اخبار ارز دیجیتال

سختی ماینینگ بیت کوین 9.95 درصد افزایش یافت

گزارش جدید منتشر شده در روز جمعه در BTC.com می‌گوید سختی استخراج بیت‌کوین پس از آخرین تنظیم با افزایش %9.95 مواجه شده است.

بخشی از این اتفاق احتمالا به دلیل صعود اخیر بیت‌کوین و البته کاهش هزینه‌های برق است.

سختی ماینینگ به پیچیدگی فرآیند محاسباتی مورد استفاده در ماینینگ اشاره دارد و تقریبا هر دو هفته (یا هر 2016 بلاک) یک بار، در همگام‌سازی با هش‌ریت شبکه تنظیم می‌شود.

داده‌های The Block Research حاکی از جهش موقتی هش‌ریت جهانی شبکه به میزان 320 EH بر ثانیه در طی هفته‌ی گذشته است.

مدیر ارشد عملیاتی Luxor، ایتن ورا می‌گوید: “با عرضه‌ی ماشین‌های کارآمدتر به بازار، کاهش نرخ برق، ساخته شدن زیرساخت‌ها و بهبود اقتصاد ماینینگ با قیمت بیت‌ کوین و کارمزد معامله‌های ترتیبی، هش‌ریت شبکه همچنان سیری صعودی خواهد داشت.”

رقابت بیشتر

با وجود این که ماینر‌ها از بهبود اقتصادی سود می‌برند، احتمالاً آن‌ها هم با افزایش سختی ماینینگ که امسال برای سومین بار جهش را تجربه کرده است مقداری به زحمت بی‌افتند.

ایتن ورا اضافه می‌کند: “انتظار ما این است که HashPrice در یک کانال باریک 70 تا 90 دلار در روز معامله شود زیرا افزایش قیمت بیت‌کوین با افزایش در سختی شبکه خنثی می‌شود و شبکه با قیمت‌های جدید به تعادل می‌رسد.”

HashPrice یک معیار ابداع شده توسط Luxor می‌باشد که به درآمدی که ماینر‌ها از یک واحد هش‌ریت در طول یک بازه‌ی زمانی مشخص کسب می‌کنند اشاره دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری D.A. Davidson در یادداشتی که اخیرا انتشار یافته اظهار داشته است که با توجه به افزایش رقابت در صنعت، “محتاط” خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =