آموزش سرمایه‌گذاری

کیف پول تراست ولت؛ آموزش جامع مطابق با جدیدترین آپدیت ۲۰۲۳

اگر یک تریدر یا سرمایه‌گذار هستید، ممکن است بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال خود را به صورت پراکنده در کیف پول‌ها و صرافی‌های مختلف ذخیره کرده باشید. پیگیری همه این پلتفرم‌های مختلف و به خاطر سپردن اطلاعات ورود و تدابیر امنیتی می‌تواند دشوار و زمان بر باشد. اینجاست که تراست ولت (Trust Wallet) وارد می‌شود. با کیف پول Trust Wallet، می‌توانید همه دارایی‌های دیجیتالی مختلف خود را در یک مکان ذخیره کرده و یک نمای کلی از آن‌ها را جلو چشم خود داشته باشید. علاوه‌براین می‌توانید به راحتی انواع ارزهای دیجیتال و NFT‌های خود را با این کیف پول جابه‌جا (ارسال و دریافت) کنید. علاوه‌بر‌این، سطح بالای امنیت کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) خیال شما را از امنیت دارایی‌های دیجیتال خود جمع می‌کند. آموزش تراست ولت برای هر کسی که می‌خواهد راهی ساده، ایمن و فول امکانات برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود داشته باشد و روش‌های درآمدزایی در آن را امتحان کند، بسیار ضروری است. 

فهرست عناوین

تراست ولت چیست؟ 

تراست ولت چیست؟  کیف پول Trust Wallet در واقع یک اپلیکیشن تلفن همراه است که می‌توانید آن را دانلود کنید تا به کمک آن دارایی‌های دیجیتال خود را ذخیره و مدیریت کنید. دارایی‌های دیجیتال می‌توانند چیزهایی مانند ارزهای دیجیتال، NFT و یا انواع دیگری از توکن‌های دیجیتال باشند. یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این کیف پول، غیرمتمرکز بودن آن است؛ یعنی توسط هیچ سازمان یا مرکزی کنترل نمی‌شود. در تراست ولت، به شما کلیدهایی خصوصی (Private keys) تعلق می‌گیرد و این فقط شما هستید که به دارایی‌های‌تان دسترسی دارید. (کلید‌ها اطلاعاتی در دنیای بلاکچین هستند که هویت مالک حساب با آن‌ها شناسایی می‌شود، مانند رمز کارت بانکی در دنیای سنتی) یکی دیگر از ویژگی‌های عالی تراست ولت این است که دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را ارائه می‌دهد. DAppها در واقع برنامه‌هایی هستند که روی یک بلاکچین اجرا می‌شوند و می‌توان از آنها برای کارهایی مانند معامله، بازی و موارد دیگر استفاده کرد. این کیف پول، استفاده از DApps را مستقیماً از تلفن همراه شما ممکن می‌کند. نکته: کیف پول‌های ذخیره ارز دیجیتال به دو شکل در دنیای کریپتو وجود دارند. کیف پول‌های نرم‌افزاری و دیگری کیف پول‌های سخت‌افزاری. بدیهی است که تراست ولت از نوع اول است. 

تراست ولت چگونه کار می‌کند؟

تراست ولت همچون پلی عمل می‌کند که تلفن همراه شما را به ارزهای دیجیتال‌تان در بلاکچین‌های مختلف متصل کرده و دسترسی شما به آن‌ها را ممکن می‌سازد. توجه کنید که این برنامه هیچ یک از اطلاعات شخصی شما را ذخیره نمی‌کند و داده‌های (سوابق فعالیت و اطلاعات اکانت) شما را با هیچ سازمانی به اشتراک نمی‌گذارد. علاوه‌براین، به کمک این کیف پول می‌توانید برای دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز مختلفی مانند Uniswap PancakeSwap و OpenSea استفاده کنید؛ آن‌هم بدون نیاز به ثبت‌نام جداگانه در هر کدام از آن‌ها. 

تاریخچه تراست ولت

کیف پول Trust Wallet توسط ویکتور رادچنکو در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک کیف پول غیر متمرکز برای ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال ساخته شد. این کیف پول بعدها توسط Binance (بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان) در سال ۲۰۱۸ خریداری شد؛ و حالا از بیش از ۳۳ بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند که در مجموع شامل حدود ۲۵۰۰۰۰ دارایی مختلف است. 

امنیت کیف پول تراست ولت

تراست ولت؛ کیف پول فوق امنیتی!
کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) اقدامات مختلفی را برای تضمین امنیت دارایی‌های کاربران خود انجام می‌دهد. یکی از این اقدامات، به‌کارگیری اسکنر امنیتی داخلی است که کاربران را در مورد خطرات احتمالی هنگام انجام تراکنش‌های درون برنامه آگاه می‌کند. در واقع این برنامه یک سطح ریسک را به هر تراکنش اختصاص می‌دهد و به طور فعال از طریق پیام هشدار، کاربران را از خطراتی که با آن مواجه هستند، آگاه می‌کند. علاوه‌بر‌این، همه دارایی‌ها را رمزگذاری کرده و یک کلید خصوصی برای دسترسی به آن‌ها ایجاد می‌کند؛ کلیدی که از طریق یک الگوریتم اجرا می‌شود. در این الگوریتم ۱۲ کلمه‌ای منحصربه‌فرد (به نام Recovery Phrase) تولید می‌شود که از آن‌ها به عنوان رمز عبور (یا همان کلید خصوصی) استفاده می‌شود. این ۱۲ کلمه در هنگام ثبت نام به کاربر اختصاص داده می‌شود و باید بلافاصله آن را ذخیره کرد.  نکته: بدون داشتن آن ۱۲ کلمه، دسترسی به اکانت غیرممکن است.  Trust Wallet همچنین دسترسی به Web3 را فراهم می‌کند. این کار کاربران را قادر می‌سازد تا به برنامه‌های غیرمتمرکز متصل شوند و با آن‌ها به روشی امن و غیرمتمرکز تعامل داشته باشند. به طور کلی، هدف این برنامه ایجاد یک دروازه بدون درز به دنیای وب غیرمتمرکز است. 

کارمزد تراکنش در تراست ولت

کارمزد تراست ولت ۱ درصد است هر بار که ارز دیجیتالی را از آدرس خود به یک آدرس دیگر ارسال می‌کنید، باید هزینه تراکنش شبکه را بپردازید (که به آن کارمزد شبکه نیز گفته می‌شود). همچنین انجام معاملات در صرافی‌ها نیز دارای است که به ازای هر خرید و فروش از شما کسر می‌شود. این هزینه با توجه به شبکه‌ای که استفاده می‌کنید متفاوت است؛ اما دقت کنید که تمام این کارمزدها، هزینه‌های شبکه هستند که توسط بلاکچین از شما دریافت می‌شوند و ارتباطی به نوع کیف پول ارز دیجیتال شما ندارد؛ چه تراست ولت باشد چه کیف پولی دیگر.  جدای از این کارمزد که در تمام معاملات از شما کسر می‌شود، خرید ارز در تراست ولت نیز دارای کارمزدی جداگانه است که معادل ۱ درصد مبلغ تراکنش از شما کسر می‌شود. 

 سرعت تراکنش در تراست ولت

وقتی از کیف پول Trust Wallet برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، با سرعت‌های متفاوتی در تراکنش‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید؛ چون سرعت تراکنش به میزان شلوغی (ازدحام) شبکه در آن لحظه بستگی دارد. اگر افراد زیادی از شبکه استفاده می‌کنند، ممکن است انجام تراکنش شما بیشتر طول بکشد. علاوه‌بر‌این، تعداد و نوع توکنی که در حال انتقال هستید نیز بر این سرعت تاثیرگذار است. به طور مثال در حالی که ممکن است تراکنش بیت کوین یا اتریوم چند دقیقه طول بکشد، تراکنش ریپل (XRP) بین ۳-۵ ثانیه زمان می‌برد. به طور کلی، سرعت انجام یک تراکنش هیچ ربطی به کیف پولی که از آن استفاده می‌کنید ندارد. 

