اخبار ارز دیجیتال

سبقت Arbitrum از اتریوم در حجم تراکنش‌های روزانه

تعداد آدرس‌های منحصر به فرد در Arbitrum به بالاترین حد خود رسیده است. همین امر منجر به سلطه‌ی بیش از پیش Arbitrum در لایه 2 در سه‌ماهه‌ی اول سال 2023 شده است.

سه‌شنبه، ۲۱ فوریه، آربیتروم در تراکنش‌های روزانه گوی سبقت را از اتریوم ربود که این موضوع باعث تسلط بیشتر  Arbitrum به‌عنوان مجموعه‌ای از لایه ۲ شد.

آربیتروم که به عنوان چهارمین بلاک‌چین بزرگ از نظر کل ارزش قفل‌شده شناخته می‌شود به گفته‌ی کاووشگر Arbiscan در زمان انتشار این مطلب تعداد 1.103.398 تراکنش در روز را ثبت کرد که نسبت به 159.919 تراکنش روز 1 ژانویه در کمتر از 2 ماه افزایشی 590 درصدی داشته است.

در مدت زمان مشابه تعدا تراکنش‌های روزانه‌ی اتریوم 46% افزایش را تجربه کرده است و به 1.084.290 تراکنش در روز رسیده است. در کنار این آمار، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد در شبکه آربیتروم به بالاترین میزان خود یعنی حدود 2.95 میلیون آدرس رسیده است. داده‌های DefiLlama که به عنوان جمع‌آوری‌کننده‌ی داده‌های TVL (کل ارزش قفل‌شده) فعالیت می‌کند نشان می‌دهد که TVL  آربیتروم با 81% افزایش نسبت به 1 ژانویه 2023 به 1.85 میلیارد دلار رسیده است.

این سبقت آربیتروم از اتریوم در ادامه‌ی GMX اتفاق افتاده است. یک صرافی دائمی غیرمتمرکز بومی آربیتروم، که هفته‌ی گذشته در کارمزد‌های روزانه از اتریوم پیشی گرفت. آربیتروم، این اکوسیستم رو به رشد لایه 2، همچنین شاهد ظهور برنامه‌های مالی متعددی مثل Camelot، Vela Exchange و Radiant Capital بوده است که بر اساس داده‌های Nansen همه‌ی آن‌ها افزایش بیش از 100 درصدی کاربران و تراکنش در 24 ساعت گذشته را تجربه کرده‌اند.

با وجود جهش تراکنش‌ها و آدرس‌ها در آربیتروم، این شبکه‌ هنوز هم از نظر کارمزد شبکه از اتریوم عقب‌تر است.

طبق گزارش cryptofees.info، در زمان انتشار این مطلب، کارمزد یک روزه‌ی آربیتروم حدودا 154,000 دلار است که این مبلغ چیزی کمتر از %2.3 کل کارمزد اتریوم به مبلغ 6.7 میلیون دلار است.

والتر تِنگ، معاونی استراتژی دارایی‌های دیجیتال Fundstrat Global Advisors، معتقد است که علیرغم عدم وجود برنامه و اطلاعیه از جانب توسعه دهندگان آربیتروم در خصوص افت احتمالی توکن، افزایش فعالیت در آربیتروم احتمالا به دلیل امیدواری و گمانه‌زنی کاربران در مورد ایردراپ بالقوه آربیتروم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =