تکنولوژی‌هامعرفی و بررسی

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟ معرفی ۹ ربات برتر ارز دیجیتال

ارزهای رمزنگاری‌شده دارای نوسانات زیادی بوده و حتی ممکن است در طول چند دقیقه به شدت، تغییر قیمت داشته باشند. سرمایه‌گذاران از سراسر جهان می‌توانند در ترید ارز دیجیتال، مشارکت کنند. اما عواملی وجود دارد که اثربخشی معاملات انسانی را کاهش می‌دهد. مسأله اول این است که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند به سرعت به تغییرات قیمت، واکنش نشان دهند تا ترید بهینه‌ای داشته باشند.

مسأله دوم، این است که سرمایه‌گذاران برای دستیابی به بهترین معاملات به سادگی نمی‌توانند زمان لازم را  به بازار ارزهای دیجیتال، اختصاص دهند. انجام این کار، مستلزم نظارت شبانه‌روزی صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان است. یکی از راه حل‌های مناسب، ربات ارز دیجیتال یا ابزارهای خودکاری هستند که معاملات و تراکنش‌ها را از طرف سرمایه‌گذاران انسانی، انجام می‌دهند.

ربات‌ها از موضوعات بحث‌برانگیز بازار مالی هستند که برخی استفاده از آنها را مفید و برخی دیگر، نامناسب می‌دانند. در این مقاله به صورت کامل نحوه کار این ربات‌ها را توضیح می‌دهیم.

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ربات‌های معاملاتی کریپتو، برنامه‌های کامپیوتری خودکاری هستند که ارزهای دیجیتال را در چندین پلتفرم، معامله می‌کنند. در واقع آنها به نمایندگی از کاربران، دارایی‌های کریپتو را در زمان مناسب برای کسب سود، خرید و فروش می‌کنند. این ربات‌ها برای سرمایه‌گذاران مدرن با دارایی‌های مختلف، مفید است. نظارت بر  بازار به صورت ۲۴ ساعته در بازار پر نوسان رمزارزها برای انسان‌ها امکان‌پذیر نیست.

در عوض می‌توانید از ربات‌ها برای این کار استفاده کنید. آنها می‌توانند به سرعت به تغییر قیمت‌ها واکنش نشان داده و معاملات سودآور انجام دهند.

ربات ارز دیجیتال

انواع ربات ارز دیجیتال برای معاملات

انواع مختلفی از ربات ارز دیجیتال، وجود دارد که محبوب‌ترین آن، ربات آربیتراژ است. ربات‌های آربیتراژ، ابزارهایی هستند که قیمت‌ها را در صرافی ارز دیجیتال، بررسی و از اختلافات قیمتی برای کسب سود، استفاده می‌کنند. قیمت لحظهای ارزهای دیجیتال مانند قیمت بیت کوین، تا حدودی در صرافی‌های مختلف، متفاوت است. بنابراین اگر این ربات‌ها به اندازه کافی سریع باشند، سود خوبی از تفاوت قیمت‌ها به دست خواهند آورد. به ویژه اگر صرافی‌ها نیز در به‌روزرسانی قیمت‌ها تأخیر داشته باشند.

انواع دیگر ربات‌ها از داده‌های قیمت تاریخی برای آزمایش استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز برای انجام معاملات با سیگنال‌های خاصی مانند قیمت یا حجم تریدَ، برنامه‌ریزی شده‌اند.

انواع ربات معامله‌گر کریپتو

ربات معامله‌گر ارز دیجیتال، چگونه کار می‌کند؟‌

سرمایه‌گذاران می‌توانند در برنامه‌های ربات رایگان، عضو شوند، اما برخی از آنها کارمزد کاربری دارند که ممکن است بسیار زیاد باشد. هر ربات ارز دیجیتال، به ترکیبی منحصربه‌فرد از سخت‌افزار و نرم‌افزار نیاز دارد. ربات‌ها می‌توانند فوق‌العاده مفید باشند، اما همواره بحث‌هایی در مورد مجاز بودن یا نبودن آنها در ترید ارز دیجیتال، وجود دارد. با این حال، برای به حداکثر رساندن تأثیر یک ربات، سرمایه‌گذار باید بداند چگونه از این ابزار به بهترین شکل ممکن، استفاده کند.

به عنوان مثال، سرمایه‌گذاران باید حساب مناسبی را در صرافی‌ها ایجاد کرده و دارایی‌های دیجیتال خود را در آن نگه دارند. در بسیاری از موارد، آنها همچنان باید تصمیمات سرمایه‌گذاری مانند زمان خرید و فروش ارز دیجیتال را بگیرند. باید خاطر نشان کرد که ربات معامله‌گر، برای سرمایه‌گذاری که زمان و تلاش کافی برای رسیدن به موفقیت ندارد، گزینه مناسبی برای ثروتمند شدن نیست. ربات ارز دیجیتال، روی سه عملکرد اصلی، کار می‌کنند که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

روش کار ربات تریدر

تولید سیگنال

این تابع، معاملات احتمالی را بر اساس شاخص‌های تکنیکال و داده‌های بازار، پیگیری می‌کند. سپس طبق داده‌های جمع‌آوری شده، سیگنال خرید و فروش، تولید می‌کند.

تخصیص ریسک

تابع تخصیص ریسک، سیگنال خرید یا فروش را از مولد سیگنال گرفته و تصمیم می‌گیرد به چه میزان، خرید یا فروش کند. این تصمیمات را براساس مجموعه خاصی از قوانین و پارامترها می‌گیرد.

اجرا

این تابع، خرید و فروش واقعی دارایی‌های رمزنگاری شما را انجام می‌دهد. سیگنال‌ها را به درخواست‌های API تبدیل می‌کند که صرافی ارز دیجیتال می‌تواند آن را پردازش و درک کند.

مزایای ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟‌

یک ربات معاملاتی کریپتو دارای مزایای زیادی است که در ادامه تعدادی از آنها را توضیح می‌دهیم.

سرعت

با کمک الگوریتم‌های منحصربه‌فرد خود، ربات ارز دیجیتال می‌تواند با سرعت و تأثیرگذاری عالی کار کند. آنها همچنین می‌توانند حجم گسترده‌ای از داده را در کسری از ثانیه پردازش کنند. ذهن انسان، قدرت عملکرد در آن سطح را ندارد.

غیراحساسی بودناغلب اوقات، زمانی که انسان‌ها معامله می‌کنند، تصمیمات آنها متأثر از احساسات عاطفی است. این باعث خطا در قضاوت و در نهایت منجر به ضرر می‌شود. استفاده از ربات کریپتو این احتمال را از بین می‌برد، زیرا ربات‌ها بی‌احساس هستند و می‌توانند در هر شرایطی منطقی کار کنند.

تنوع‌بخشی

هنگام سرمایه‌گذاری هرگز نباید تمام تخم‌ مرغ‌های خود را در یک سبد، قرار دهید. شما می‌توانید از چندین ربات برای تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌های خود و کاهش ریسک در پرتفوی خود استفاده کنید.

انضباط معاملاتی

از آنجایی که ربات‌های معامله‌گر کریپتو بر روی مجموعه اصولی که شما تعیین کرده‌اید کار می‌کنند، در هر سناریویی بر این اساس عمل می‌کنند. این به شما کمک می‌کند عملکرد ثابتی را در هر زمان از آنها دریافت کنید.

به طور کلی ربات‌ ارز دیجیتال، در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری روزانه می‌توانند کمک زیادی کنند، اما هرگز جایگزین انسان نخواهند شد. حتی اگر چندین ربات در اختیار داشته باشید، برای استفاده از تمام پتانسیل آنها به دانش خوبی نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید از این ربات‌ها به عنوان مکمل استفاده کنید، اما یک استراتژی مناسب همواره از هر عامل دیگری برای شما مفیدتر است.

انضباط معاملاتی

معایب استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

در ابتدا در مورد مشکلات ربات‌های ارز دیجیتال باید گفت که بسیاری از آنها فقط بازدهی نهایی (Marginal Return)‌ را ارائه می‌کنند. نکته دوم، آن است که بسیاری از ربات‌ها به خوبی طراحی نشده‌اند. همچنین سرمایه‌گذاران باید به خاطر داشته باشند که فضای ربات‌های رمزنگاری به اندازه دنیای ارزهای دیجیتال (یا بیشتر از آن)، غیر قابل تنظیم است. مهم‌تر از همه، استفاده موفقیت‌آمیز از یک ربات کریپتو، مستلزم دانش عمیق بازار رمزارز و یک برنامه سرمایه‌گذاری عالی است.

ربات‌ ارز دیجیتال، چگونه باعث کسب درآمد می‌شود؟

آنها اساساً سیگنال‌های معاملاتی را از داده‌های بزرگ بازاریابی، استنباط کرده و اطلاعات طبقه‌بندی نشده، تصادفی یا غیر سازمان‌یافته را از منابع متعدد، دریافت می‌کنند. آنها می‌توانند اطلاعات لحظه‌ای یا تاریخی باشند. پس از دریافت اطلاعات، آنها از استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعریف و کدگذاری شده که مبتنی بر دانش الگوهای تاریخی بازار است، برای طبقه‌بندی داده‌ها و استنباط سیگنال‌های مفید استفاده می‌کنند.

ربات‌های معاملاتی، اطلاعات را در عرض چند ثانیه، تجزیه و تحلیل کرده و با تغییرات سریع قیمت در یک بازار بی ثبات، مقابله می‌کنند. آنها یا با صرافی‌ ارز دیجیتال، ادغام می‌شوند، یا از API برای سفارش‌های خرید و فروش در این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. سپس این سفارش‌ها به طور معمول، اجرا می‌شوند. اندیکاتورها الگوهای مبتنی بر ریاضی هستند که بر روی نمودارهای قیمت، رسم شده‌اند و به معامله‌گران در شناسایی سیگنال‌ها در بازار، کمک می‌کنند.

ربات ارز دیجیتال، این الگوها را ترسیم و به صورت خودکار استخراج می‌کنند. این اندیکاتورها شامل میانگین متحرک، میانگین متحرک نمایی، شاخص قدرت نسبی RSI، فیبوناچی اصلاحی، ابر ایچیموکو، انحراف معیار و  حرکت جهت‌دار میانگین Average Directional Movement است.

کسب درآمد با ربات تریدر

بهترین ربات تریدر ارز دیجیتال برای معاملات چیست؟

با توجه به نوع نیاز شما، تعداد زیادی ربات کریپتو وجود دارد که در ادامه تعدادی از بهترین موارد را نام می‌بریم.

  • 3Commas
  • Coinrule
  • io
  • Zignaly
  • Botsfolio
  • HaasOnline
  • Bitsgap
  • CryptoHopper
  • TradeSanta

پلتفرم ربات 3Commas

3Commas، ۲۱ ربات معاملاتی را ارائه داده و به معامله‌گران اجازه می‌دهد از ۱۸ صرافی اصلی ارز دیجیتال، استفاده کنند. این ربات‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی معامله کنند که شامل موارد زیر است:

  • ربات تریدر شبکه‌ای Grid Bots

این ربات‌ها در بازار نزولی و زمانی که قیمت‌ها به صورت خنثی حرکت می‌کنند، عملکرد عالی دارند.

  • ربات میانگین هزینه دلاری Dollar Cost Averaging Bots

آنها برای کسب سود در بازار نوسانی (بدون توجه به بالا یا پایین بودن جهت بازار)، عالی هستند. ربات ارز دیجیتال 3Commas، انعطاف‌پذیر بوده و برای برآورده کردن اهداف سرمایه‌گذاری خاص و استراتژی‌های معاملاتی شما می‌توانند سفارشی شوند. شما می‌توانید این استراتژی‌ها را از ابتدا توسعه داده یا با پرداخت کارمزد از معامله‌گران حرفه‌ای، کپی کنید (در صورت اجازه آنها می‌توانید رایگان استفاده کنید).