قابلیت بین پلتفرمی تراست ولت

یکی از نقاط قوت کیف پول Trust Wallet، سازگاری بین پلتفرمی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد به دارایی‌های دیجیتال خود در سیستم عامل‌های مختلف دسترسی داشته باشند. هر تریدری استایل مخصوص به خود را دارد، بعضی‌ها مایلند با لپ‌تاپ خودکار کنند، بعضی‌ها با تبلت‌شان و برخی دیگر هم با گوشی موبایل، شاید هم هر سه باهم، هیچ تفاوتی ندارد؛ چون دسترسی به این کیف پول از تمام این پلتفرم‌ها ممکن است. 

نصب تراست ولت برای ویندوز

نصب تراست ولت روی کامپیوتر ۱- برای دسترسی به این کیف پول در ویندوز، باید اکستنشن یا همان افزونه آن را روی گوگل کروم خود نصب کنید. برای این کار کافی‌ست به Chrome web store بروید و نام این کیف پول را در کادر سرچ (مطابق تصویر زیر) جست‌وجو کنید و سپس گزینه Add to Chrome را بزنید. افزونه تراست ولت برای ویندوز ۲- پس از انجام این کار، از نوار بالای کروم در سمت چپ روی آیکون افزونه‌ها کلیک کنید و پس از پیدا کردن تراست ولت در میان آن‌ها روی آن کلیک کنید.  روی افزونه کلیک کنید ۳- در صفحه جدید روی گزینه‌ای که با کار قرمز در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید تا کیف پول جدید برای شما ساخته شود.  روی Create a new wallet نکته: برای اطلاع از نحوه دقیق عضویت در این برنامه و آشنایی با نکات مهم آن همراه ما باشید تا در همین مقاله در قسمت «آموزش عضویت در تراست ولت» به آن بپردازیم. 

تراست ولت برای اندروید

نصب تراست ولت روی گوشی یا تبلت اندرویدی یک فرآیند ساده است که از طریق فروشگاه Google Play قابل انجام است. برای شروع، برنامه فروشگاه Google Play را در دستگاه خود باز کنید و “Trust Wallet” را جستجو کنید.  تراست ولت برای اندروید

تراست ولت برای IOS 

تراست ولت برای آیفون اگر از یک دستگاه IOS استفاده می‌کنید، می‌توانید این برنامه را به راحتی با مراجعه به اپ استور نصب کنید. برای انجام این کار، برنامه App Store را در دستگاه خود باز کنید و نام این کیف پول را در آن جستجو کنید. هنگامی که برنامه را پیدا کردید، روی دکمه “Get” یا «ابر» کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز شود. در این مرحله ممکن است از شما خواسته شود تا رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید یا از Face ID یا  اثر انگشت برای تایید دانلود استفاده کنید.

مزایا و معایب تراست ولت

Trust Wallet یک کیف پول قابل اعتماد و کاربرپسند است که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال به شما ارائه می‌دهد. با این حال، محدودیت‌هایی هم دارد، مانند عدم پشتیبانی پول‌های سنتی (فیات) مانند دلار و غیره، که ممکن است برای برخی از کاربران اهمیت داشته باشد. برای بررسی دقیق‌تر مزایا و معایب این کیف پول به موارد زیر توجه کنید. 

 ‎مزایا

  • رابط کاربری آسان: استفاده از این کیف پول و رفتن به بخش‌های مختلف آن و انجام اقدامات مختلف، بسیار ساده و واضح است. 
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزها: تراست ولت از ارزهای دیجیتال مختلفی از جمله بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و بسیاری رمز ارز دیگر دیگر پشتیبانی می‌کند و تقریبا هر ارزی که اسمش را شنیده باشید در آن پیدا می‌شود. این بدان معناست که می‌توانید چندین ارز دیجیتال را در یک مکان ذخیره کنید و آن‌ها را مدیریت کنید.
  • امنیت بسیار بالا: این کیف پول فوق امنیتی به هیچ عنوان قابل نفوذ نیست و با آپشن‌های فراوانش (مانند رمز ۱۲ عبارتی) خیال هر تریدری را راحت می‌کند. 
  • اتصال با DApps: دسترسی به تمام برنامه‌های غیر متمرکز در شبکه‌های اتریوم و بایننس توسط این کیف پول فراهم شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از هیچ پلتفرم دیگری، مستقیم از آن‌ها استفاده کنید.
  • قابلیت ترید: Trust Wallet با صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند بایننس، PancakeSwap و Uniswap یکپارچه شده است و به شما اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال را مستقیما از طریق کیف پول خود معامله کنید.

