آموزش کسب درآمد

فاست ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان از آن درآمد کسب کرد؟

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال وجود دارد که می‌توان به استراتژی سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، بلندمدت، استفاده از نوسانات بازار، استخراج رمزارز و… اشاره کرد. اما آیا روشهای کسب درآمد از ارز دیجیتال، محدود به موارد بالا است؟ یکی از راه‌ها برای به دست آوردن رمزارز، فاست ارز دیجیتال است که از طریق آن می‌توانید کریپتو را به صورت رایگان، دریافت کنید!

شاید ایده ساختن یک وب‌سایت برای دادن صدها بیت کوین به غریبه‌ها عجیب به نظر برسد. با این حال این یک واقعیت در تاریخچه ارزهای دیجیتال است. در واقع، یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین به نام گوین اندرسون، سایتی به نام فاست (Faucet) بیت کوین ایجاد کرد که در آن بازدیدکنندگان با حل کردن کپچا (captcha) حداکثر می‌توانستند ۵ بیت کوین در روز به دست آورند! بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، اندرسون ۱۹۷۱۵ بیت کوین را به افرادی که از وبسایت او بازدید کردند، ارسال کرد.

اگر چه سایت‌های فاست‌ امروزی، چنین بازده سخاوت‌مندانه‌ای را ارائه نمی‌دهند، اما یک روش قانونی برای کسب مقادیر بسیار کم از ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. با این حال، کاربران جدید باید هنگام ارزیابی یک faucet کریپتو به اندازه کافی، محتاط باشند تا از آنها کلاه‌برداری نشود. درک درست این موضوع و انتخاب یک پلتفرم مناسب، بسیار مهم است. در ادامه این مقاله به طور کامل آن را بررسی می‌کنیم.

فاست Faucet رمزارز چیست؟

Faucet ارز دیجیتال، یک وب‌سایت یا برنامه موبایل است که به کاربران، پاداش‌هایی در مقادیر بسیار کم و در قالب ارز دیجیتال می‌دهد. علاقه‌مندان اولیه به ارزهای دیجیتال مانند اندرسون، این سایت‌ها را ایجاد کردند تا افراد بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها و یادگیری آنها تشویق کنند. طرفداران بیت کوین با ایجاد سایت فاست و اهدای مقادیر کمی از BTC به افراد برای انجام کارهای کوچک (مانند حل کردن کپچا Captcha و یا انجام نظرسنجی)، سعی داشتند که آگاهی را نسبت به این اکوسیستم، گسترش دهند.

بنابراین افراد بیشتری، مشتاق به دانلود کیف پول ارز دیجیتال و مبادله رمزارزها می‌شدند. از آنجایی که بیت کوین در زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۹ کمتر از یک پنی، ارزش داشت، به کاربران در صورت بازدید روزانه از وب‌سایت، یک واحد بیت کوین کامل، داده می‌شد. با این حال، با رشد ارزهای دیجیتال در دهه گذشته، فاست‌های بیت کوین، شروع به اندازه‌گیری پاداش روزانه خود در «ساتوشی، کوچک‌ترین واحد بیت کوین» کردند. (صد میلیون ساتوشی، برابر با یک واحد بیت کوین است.)

برخی از Faucetهای کریپتو، پاداش خود را در قالب آلت‌کوین‌هایی نظیر اتر، لایت‌کوین و دوج‌کوین ارائه می‌دهند. اما مهم نیست که افراد، کدام یک از این دارایی‌ها را به دست آورند، در هر صورت فاست‌ها تنها چند پنی در روز به کاربران، پاداش می‌دهند. Faucet در اصل به معنای چکه کردن آب است و دلیل انتخاب آن نیز مبلغ بسیار کمی است که از این طریق، سرمایه‌گذاران به دست می‌آورند.

کریپتو فاست چیست؟

روش کار Faucetها چگونه است؟

فاست‌های کریپتو مشابه وب‌سایت‌های مبتنی بر پاداش نظرسنجی، نظیر Survey Junkie و Swagbucks هستند، با این تفاوت که آنها به جای دلار و کارت هدیه، رمزارز پاداش می‌دهند. ابتدا با وارد کردن نام، ایمیل و پسورد، یک حساب کاربری در سایت فاست کریپتو، ایجاد می‌کنید. در صفحه اصلی Faucet، می‌توانید فرصت‌های موجود را برای کسب کریپتو پیدا کنید.

