی آینده دوج کوین

سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای کل دنیای کریپتو بود؛ اگرچه در ابتدای سال شاهد ادامه احساسات نزولی بازار سال ۲۰۲۲ بودیم، اما در پاییز بازار دوباره رونق گرفت. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین به سطح ۴۰ هزار دلاری بازگشت. با این حال، دوج کوین سال بسیار متفاوتی نسبت به سایر پروژه‌های کریپتویی داشت. هرچند در اواخر سال ۲۰۲۳ قیمتش افزایش یافت، این روند به اندازه برخی رمزارزها انفجاری نبود. بسیاری از طرفداران دوج کوین می‌خواهند بدانند که آیا قیمت دوج کوین DOGE افزایش می‌یابد؟ باید بگوییم با توجه به روند صعودی کل بازار ارزهای دیجیتال، انتظار افزایش قیمت دوج کوین میان برخی معامله‌گران وجود دارد و البته برخی هم کاهش قیمت دوج کوین را برای آینده پیش‌بینی می‌کنند. هرچند اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه) دوج کوین با قیمت حدود ۰.۰۵ دلار قابل معامله بود اما با حرکت صعودی کل بازار، این میم کوین نیز افزایش قیمت داشته و انتظار می‌رود این روند در صورت رشد کل بازار ارزهای دیجیتال، در آینده هم ادامه‌دار باشد، اما روند آن به اخبار و تحولات آینده بستگی دارد.

بررسی عواملی که در روند قیمت دوج کوین موثر است

یکی از عوامل مهم در افزایش محبوبیت دوج کوین، تعداد رو به افزایش طرفداران مشهوری است که به طور مداوم حمایت خود را از این ارز دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی‌شان اعلام می کنند. لیست حامیان ارز دیجیتال دوج کوین شامل خوانندگان رپ آمریکایی: اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و لیل یاتی (Lil Yachty)، بدنساز سابق: کای گرین (Kai Greene)، خواننده گروه کیس (Kiss): جین سیمونز (Gene Simmons)، ستاره سریال تایگر کینگز (Tiger King) نتفلیکس: کارول باسکین (Carole Baskin) است. با این حال، مشهورترین فردی که از دوج کوین حمایت می‌کند، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک است. جهش قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ از زمانی شروع شد که ایلان ماسک با معامله‌ای به ارزش ۴۴ میلیارد دلار توییتر را خریداری کرد. به محض انتشار این خبر، قیمت دوج کوین تقریباً ۱۰۰ درصد افزایش یافت. دلیل آن هم حمایت همیشگی ایلان ماسک از این ارز دیجیتال است به‌طوری که چندین بار آن را «ارز مردمی» نامیده است. به دلیل کارمزدهای تراکنش پایین و حمایت مداوم ایلان ماسک، تعدادی از شرکت‌های سنتی، دوج کوین را به عنوان گزینه پرداخت پذیرفته‌اند. برخی از شرکت‌هایی که در حال حاضر پرداخت‌های دوج کوین را قبول کرده‌اند عبارتند از:
  •     تسلا (Tesla)
  •     سینماهای ای‌ام‌سی (AMC Theaters)
  •     گیم‌استاپ (GameStop)
  •     ایربالتیک (airBaltic)
  •     دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks)
  •     ایزی‌دی‌ان‌اس (EasyDNS)
  •     نیواِگ (Newegg)
  •     توئیچ (Twitch)
بر اساس حرکت فعلی قیمت و داده‌های تاریخی، دوج‌کوین می‌تواند یکی از محدود ارزهای دیجیتالی باشد که در کارهای روزمره افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، پیش‌بینی‌های مختلفی در مورد آینده دوج‌کوین وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نظر چهره‌های مطرح در مورد آینده دوج کوین

در ادامه نقل‌قول‌های مستقیم برخی چهره‌های مطرح در بازار ارزهای دیجیتال درباره آینده قیمت دوج کوین آمده است.
  • Matt Wallace: دوج‌ کوین آماده عبور از ۱ دلار است!
  • DogeCoin Ride: رسیدن به ۰.۹ دلار برای دوج‌کوین اجتناب‌ناپذیر است!
  • That Martini Guy ₿: من معتقدم دوج‌کوین در آینده به ۱ دلار می‌رسد!
  • Ash WSB: دوج‌کوین پادشاه میم‌کوین‌ها است!
  • Crypto Rover: دوج‌کوین کم‌ارزش است!
  • SlumDOGE Millionaire: پیش‌بینی من این است که دوج‌کوین به زودی با توییتر ادغام خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

نمودار قیمت دوج کوین از سال ۲۰۱۷

با توجه به نوسانات تاریخی قیمت ارزهای دیجیتال و چرخه‌های نصف شدن پاداش بلاک یا هاوینگ (Halving) بیت کوین، در ادامه با روند احتمالی قیمت دوج کوین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ آشنا خواهید شد. توجه کنید این پیش‌بینی‌ها طبق بررسی‌های وب‌سایت «CryptoNewsZ» و بر اساس داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال هستند که تا به امروز برای این میم کوین پرطرفدار اتفاق افتاده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین سال ۲۰۲۴