معایب

  • عدم پشتیبانی از فیات: خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این کیف پول با پول فیات ممکن نیست. 
  • عدم وجود نسخه اختصاصی برای ویندوز: دسترسی به این کیف پول از طریق ویندوز فقط از طریق اکستنشن ممکن است و به صورت اختصاصی برای ویندوز ارائه نشده.

آموزش عضویت در کیف پول تراست ولت

ثبت نام در Trust Wallet به راحتی آب خوردن است. فقط کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید و به دنیایی از امکانات این کیف پول فوق‌العاده وارد شوید.  ۱- برنامه Trust Wallet را دانلود کنید.  ۲- هنگامی که برنامه را دانلود کردید، آن را باز کنید و روی «Create a New Wallet» کلیک کنید. روی «Create a New Wallet» کلیک کنید ۳-  سپس از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور برای کردن کیف پول خود انتخاب کنید و دوباره آن را وارد کنید تا تایید شود. یک رمز دلخواه انتخاب کنید ۴- پس از تعیین رمز، به شما اعلام می‌شود که قرار است ۱۲ عبارت حساس را دریافت کنید که با آن می‌توانید کیف پول خود را از طریق هر دستگاه دیگری بازیابی کنید. در این قسمت سه کادر وجود دارد که مطابق شکل زیر باید تیک آن‌ها بزنید تا به مرحله بعد بروید.  مفهوم کادر اول: اگر این ۱۲ عبارت را فراموش کنید، کیف پول‌تان را برای همیشه از دست می‌دهید. مفهوم کادر دوم: اگر این ۱۲ کد را با کسی دیگری به اشتراک بگذارید، به راحتی می‌تواند به تمام اطلاعات شما دسترسی داشته باشد و احتمال دزدی از شما وجود دارد. مفهوم کادر سوم: شما متعهد می‌شوید که این عبارات را در اختیار کسی قرار ندهید و عواقب عدم پایبندی به این تعهد را می‌پذیرید.  تیک سه کادر را بزنید و سپس روی CONTINUE کلیک کنید. ۵- در این مرحله دوازده عبارت یا کلمه به شما نشان داده می‌شود که با ترتیب خاصی کنار یکدیگر چیده شده‌اند. با فشردن دکمه COPY آن‌ها را در یک پوشه امن ذخیره کنید چون علاوه بر خود کلمات، برای دسترسی به کیف پول خود باید ترتیب آن‌ها را نیز درست وارد کنید. پس از کپی کردن عبارات در یک پوشه امن، Continue را بزنید نکته: در تصویر بالا، به دلیل مسائل امنیتی، عبارات مخفی شده‌اند. با توجه به هشدار قرمز رنگ این قسمت، اگر عبارات این قسمت را در اختیار کسی بگذارید، به راحتی می‌تواند کنترل کیف پول شما را به دست بگیرد.  ۶- پس از عبور از این مرحله، از شما خواسته می‌شود تا آن ۱۲ عبارت را به ترتیب وارد کنید تا اجازه ورود به کیف پول برای شما صادر شود.  ۷- ساخت کیف پول شما با موفقیت انجام شد، فقط کافی‌ست دو پنجره‌ای که به‌ترتیب باز می‌شوند را ببندید تا ماجراجویی خود را در دنیای این کیف پول شروع کنید.  نکته: پنجره اول اعلام می‌کند که ساخت کیف پول با موفقیت انجام شد و پنجره دوم اعلام می‌کند که برای روشن کردن نوتیفیکیشن برنامه باید روی دکمه Enable کلیک کنید. پنجره‌ها را ببندید یا دکمه آبی رنگ آن‌ها را بزنید

آموزش خرید و فروش در تراست ولت

خرید و فروش ارز‌های دیجیتال راه‌های زیادی دارد، یکی از این راه‌ها دانلود تراست ولت و استفاده از آن است. در این برنامه می‌توانید با دارایی‌های دیجیتال خود، ارزهای دیگری را نیز خریداری کرده و یا به طور مستقیم با پرداخت پول سنتی (مانند دلار) آن‌ها را بخرید.  