هر یک از کریپتو فاست‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند، ولی اکثر آنها به کاربران برای دیدن تبلیغات، انجام نظرسنجی‌های آنلاین و بازی‌های ویدیویی دارای اسپانسر، پاداش می‌دهند. علاوه بر این، برخی Faucetها دارای گردونه شانس (Lucky Wheel) هستند که کاربران هر چند ساعت یک بار، می‌توانند آن را چرخانده و ساتوشی بیشتری را به حساب خود اضافه کنند.

هر کریپتو فاست، دارای محدودیت برداشت مختص به خود است. در واقع، منظور، مقداری است که کاربران باید قبل از انتقال پاداش به کیف پول ارز دیجیتال، در حساب خود داشته باشند. برای مثال در سایت Cointiply مردم به حداقل ۵ دلار پاداش برای انتقال بیت کوین به والت خود نیاز دارند. زمانی که کاربران، امتیاز کافی در حساب کریپتو فاست خود داشته باشند، آنها درخواست خود را برای حداقل ۵ دلار پاداش، ثبت کرده و آدرس کیف پول بیت کوین خود را به اشتراک می‌گذارند.

در طی یک دو روز یا یک هفته، بیت کوین در کیف پول آنها قابل مشاهده خواهد بود.

روش کار Faucet کریپتو

علت ایجاد فاست ارز دیجیتال، چه بود؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، مهم‌ترین دلیل آن گسترش آگاهی افراد نسبت به بیت کوین بود. چرا که ارز دیجیتال، مفهوم بسیار جدیدی بود. اما دلایل دیگری برای فاست کریپتو از جمله محدود بودن تعداد صرافی ارز دیجیتال در روزهای اولیه کریپتو نیز وجود داشت که خرید بیت کوین را دشوار می‌کرد. دادن بیت کوین رایگان به مردم، روشی عالی برای علاقه‌مند کردن مردم به رمزارز و پذیرش آن بدون نیاز به ریسک سرمایه بود.

انواع کریپتو فاست‌ها‌ کدام هستند؟

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه از طریق Faucetها درآمد کسب کنید، باید انواع مختلفی از آنها را بررسی کنید. در عین حال به این موضوع توجه داشته باشید که فاست با ایردراپ Airdrop و Bounties متفاوت است. ایردراپ‌ها بین کاربرانی توزیع می‌شود که از یک توکن یا کیف پول ارز دیجیتال خاص برای افزایش آگاهی از آن پروژه، استفاده می‌کنند.

فاست‌های کریپتو را می‌توان بر اساس نوع توکنی که به عنوان پاداش، پرداخت می‌شود، دسته‌بندی کرد. یکی از سایت‌هایی که به شما امکان می‌دهد با انجام چالش‌ها و بازی‌ها، ETH رایگان دریافت کنید Dutchy Corps است. برخی فاست‌های ارز دیجیتال نیز ساتوشی (کوچک‌ترین واحد بیت کوین) را به عنوان پاداش در نظر می‌گیرند.

به عنوان مثال، Faucetهای اتر ETH برای انجام کارهایی نظیر حل کپچا به کاربران، مقدار مشخصی اتر را پاداش می‌دهند. این در مورد رمزارزهای دیگر نیز صدق می‌کند. به طور مشابه می‌توانید از Monerofaucet.info در هر ساعت، بین ۰.۰۰۰۰۰۵ تا ۰.۰۲۵ توکن مونرو را به عنوان جایزه، دریافت کنید. فاست‌های ترون، مانند Xcolander.com نیز می‌توانند روشی جایگزین برای کسب ارزهای دیجیتال رایگان باشند.

انواع مختلف Faucet رمزارز

بهترین سایت‌های فاست بیت کوین، کدام هستند؟

Faucet بیت کوین، یک سیستم پاداش است که از طریق آن مقادیر کمی بیت کوین که به عنوان ساتوشی شناخته می‌شود به کاربران اهدا می‌شود. برخی از سایت‌ها دارای نرخ پاداش بالا بوده، اما همه آنها چنین نیستند. برخی از بهترین سایت‌های فاست بیت کوین را می‌توانید در bestfaucetsites.com پیدا کنید که محبوب‌ترین آنها Cointiply، Freebitcoin و Firefauce هستند. حداقل محدوده برداشت از ۰.۰۰۰۲ btc  تا ۰.۰۰۲ btc  است.

معرفی سایت Cointiply

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق Cointiply وجود دارد که در ادامه آنها توضیح می‌دهیم.