ویژگی‌های 3Commas

  • ربات معاملاتی که براساس تنظیمات از پیش تعیین‌شده شما به صورت خودکار، ترید می‌کنند.
  • پرتفوی را مدیریت و معاملات را تجزیه و تحلیل می‌کنند.
  • دارای ابزارهای سازمانی با API، مدیریت ریسک، پشتیبانی، برنامه‌های کاربردی و… است.
ربات 3Commas

پلتفرم ربات Coinrule‌

کوین رول، یکی از سریع‌ترین ارائه‌دهندگان ربات معاملاتی با رابط کاربری ساده است. با حمایت سرمایه‌گذاران برتر مانند Y Combinator، Urban Innovation Fund و همچنین سرمایه‌گذاران فرشته Angel Investors، از جمله بنیان‌گذاران Kayak، Twitch و Eight Sleep به هزاران معامله‌گر در برجسته‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال، مانند Binance، Coinbase و Kucoin کمک کرده است.

ویژگی‌های Coinrule‌

  • این ربات ارز دیجیتال، روند قیمت را در بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال، شناسایی کرده و به شناسایی فرصت‌های اصلی سرمایه‌گذاری، کمک می‌کند.
  • بازار ربات معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی، پلتفرم را برای تریدرها فراهم می‌کند تا استراتژی‌های دست‌چین شده و بسیار سودآور را کشف کنند. این استراتژی‌ها با استفاده از داده‌های تاریخی، مورد آزمایش مجدد قرار گرفته‌اند و معامله‌گران را قادر می‌سازد تا با اطمینان، آنها را در کمتر از یک دقیقه، پیاده‌سازی کنند.
  • کوین رول، به صورت کاربرپسند، طراحی شده است و برای مبتدیان به سادگی قابل استفاده است.
  • Coinrule بیش از ۲۰۰ الگوی استراتژی معاملاتی از پیش تنظیم‌شده را ارائه می‌دهد که برای افراد مبتدی، ایده‌آل است. همچنین کاربران می‌توانند قوانین سفارشی خود را طراحی کنند.
  • Coinrule دارای نسخه دمو (حساب آزمایشی) برای آزمایش استراتژی‌ها است.
  • ربات ارز دیجیتال کوین رول، از معاملات اهرمی در چندین صرافی ارز دیجیتال، پشتیبانی می‌کند.
  • کوین رول، برای کمک به کاربران در درک پلتفرم و دنیای گسترده‌تر ترید کریپتو، طیف وسیعی از منابع آموزشی مانند راهنماها، آموزش‌ها و پشتیبانی مشتری را ارائه می‌دهد.
  • کوین رول با تریدینگ ویو Trading View، ادغام شده و دسترسی به طیف گسترده‌ای از ابزار تحلیل تکنیکال و تنظیمات سفارشی ترید را فراهم می‌کند.
ربات Coinrule

پلتفرم ربات Cryptohopper

کریپتو هاپر، یک ربات تریدر کریپتو مبتنی بر رایانش ابری (Cloud Based) است که از رویکرد معاملاتی برنامه‌ریزی شده الگوریتمی استفاده می‌کند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد از سیگنال‌های خارجی برای انجام معاملات هوشمند، استفاده کنند. کاربران می‌توانند آن را به ۹ صرافی مختلف از جمله Coinbase، Kucoin، OKEX، Binance و اHuobi متصل و استفاده کنند.

با استفاده از آن می‌توانید سیگنال‌های رایگان و پولی را از منابع مختلف، استفاده کنید. این ربات ارز دیجیتال، متعلق به آمستردام هلند است و از بیش از ۳۰ اندیکاتور معاملاتی و ۹۰ الگوی شمعی استفاده می‌کند. همچنین به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، فعالیت کرده و علاوه بر بیت کوین، چندین ارز دیجیتال دیگر را معامله می‌کند.