بر اساس پیش‌بینی قیمت و تحلیل تکنیکال DOGE، میانگین قیمت دوج کوین ممکن است در سال ۲۰۲۴ به ۰.۲۲ دلار برسد. در عین حال، حداکثر قیمت ۰.۲۸ دلار و حداقل ۰.۰۸۵ دلار پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین سال ۲۰۲۵

با توجه به پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین برای سال ۲۰۲۵، حداکثر قیمت این میم کوین ممکن است ۰.۳۹ دلار و حداقل آن حدود ۰.۲۵ دلار باشد. احتمالا میانگین قیمت در پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۰.۳۲ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین سال ۲۰۲۶

قیمت دوج‌کوین، برای سال ۲۰۲۶ ممکن است به حداکثر ۰.۴۵ دلار و حداقل قیمت حدود ۰.۳۰ دلار برسد. در عین حال، میانگین ارزش معاملاتی ممکن است حدود ۰.۳۸ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین سال ۲۰۲۷

انتظار می‌رود که دوج‌کوین در سال ۲۰۲۷ به ۰.۵۱ دلار برسد که حداکثر قیمت پیش‌بینی شده برای آن است. در حالی که حداقل ارزش برای همان دوره حدود ۰.۳۵ دلار پیش‌بینی می‌شود. میانگین قیمت دوج‌کوین احتمالا ۰.۴۳ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین سال ۲۰۲۸

حتی در فضای بسیار ناپایدار ارزهای دیجیتال، یک میم کوین مانند دوج کوین ممکن است در بازار نزولی همچنان ارزش خود را ثابت کند. بر اساس پیش‌بینی‌های قیمت دوج‌کوین (DOGE)، این سکه ممکن است به حداکثر ۰.۵۷ دلار و حداقل قیمت ۰.۴۰ دلار برسد. در عین حال، میانگین قیمت می‌تواند ۰.۴۹ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین سال ۲۰۲۹

سابقه و پیش‌بینی‌های قیمت DOGE به ما نشان می‌دهد که قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۲۹ بین ۰.۴۷ تا ۰.۶۳ دلار خواهد بود. میانگین قیمت برای همین سال ممکن است ۰.۵۵ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین ۲۰۳۰

بر اساس پیش‌بینی‌ها، قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۳۰ می‌تواند به حداکثر ۰.۸۲ و حداقل ۰.۵۷ دلار برسد. میانگین قیمت حدود ۰.۶۹ دلار در نظرگرفته شده است. احتمال می‌رود ارزش بازار تا پایان سال ۲۰۳۰ به طور قابل توجهی افزایش یابد.
بیشترین قیمت دوج کوین کم‌ترین قیمت دوج کوین سال
۰.۲۸ ۰.۰۸۵ ۲۰۲۴
۰.۳۹ ۰.۲۵ ۲۰۲۵
۰.۴۵ ۰.۳۰ ۲۰۲۶
۰.۵۱ ۰.۳۵ ۲۰۲۷
۰.۵۷ ۰.۴۰ ۲۰۲۸
۰.۶۳ ۰.۴۷ ۲۰۲۹
۰.۸۲ ۰.۵۷ ۲۰۳۰

پیش‌بینی ولت اینوستور (Wallet Investor)

این موسسه انتظار ندارد دوج‌کوین سرمایه‌گذاری سودآوری باشد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت دوج کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۰.۰۳۱۸ دلار کاهش یابد.

پیش‌بینی دیجیتال کوین پرایس (Digital Coin Price)

این موسسه قیمت دوج‌کوین را تا پایان ۲۰۲۴ حوالی ۰.۲۰ دلار پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی چینجلی (Changelly)

این موسسه پیش‌بینی می‌کند قیمت دوج‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۴۷ دلار برسد.

پیش‌بینی شرکت فایندر (Finder)

طبق پیش‌بینی فایندر، در درازمدت قیمت دوج کوین صعودی است. تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۰.۳۳ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۰.۷۵ دلار خواهد رسید.

سخن پایانی

پیش‌بینی آینده دوج کوین در سال ۲۰۲۴ با توجه به ویژگی‌هایی که اشاره کردیم، آن را به عنوان یک ارز با تورم ثابت، هم‌ردیف با فیات در دنیای واقعی قرار می‌دهد. ویژگی‌های دوج کوین به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌جای انباشته کردن، به طور فعال ارزهای خود را معامله و استفاده کنند. با توجه به حجم بالای سرمایه‌ای که وارد بازار و صرافی ارزهای دیجیتال می‌شود و توسعه‌هایی که در حال انجام است، ممکن است برای آینده دوج کوین شاهد رکوردهای جدیدی باشیم. اما قبل از سرمایه‌گذاری، سنجش ریسک‌ها، بررسی اخبار و شرایط موجود برای هر فرد ضروری است.
آینده دوج‌کوین چگونه است؟

آینده دوج‌کوین بر اساس برخی پیش‌بینی‌‌ها صعودی و مطابق بعضی تحلیل‌ها، نزولی است.

آیا دوج کوین به ۱ دلار خواهد رسید؟

با توجه به پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد رسیدن قیمت دوج‌کوین به ۱ دلار زمان می‌برد و عملی‌شدن آن بستگی به شرایط بازار دارد.

آیا دوج‌کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

با توجه به ویژگی‌هایی کاربردی این میم کوین محبوب و لیست شدن آن بین ۱۰ رمزارز برتر، دوج کوین می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه