آموزش سرمایه‌گذاری

چگونه یک تریدر موفق شویم؟ توصیه‌هایی از زبان کارکشته‌های بازار

چگونه یک تریدر حرفه‌ای شویم؟ چگونه همیشه درترید ارز دیجیتال موفق باشیم؟ چگونه یک سرمایه گذار موفق شویم؟ چگونه به یک تحلیلگر حرفه‌ای بازار سرمایه تبدیل شویم؟ این سؤالات معمولاً توسط همه افرادی که به تازگی وارد دنیای سرمایه گذاری و ترید – از سهام بورس گرفته تا بازار ارزهای دیجیتال – شده‌اند، مطرح می‌شوند. همه ما به دنبال کسب سود بیشتر و تبدیل شدن به یک تریدر شکست ناپذیری هستیم که همواره بتواند بهترین تصمیم را برای سرمایه خود بگیرد.

اگر شما هم با این سؤالات رو به رو شده‌اید، باید بدانید که تبدیل شدن به یک تریدر موفقی هیچ ترفند یا میانبری ندارد. تجربه و آموزش تنها راه موفقیت در بازارهای مالی هستند. با این حال نکات ساده‌ای وجود دارند که از لحظه ورود به بازار معاملات ارزهای دیجیتال یا بورس تا هر زمان که در این بازارها حضور دارید باید آن‌ها را به خاطر بسپارید. رعایت این نکات ساده می‌تواند به شما کمک کند تا در آینده به یک تریدر موفق تبدیل شوید. در اداهم این مطلب همراه نوبیتکس باشید.

چگونه به تریدر یا سرمایه گذار موفقی تبدیل شویم؟

افزایش قیمت ارز دیجیتال به خصوص قیمت بیت کوین برای همه هیجان انگیز است اما آیا همه می‌توانند از این بازار دست پر خارج شوند؟ زمانی که صحبت از تریدر موفق می‌شود شاید تصور کنید که با یک فرد فوق العاده باهوش با ضریب هوشی غیر طبیعی رو به رو هستید که هچگاه اشتباه نمی‌کند، ابزارهای عجیبی دارد با تکیه بر ابزار جادویی با استعداد خدادای خود تبدیل به یک فرد ثروتمند شده است. این تصور اشتباه است! در دنیای واقعی تریدر های موفق انسان‌های عجیبی نیستند، از تکنیک‌ها و ابزارهای عجیب و رازگونه نیز برای موفقیت استفاده نمی‌کنند. همه آن‌ها روزی مانند شما وارد بازار شدند. شکست خوردند، آزمون و خطا کردند، آموزش دیدند، یادگرفتند و در نهایت با کمک از آموزش‌ها و تجربه‌های خود به یک تریدر موفق تبدیل شدند.

این مسیر ممکن است برای بعضی از افراد چند ماه و برای برخی دیگر چند سال به طول بیانجامد. میزان تلاش شما برای یادگیری و تجربه کردن در کنار کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای، در تعیین مدت زمانی که برای موفقیت لازم دارید تأثیر گذار هستند. اگر در ابتدای مسیر هستید. در ادامه به معرفی چند نکته ساده ولی اساسی که همه تریدرها برای موفقیت باید آن‌ها را رعایت کنند اشاره می‌کنیم.

قبل از ترید کردن، پس انداز کافی داشته باشید

یکی از پاسخ‌های اساسی به سؤال چگونه تریدر موفق شویم این است که هرگز همه سرمایه خود را وارد سرمایه گذاری نکنید. این اولین قانون تبدیل شدن به یک تریدر موفق و سرمایه گذار حرفه‌ای است. در بازار ارزهای دیجیتال که نوسانات قیمت بسیار شدید است، همیشه ریسک‌ مالی زیادی سرمایه شما را تهدید می‌کند.

برای مثال قیمت لایت کوین ممکن است به سرعت رشد کند و بلافاصله با یک افت شدید رو به رو شود. این بازار نوسانی می‌تواند سود زیادی را نصیب شما کند با این حال به همان اندازه نیز خطرناک است. کارکشته‌های بازار می گویند:

“با پولی وارد بازار ارزهای دیجیتال و حتی بورس شوید که به آن نیازی ندارید و از دست دادن آن تأثیر شدیدی روی زندگی شما نخواهد گذاشت”

اهمیت این موضوع در آنجاست که اگر سرمایه شما در خطر قرار گرفت راحت‌تر می‌توانید با فشار روحی از دست دادن سرمایه کنار بیایید و در شرایط حساس به جای تصمیمات احساسی مانند فروش سریع، تصمیم گیری‌های بهتری داشته باشید.