Faucet‌ بیت کوین

فاست بیت کوین به شما امکان می‌دهد که در هر ساعت، کوین به دست آورید. بیشتر اوقات، کمتر از ۵۰ کوین در یک رول (بعد از تکمیل کپچا روی گزنیه‌ای به نام Roll، کلیک کرده و یک عدد به عنوان امتیاز کسب می‌کنید) به دست می‌آورید که برابر با یک سنت است.

  • بین ۱ تا ۶۹۹۹۹ رول، ۲۲ کوین
  • بین ۷۰۰۰۰ تا ۸۹۹۹۹ رول، ۳۶ کوین
  • بین ۹۰۰۰۰ تا ۹۶۹۹۹ رول، ۷۰ کوین
  • بین ۹۷۰۰۰ تا ۹۸۹۹۹ رول، ۱۳۰ کوین
  • بین ۹۹۰۰۰ تا ۹۹۹۸۸ رول، ۲۸۰ کوین

برای فاست ارز دیجیتال در این سایت، اگر خوش‌شانس باشید و عدد ۹۹۹۹۹ را رول کنید، ۱۰۰هزار سکه یا کوین به دست می‌آورید. اما هر روز این اتفاق نخواهد افتاد. همچنین Cointiply دارای یک Cointiplier است که برد شما را با ضریبی بین ۱.۱ و ۲ محاسبه می‌کند. ضریب Cointiplier هر ماه تغییر می‌کند.

وبسایت Cointiply

شرکت در نظرسنجی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از این سایت، تکمیل نظرسنجی است. اگر دوست دارید هر روز، زمان خود را صرف این کار کنید، نظرسنجی‌ها می‌توانند به منبع درآمد ثابتی تبدیل شوند.

تماشای ویدیو

فاست کریپتو محدود به انجام نظرسنجی نمی‌شود، بلکه می‌توانید ویدیوها را در Cointiply تماشا کرده و درآمد کسب کنید. پولی که برای تماشای ویدیوها ارائه می‌شود زیاد نیست، اما اگر می‌خواهید در حین سرگرمی هم پول در بیاورید، این کار را انجام دهید.

بازی کردن

اگر به بازی‌های آنلاین، علاقه‌مند هستید، شاید بد نباشد این سایت را برای به دست آوردن سکه و فاست بیت کوین، امتحان کنید.

کلیک بر روی تبلیغات

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از سایت Cointiply، کلیک کردن بر روی تبلیغات است. قبل از آن که واجد شرایط برای کسب سکه شوید، باید روی پیوندها کلیک کرده و چند دقیقه در صفحه لندینگ این پیوندها بمانید.

فاست Cointiply‌

آفروال Offerwall

شما می‌توانید با تکمیل برخی پیشنهادات مانند دانلود برنامه‌های خاص و ثبت نام برای تست رایگان محصول (Free Trial)، در فاست کریپتو Cointiply، درآمد کسب کنید.

معرفی سایت Firefaucet

سایت Firefaucet یک سایت GPT است که به شما برای انجام کارهای کوچک و ساده، پاداش می‌دهد. این فاست ارز دیجیتال نیز روش‌های مختلفی برای کسب درآمد به شما ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به تکمیل نظرسنجی، Offerwall، امور روزانه (Daily Tasks)، مشاهده تبلیغات، برنامه ریفرال (Referral Program)، لینک کوتاه (Short links) و امتیازهای خودکار فاست (ACP Faucet) اشاره کرد. در ادامه برخی از این موارد را توضیح می‌دهیم.

وبسایت Firefaucet

کلیک روی لینک کوتاه

یکی از راه‌های کسب درآمد از Firefaucet، کلیک کردن روی لینک‌های کوتاه است. با این کار، یک تب یا صفحه جدید، باز شده و شما را به سایتی که قرار است مشاهده کنید، هدایت می‌کند. سپس باید یک کپچا را حل کرده تا لینک کوتاه را تکمیل کنید و پاداش بگیرید. بهتر است در این روش کسب درآمد از فاست، جانب احتیاط را رعایت کنید. چرا که ممکن است وارد لینک‌هایی شوید که حاوی ویروس بوده و دستگاه شما را آلوده کند.

کسب درآمد از ACP Faucet

این روش کسب درآمد، بسیار ساده است. هر ۳۰ دقیقه می‌توانید ACP رایگان، دریافت کنید. فقط کافی است به بخش فاست آنها رفته و برای دریافت پاداش، کپچا را حل کنید. می‌توانید کپچا را روی حالت Recaptcha تنظیم کنید تا حل آن آسان‌تر شود. سپس روی بخش Claim، کلیک و تعداد معینی ACP دریافت کنید. همچنین یک تایمر را در بخش داشبورد اصلی، مشاهده می‌کنید تا زمان باقیمانده را قبل از دریافت پاداش بعدی، ببینید.

وظایف روزانه Daily tasks

بخش دیگری در سایت فایر‌فاست با عنوان وظایف روزانه وجود دارد که در ازای انجام آنها به شما تعداد معینی ACP‌ می‌دهد. شما می‌توانید تعداد معینی نظرسنجی، پیشنهاد و سایر فرصت‌های کسب درآمد را تکمیل کرده و برای دریافت پاداش روی گزینه Collect، کلیک کنید.

کسب درآمد از Firefaucet‌

برنامه Referral

در نهایت می‌توانید از طریق کد ریفرال یا ارجاعی، افراد دیگر را به عضویت در سایت فایر فاست، دعوت کنید. تنها کافی است لینک دعوت را با افراد مد نظر خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز عضو سایت شوند. اما برای آن که بتوانید از این روش، درآمد کسب کنید، آنها باید عضو فعال سایت شوند. هر بار که شخص دعوت‌شده درآمدی از فرصت‌های موجود در سایت به دست آورد، شما ۲۰ درصد کمیسیون، دریافت می‌کنید.

این کمیسیون توسط فایر فاست، تقبل می‌شود و از درآمد ارجاع (فردی که توسط شما دعوت شده) کسر نمی‌شود. بنابراین بهتر است افرادی را برای ارجاع، انتخاب کنید که واقعا علاقه‌مند به سایت باشند.

بهترین سایت‌های فاست اتر

سایت‌های Faucet اتر، مانند Faucet بیت کوین، عمل می‌کنند، با این تفاوت که به جای ساتوشی به کاربران برای انجام وظایف مختلف، اتر می‌دهند. این یک روش عالی برای به دست آوردن توکن‌های رایگان اتر با مشارکت در تبلیغات و داده‌کاوی است. از جمله سایت‌های فاست اتر می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Ethereum-faucet.org
  • Dutchy Corp
  • pw
  • Fire Faucet
بهترین سایت‌های Faucet اتر

معرفی سایت Ethereum-faucet

این سایت به شما امکان می‌دهد تا با حل کپچا و شرکت در قرعه‌کشی، اتر رایگان، دریافت کنید. فاست رایگان اتر، بیش از ۱۰هزار کاربر دارد و آنها می‌توانند با شرکت در قرعه‌کشی روزانه، بین ۰.۰۰۵ تا ۰.۰۱۵ اتر، درآمد کسب کنند. از جمله ویژگی‌های مهم این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل موجودی برای برداشت از این سایت باید ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ اتر باشد.
  • سایت اتر فاست، دارای پشتیبانی مشتری است.
  • امکان پرداخت فوری به کیف پول میکرو Micro Wallet، وجود دارد.

Faucet اتر

بهترین سایت‌های Faucet لایت کوین

شما می‌توانید در ازای اقدامات انجام شده، مقادیر اندکی لایت‌کوین رایگان از فاست‌های کریپتو دریافت کنید. از جمله سایت‌هایی که توکن رایگان لایت‌کوین، ارائه می‌دهند موارد زیر هستند:

  • Moon Litecoin
  • Fire Faucet

معرفی سایت Moon Litecoin

مون لایت‌کوین، یک وبسایت خوب دیگر برای فاست ارز دیجیتال LTC است. از جمله ویژگی‌های خوب آن می‌توان به سطح بالای پرداخت، پاداش‌های عالی و پرداخت سریع و آسان، اشاره کرد. شاید بتوان گفت بارگذاری کند و تبلیغات زیاد نیز از نقاط ضعف آن است. برای کسب درآمد از این کریپتو فاست به ساده‌ترین روش، کافی است هر ۵ دقیقه یک بار، روی Claim کلیک کرده، کپچا را حل و سکه‌های خود را دریافت کنید. به محض کلیک بر روی آن، مقدار لایت‌کوین را در زیر «مبلغ ادعای فعلی»، مشاهده می‌کنید.

وبسایت مون لایت‌کوین

فاست‌های کریپتو چه ریسک‌ها و معایبی دارند؟

واقعیت این است که این سایت‌ها همیشه قانونی نیستند و برخی از آنها برای کلاه‌برداری از کاربران، استفاده می‌شوند. به عنوان مثال برخی از فاست‌های کریپتو، علی‌رغم کسب درآمد زیاد از کلیک روی تبلیغات و پخش ویدیو در وبسایت یا برنامه‌های خود از پرداخت پول به کاربران، خودداری می‌کنند. همچنین لازم است نسبت به فیشرها که قصد دزدیدن اطلاعات شخصی شما را از طریق ایمیل دارند، آگاه باشید.

به این نکته دقت کنید که هرگز کلید خصوصی کیف پول خود و سایر اطلاعات مهم را در اختیار کسی قرار ندهید. بنابراین در جواب امن بودن یا ریسکی بودن فاست ارز دیجیتال باید گفت که از قبل، تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. به این موضوع توجه کنید که اگر بدون بررسی کافی به سراغ این سایت‌ها بروید، ممکن است زمان با ارزش خود را در ازای هیچ، از دست دهید.

بنابراین مراقب وبسایت‌ها و کریپتو فاست‌هایی که مشکوک بوده و وعده‌های خیلی خوبی می‌دهند، باشید. بهتر است از وبسایت‌های معتبر و شناخته شده این کار را شروع و انجام دهید.

آیا کریپتو فاست‌ها واقعی هستند؟

آیا باید از فاست کریپتو استفاده کرد؟‌

این موضوع کاملاً به شخص شما بستگی دارد. اما به طور کلی باید این را در نظر بگیرید که این روش کسب درآمد، به نسبت زمانی که صرف آن می‌کنید دارای سود اندک است. فلذا همه این موارد را سنجیده و سپس شروع به استفاده از آنها کنید. این کار برای افراد با تجربه، تحلیل‌گران خبره و توسعه‌دهندگان بلاک‌چین، مقرون‌به‌صرفه نبوده و انتخاب ایده‌آلی نیست. چرا که آنها می‌توانند با دانش و تخصص خود و صرف زمان منطقی‌تر، درآمد بالاتری را کسب کنند.

شاید کسب درآمد از کریپتو فاست، بهترین گزینه برای افراد مبتدی و دانش‌آموزان باشد تا با صرف زمان بر روی این سایت‌ها و انجام کارهای ساده، ارز دیجیتال رایگان به دست آورند. در غیر این صورت و برای افرادی غیر از این دسته، ممکن است این کار صرفاً اتلاف وقت باشد.

نکات مهم برای استفاده از فاست ارز دیجیتال

شاید رعایت برخی نکات به شما کمک کند تا بتوانید به صورت ایمن‌تر و مطمئن‌تر از این سایت‌ها استفاده کنید.

  • اولین نکته این است که یک کیف پول و ایمیل، مختص دریافت پاداش‌های فاست بسازید. اگر چه سایت‌هایی نظیر Cointiply دارای تاریخچه خوب و با امنیت بالایی هستند، اما همیشه احتمال کلاه‌برداری فیشینگ phishing، پیام‌های اسپم و حمله سایبری وجود دارد.
  • نکته دوم این است که هرگز عبارت بازیابی کیف پول خود را به وبسایت فاست ندهید. این عبارت ۱۲-۲۴ کلمه‌ای، رمز عبور اصلی شما برای دسترسی به دارایی‌های موجود در کیف پول رمزارز است. در واقع شرکت‌های رمزارز هرگز از شما درخواستی برای دریافت رمز عبور نمی‌کنند. بنابراین نسبت به این نوع از کلاه‌برداری‌ها آگاه باشید.
عبارت بازیابی در کیف پول رمزارز

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید فاست کریپتو، یک وبسایت یا برنامه کاربردی است که به کاربران ثبت نام شده در ازای انجام یک کار ساده مانند مشاهده آگهی یا شرکت در یک نظرسنجی کوتاه، مقدار کمی ارز دیجیتال، پاداش می‌دهد. سایت‌های زیادی هستند که می‌توانید از طریق آنها ارز دیجیتال رایگان کسب کنید. برخی از آنها چند رمزارز مختلف را به کاربران ارائه داده و برخی دیگر تنها یک نوع رمزارز نظیر بیت کوین، اتر، لایت‌کوین و… را ارائه می‌دهند.

ایده اصلی پشت این سایت‌ها افزایش آگاهی مردم به ویژه در روزهای اولیه پیدایش کریپتو بود. اکنون استفاده از فاست ارز دیجیتال، بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است که زمان کافی نیز برای انجام وظایف مربوطه در سایت داشته باشند. در صورت علاقه‌مندی به این روش از کسب درآمد، لازم است که جانب احتیاط را رعایت کرده و از قبل تحقیقات کافی را انجام دهید.

نوشته های مشابه