ویژگی‌های Cryptohopper

  • دارای ابزارهای معاملاتی شامل بک تست ربات، قالب‌های قابل تنظیم و ذخیره و اندیکاتورهای فنی قابل سفارشی‌سازی است.
  • کریپتو هاپر، مبتنی بر وب بوده و دارای برنامه موبایل یا دسکتاپ نیست.
  • دارای اندیکاتورهای RSI، Stoch، Bollinger Bands و بسیاری دیگر است.
ربات Crytohopper

پلتفرم ربات Bitsgap‌

ربات معاملاتی بیتس گپ، به شما امکان می‌دهد به بیش از ۲۵ صرافی رمزارز، متصل شده و به صورت خودکار در آنها ترید کنید. Bitsgap با یک نسخه آزمایشی رایگان ۱۴ روزه ارائه می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از حساب گوگل یا فیسبوک، ثبت نام کرده و وارد شوید. در واقع با این ربات ارز دیجیتال، قادر هستید پیش از خرید برنامه‌های پیشرفته، قابلیت‌ها را از طریق یک صرافی دمو امتحان کنید.

همچنین در صرافی‌ها می‌توانید آربیتراژ انجام دهید و با دریافت سیگنال‌های مناسب و به موقع بازار، تصمیم‌های معاملاتی درستی را بگیرید.

ویژگی‌های Bitsgap‌

  • بک تست به شما این امکان را می‌دهد که ربات‌های معاملاتی را در بازار نزولی و صعودی، بهینه کنید.
  • امکان انجام معاملات آربیتراژ را در چندین صرافی خواهید داشت.
  • قادر به مدیریت و ردیابی Tracking پرتفوی خود هستید.
  • تنها دارای نسخه تحت وب بوده و برنامه موبایل برای IOS و اندروید ندارد.
ربات Bitsgap

پلتفرم ربات Tradesanta‌

نرم‌افزار معاملاتی کریپتوی ترید سانتا، مبتنی بر رایانش ابری بوده و برای هر دو گروه معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای مناسب است. مانند سایر ربات‌های تریدر در این لیست، می‌توان آن را به صرافی‌های مختلف، متصل کرد. با استفاده از آن می‌توانید از استراتژی‌های خرید و فروش، اندیکاتورهای متعدد و یک تیم پشتیبانی پاسخگو داشته باشید. با معاملات خرید (long)، توکن‌ها را در قیمت پایین، خریداری و در قیمت بالا بفروشید. استراتژی فروش (short) برعکس عمل می‌کند.

با این نرم‌افزار می‌توانید از ربات ارز دیجیتال شبکه‌ای و میانگین هزینه دلاری، استفاده کرده و به کمک Smart Order سفارش دهید.

ویژگی‌های Tradesanta‌

  • تعداد نامحدودی ربات را اجرا کنید.
  • از چندین اندیکاتور از جمله Bollinger Bands، RSI و MACD استفاده کنید.
  • علاوه بر نسخه تحت وب، در اندروید و IOS‌ نیز پشتیبانی می‌شود.
ربات TradeSanta

پلتفرم ربات  Shrimpy

شریمپی هم یک ابزار مدیریت پرتفوی و هم یک ابزار معاملاتی است که به کاربران، امکان مبادله در چندین صرافی را از یک پلتفرم واحد می‌دهد. شما می‌توانید دارایی‌ها را در ۱۶ صرافی، مدیریت و مبادله کنید. خودکارسازی معامله یا ترید با ربات کریپتو نیز بر روی پلتفرم از طریق اندیکاتورها و استراتژی‌های متعدد، انجام می‌شود. این ربات، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ، محسوب می‌شود.

ویژگی‌های Shrimpy

  • دارای حساب دمو برای آزمایش پلتفرم است.
  • تنها دارای نسخه تحت وب و بدون پشتیبانی از برنامه موبایل است.
  • دارای ۵۰ درصد کمیسیون برای ۳ ماه اول است.
ربات Shrimpy

پلتفرم ربات Zignaly

این ربات ارز دیجیتال، به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های خود را بسازید یا از استراتژی‌های معاملاتی شخص ثالث، استفاده کنید. این یکی از بهترین ربات‌های معاملاتی کریپتو است، زیرا استفاده از آن رایگان است. همچنین انتخاب عالی برای کسانی است که به تازگی ترید ربات‌های کریپتو را شروع می‌کنند. این ربات می‌تواند به بایننس، کوکوین و ۸ صرافی‌ دیگر، متصل شود.

ویژگی‌های Zignaly

  • امکان کپی تریدینگ را به ویژه برای کاربران مبتدی، فراهم می‌کند.
  • دارای سیگنال‌های رایگان و پولی است. شما می‌توانید سیگنال‌ها را بفروشید.
  • با تریدینگ ویو ادغام می‌شود.
  • برنامه‌های IOS، IPad و Android در دسترس هستند.
ربات Zignaly‌

پلتفرم ربات Botsfolio‌

باتس فولیو، به شما این امکان را می‌دهد که با اتصال یک حساب صرافی ارز دیجیتال و تعریف استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود، پول را در ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری کنید. هیچ تجربه یا مهارت ترید در آن مورد نیاز نیست و دانش برنامه‌نویسی برای استفاده از این ربات ارز دیجیتال، ضرورتی ندارد. همچنین شما می‌توانید پیشرفت معاملات و سود زیان را در بخش داشبورد، نظارت کنید.

Botsfolio از معاملات خودکار برای افرادی که دارای حساب در صرافی‌های OKX، Binance و Coinbase Pro هستند، پشتیبانی می‌کند. پس از واریز پول و رمزارز به این صرافی‌ها می‌توانید حساب‌ها را به ربات‌ متصل کرده و تصمیم بگیرید که به چه صورت پول را در استراتژی‌های اسکالپینگ، معاملات آتی، استراتژی هجینگ (Hedging Strategy) و… سرمایه‌گذاری کنید. شما میزان تسهیم را در هر یک از استراتژی‌ها تعریف می‌کنید و ربات‌ها قوانین را به صورت خودکار، اعمال می‌کنند.

ویژگی‌های Botsfolio‌

  • روش‌های پرداخت پذیرفته شده از جمله اتر، بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین
  • مدیریت ریسک در نرم‌افزار
ربات Botsfolio‌

پلتفرم ربات HaasOnline

HaasOnline یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین ربات‌های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال است. تلاش آن بر این است که کارایی و سودآوری معاملات را به حداکثر برساند. از طریق ربات ارز دیجیتال می‌توانید با استفاده از کلیدهای API به صرافی‌ها متصل شده، از پلتفرم‌های اهرمی استفاده و صرافی‌های کریپتو را مشاهده کنید. با استفاده از زبان برنامه‌نویسی HaasScript می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی را به صورت کامل از ابتدا ایجاد، آزمایش و اصلاح کنید.

این بدان معنا است که شما می‌توانید حتی پیچیده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی را طراحی کنید.

ویژگی‌های HaasOnline

  • ۱۵ ربات سفارشی که به شما امکان می‌دهد از استراتژی‌های معاملاتی مختلف مانند اسکالپینگ، استفاده کنید.
  • از بک تست، میانگین هزینه دلاری، آربیتراژ، معاملات کاغذی (Paper Trading) و سایر استراتژی‌ها استفاده کنید.
  • دارای اندیکاتورهای متعددی نظیر MACD است.
  • از داده‌های بازار، نمودارها و سایر ابزارها در معاملات ارزهای دیجیتال به صورت خودکار، استفاده کنید.
  • از اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند.
ربات HaasOnline

آیا می‌توان به ربات تریدر کریپتو اعتماد کرد؟‌

اگر دارای زندگی پرمشغله‌ای بوده و در ترید کریپتو مهارت کافی ندارید، استفاده از یک ربات ارز دیجیتال می‌تواند پشتیبانی لازم را برای شما فراهم کند. بسیاری از ربات‌های معاملاتی رمزارز برای ارائه خدمات به کاربران به بهترین شکل ممکن، طراحی شده‌اند. با این حال همچنان ریسک‌هایی در مورد آنها وجود دارد. در وهله اول، یک ربات هوش مصنوعی می‌تواند هک شود (به سرقت رفته یا در سرویس آن اختلال به وجود بیاید).

در واقع هیچ سرویس آنلاینی، به صورت ۱۰۰ درصدی ایمن نیست. بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که هکرها از ربات مورد استفاده شما سوءاستفاده کنند.  علاوه بر آن مانند هر پلتفرم آنلاینی، ربات هوش مصنوعی نیز می‌تواند با مشکلات فنی مانند خطاهای الگوریتم، مواجه شده و در ادامه منجر به تصمیمات معاملاتی اشتباه در ربات شود. پیامدهای نقص الگوریتم با توجه به ماهیت ربات و این که به چه میزان از بودجه شما دسترسی دارد، حداقل یا فاجعه می‌تواند باشد.

حتی اگر از یک ربات ارز دیجیتال معتبر استفاده می‌کنید، مشکلات فنی همیشه یک خطر هستند. بنابراین حتماً به این نکته توجه داشته باشید. علاوه بر این ممکن است با یک ربات معاملاتی کلاه‌برداری روبه‌رو شوید که برای سرقت داده‌ها یا پول شما طراحی شده است. کلاه‌برداری در رمزارزها امری عادی است و بسیاری از خدمات به ظاهر قانونی، انگیزه‌های مخربی را دنبال می‌کنند. به همین دلیل است که بررسی هر ابزار مربوط به کریپتو پیش از استفاده از آن مهم است.

یکی از بهترین روش‌ها بررسی نظرات در مورد نحوه عملکرد یک پلتفرم، نحوه برخورد با مشتریان، پشتیبانی و… است. اگر بازخورد انتقادی زیادی را می‌بینید، شاید بهتر باشد از آن دوری کنید. نکته بعدی، آن است که از بررسی نظرات در خود پلتفرم، خودداری کنید. زیرا ممکن است اپراتورها این موارد را برای جلب مشتریان بالقوه تولید کنند.

سخن پایانی

به طور کلی ربات‌های ارز دیجیتال می‌توانند مکمل خوبی در کنار شما برای انجام معاملات باشند. ولی همواره باید ریسک‌های آن را نیز در نظر داشته باشید و پیش از انتخاب هر یک پلتفرم‌ها تحقیق کنید. ربات‌ها بسته به نوع سرویسی که ارائه می‌دهند، ممکن است پولی یا رایگان باشند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دانش لازم را پیش از استفاده از این ربات‌ها کسب کنید. چرا که بدون تخصص کافی استفاده از ربات ارز دیجیتال، می‌تواند دردسرساز باشد و پول شما را در معرض ریسک بیشتری قرار دهد.

آیا ربات‌های معاملاتی، سودآور هستند؟

ربات‌های تریدر تا زمانی که بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید سودآور هستند. لازم است که قبل از خرید، آنها را آزمایش کرده و یا از ضمانت آنها مطمئن شوید. در نهایت یادگیری نحوه کار با آنها نیز مهم است، چرا که در غیر این صورت، احتمال ضرر نیز وجود دارد.

ربات ارز دیجیتال قانونی است؟

بله، استفاده از ربات‌ ارز دیجیتال، قانونی است، اما همه کارگزاران، اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهند.

چرا نباید به ربات معاملاتی به طور کامل اعتماد کرد؟‌

ربات‌های معاملاتی کریپتو مانند هر سرویس آنلاین دیگری، در معرض هک شدن قرار دارند. حتی در صورت معتبر بودن پلتفرم مربوطه، باید ریسک‌های آن را نیز در نظر داشته باید.

چه افرادی می‌توانند از ربات تریدر استفاده کنند؟

به طور کلی فعالان بازار سرمایه که دارای دانش خوبی در زمینه ارزهای دیجیتال هستند می‌توانند از ربات کریپتو استفاده کنند. این ربات‌ها می‌توانند مکمل خوبی در کنار تریدرهای انسانی باشند.

نوشته های مشابه