همیشه حد سود و حد ضرر داشته باشید

همانطور که اشاره کردیم در بازار ارزهای دیجیتال همیشه شاهد نوسانات شدید هستیم. در یک بازار نوسانی برای اینکه از تصمیم گیری‌های اشتباه جلوگیری کنید همواره باید برای سود و ضرر خود محدودیت تعیین کنید. این کار را باید قبل از سرمایه گذاری انجام دهید و یک درصد یا محدوده قیمتی خاص را برای خروج از بازار در صورت سود یا ضرر انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام معامله برای تصمیم گیری‌های فوری تحت فشار کمتری باشید.

اهمیت رعایت حد سود و ضرر برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق

حد سود به شما کمک می‌کند تا زمانی که هنوز بازار صعودی است با کسب سود مناسب از بازار خارج شوید. اگر حد سود نداشته باشید، دچار طمع می‌شوید و تا لحظه‌ای که قیمت‌ها وارد مسیر نزولی نشوند حاضر به فروش نخواهید شد. در موارد زیادی دیده شده که طمع باعث از دست رفتن سودهای کلان گردیده است. در مقابل حد ضرر هم می برای جلوگیری از ضرر بیش از اندازه ضروری است. فرض کنید وارد بازار خرید و فروش تتر usdt شده‌اید و پس از مدتی قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

حالا، اگر حد ضرر داشته باشید بعد از کاهش قیمت به محدوده‌ای که تعیین کرده‌اید از بازار خارج می‌شوید. اما اگر حد ضرر نداشته باشید نمی‌توانید برای زمان خروج سرمایه خود تصمیم بگیرید. هر روز منتظر بازگشت بازار هستید، اما گاهی اوقات ممکن است بازگشت بازار به مدت زمان بسیار طولانی نیاز داشته باشد. بدون حد ضرر، سرمایه شما همیشه در معرض خطر خواهد بود.

آنالیز تکنیکال را بیاموزید، آشنایی با ابزارهای سرمایه گذاران موفق

تریدرهای تازه وارد در هنگام انجام معامله فقط احساسات (سنتیمنتال) و گمانه زنی‌های بازار را در نظر می‌گیرند یا صرفا بر اساس شنیده ها خرید شیبا یا سایر میم کوین‌ها را به عنوان بخش اعظم سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید یک تریدر موفق باشید، باید یادبگیرید که چگونه به نمودارها نگاه کنید و از تحلیل تکنیکال یا آنالیز فنی در در معاملات خود استفاده نمایید.

آنالیز تکنیکال به شما کمک می‌کند وقتی به نموداری مانند نمودار قیمت استلار نگاه می‌کنید بتوانید اطلاعات زیادی از آن به دست آورید و بر اساس وضعیت نمودار تصمیم گیری کنید. در ابتدای کار، ممکن است آنالیز تکنیکال برای یک تازه وارد ترسناک به نظر برسد. اما اگر صبر و حوصله به خرج دهید و آموزش ببینید، کار با ابزار تکنیکال برای شما لذت بخش خواهد شد.

البته فراموش نکنید که تحلیل تکنیکال تنها یک پیش بینی از وضعیت آینده ارز دیجیتال یا سهام است. حتی حرفه‌ای‌ترین تحلیلگرها نیز ممکن است در آنالیز خود دچار اشتباه شوند. از طرفی بازار نیز هیچگاه دقیقاً در مسیری که انتظار دارید پیش نخواهد رفت. با این حال اگر بتوانید مسیر بازار را با خطای کمی پیش بینی کنید تبدیل به یک تریدر موفق خواهید شد. اگر تازه کار هستید می‌توانید از کپی تریدینگ برای تقویت قدرت تحلیل خود استفاده کنید.

 همیشه پیگیر اخبار و اتفاقات جدید باشید، ویژگی تریدر حرفه‌ای

اگر به دنبال راه حلی برای سؤال چگونه یک تریدر موفق شویم هستید، حتماً باید خودرا به روز نگه دارید. گاهی اوقات اخبار جدید اهمیت بسیار بیشتری از یک تحلیل تکنیکال دارند. اخبار و اتفاقات جدید را پیگیری کنید، اسناد و مدارک مربوط به سرمایه گذاری خود را مطالعه نمایید و همیشه اتفاقات مربوط به حوزه سرمایه گذاری خود را پیگیری کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله سوشال تریدینگ را مطالعه کنید. بارها دیده شده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در پی یک اتفاق یا خبر تغییر مثبت یا منفی شدیدی را تجربه کرده است. به مطالعه اخبار و مدارک مرتبط با یک دارایی مانند شرکتی که سهام آن را خریده‌اید یا ارز دیجیتالی که در کیف پول ارزدیجیتال خود ذخیره کرده‌اید تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی نیز می گویند.

هیچگاه بر اشتباه خود اصرار نکنید؛ تریدر موفق از اشتباه خود درس می‌گیرد

همه تریدر های موفق جهان بارها در انجام معاملات خود دچار اشتباه شده‌اند. اشتباه در معاملات اجتناب ناپذیر است، اما تریدر موفق کسی است که بعد از انجام یک اشتباه، شکست خود را می‌پذیرد و به جای توجیه اشتباه به دنبال دلایل آن می‌گردد. همیشه به یاد داشته باشید «ممکن است تحلیل اشتباه باشد ولی بازار هیچگاه اشتباه نمی‌کند!»، پس اشتباه خود را بپذیرید. اگر می‌خواهید به یک سرمایه گذار موفق در بازار ارزهای دیجیتال یا بورس تبدیل شوید باید از اشتباهات خود درس بگیرید و هرگز یک اشتباه را دوباره تکرار نکنید.

اگر تمام نکات قبلی را رعایت کرده باشید در هنگام شکست، همه سرمایه خود را از دست نخواهید داد و فرصت جبران برای شما وجود خواهد داشت. باید آنقدر قوی باشید که بتوانید بدون تعصب به تحلیل یا تصمیم خود شکست را بپذیرید و با مطالعه شکست‌های خود، پلی برای پیروزی بسازید. در نهایت هیچگاه از شکست‌های خود نا امید نشوید و نگذارید افکار منفی شما را از رسیدن به اهدافتان دور کند.


همیشه امنیت سرمایه خود را در اولویت قرار دهید

در هر بازار سرمایه‌ای قبل از سرمایه گذاری از امنیت کامل سیستم معاملاتی و محلی که در آن قصد انجام معاملات را دارید مطمئن شوید. در بازار ارزهای دیجیتال خصوصاً برای ایرانیان، توجه به این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. قبل از هرچیز یک کیف پول امن برای خود انتخاب کنید. 

علاوه بر این تنها از صرافی‌های معتبر بین المللی یا ایرانی برای انجام ترید و معاملات خود استفاده کنید. از آنجایی که صرافی‌های بین المللی ممکن است مشکلاتی را برای ایرانیان ایجاد کنند، صرافی‌های معتبر داخلی مانند نوبیتکس که سابقه سال‌ها ارائه خدمات بدون مشکل به ایرانیان را داشته‌اند می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. هیچگاه پیش از آن که از امنیت صد در صدی سرمایه خود مطمئن نشدید وارد هیچ معامله‌ای نشوید. حتی اگر سود زیادی در آن معامله برای شما وجود داشته باشد.

نوبیتکس، ابزار معاملات تریدرهای موفق

در این مقاله سعی کردیم به سؤال چگونه یک تریدر موفق شویم بپردازیم. نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم موضوعات بسیار ساده اما در عین حال اساسی هستند که رعایت نکردن هریک از آن‌ها می‌تواند باعث دور شدن شما از مسیر موفقیت شود. در نهایت اگر قصد دارید به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید، نوبیتکس امن‌ترین و بهترین محل برای شروع است. پس همین حالا به صفحه اصلی صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس مراجعه کنید و وارد بازار پرسود ارزهای دیجیتال شوید.

نوشته های مشابه