آموزش خرید ارز دیجیتال در Trust Wallet

قبل از اینکه آموزش مرحله به مرحله خرید ارزهای مختلف در این کیف پول را شروع کنیم، نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • این برنامه به صورت مستقل هیچ ارزی را نمی‌فروشد، بلکه شما را به یکی از صرافی‌های غیر متمرکز متصل می‌کند و خودش فقط یک واسطه است. 
  • حداقل تراکنش مجاز در این برنامه ۵۰ تتر است و حداکثر تراکنش ممکن در آن ۲۰/۰۰۰ تتر است. 
  • انجام هر تراکنش دارای کارمزد است که توسط شبکه ارائه‌دهنده ارز مورد نظر دریافت می‌شود. 
  •  انجام تراکنش در این کیف پول دارای کارمزدی برابر با ۱ درصد کل معامله است. اما نکته جالب اینجاست که اگر در کیف پول خود توکن TWT را داشته باشید، هیچ کارمزدی از شما کسر نمی‌شود. 
  • در دسترس بودن ارزها برای خرید، بستگی به لوکیشن و موقعیت مکانی شما دارد. این برنامه به برخی از کشورها (مانند ایران) خدمات ارائه نمی‌دهد. 

۱- مرحله اول؛ ورود به بخش خرید: در صفحه اصلی برنامه، مطابق تصویر زیر روی دکمه Buy کلیک کنید. روی Buy کلیک کنید ۲- در اولین صفحه پس از ورود به بخش خرید، با دنیایی از رمز ارزهای مختلف روبه‌رو می‌شوید که مطابق تصویر زیر لیست شده‌اند. برای خرید هر ارزی که مد نظر دارید، باید روی آن کلیک کنید تا به صفحه خرید آن منتقل شوید. به طور مثال ما ارز بایننس کوین BNB را انتخاب می‌کنیم.  روی ارز مورد نظر خود کلیک کنید ۳- در صفحه جدید باید مبلغ (به دلار) خرید خود را وارد کنید. برای این کار بدون اینکه نیازی باشد جای خاصی کلیک کنید، عدد مورد نظر خود را تایپ کنید.  تعداد مورد نظر خود را وارد کنید ۴- پس از اینکه مبلغ خود را وارد کردید، مطابق عکس بالا، ارائه دهنده ارز دیجیتال مورد نظرتان را به شما نشان می‌دهد. (در مثال بالا ارائه دهنده Moonpay است). با کلیک روی نام این ارائه دهنده به لیست تمام ارائه دهنده‌ها و روش‌های پرداخت دیگر آن ارز می‌روید. در این مرحله باید روی دکمه خرید از ارائه دهنده مورد نظر خود کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. ۵- از آنجایی که کیف پول تراست ولت، اطلاعات شما را ذخیره نمی‌کند، برای تایید تراکنش به صفحه ارائه‌دهنده ارز منتقل می‌شوید تا پس از تایید ایمیل، خرید شما با موفقیت ثبت شود.  پس از احراز هویت از طریق ایمیل، و وارد کردن کد، دکمه Continue را بزنید ۶- در این لحظه خرید شما با موفقیت تمام شده است؛ فقط باید منتظر بمانید تا به کیف پول شما واریز شود. 

آموزش فروش ارز دیجیتال در کیف پول Trust Wallet

در این کیف پول نمی‌توانید دلار دریافت کنید؛ بنابراین برای فروش ارزهای خود، باید آن‌ها را به ارز دیگری (ارزی مانند بیت کوین یا اتریوم که در تمام صرافی‌ها قابل معامله است) تبدیل کنید و سپس آن را به یک صرافی معتبر و دلخواه (مانند نوبیتکس که یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال است) ارسال کنید و پول خود را دریافت کنید. حالا برویم سراغ آموزش بخش Swap و تبدیل کردن پول. 

آموزش تبدیل کردن ارزها به یکدیگر در بخش Swap 

روی Swap کلیک کنید  در صفحه اصلی روی دکمه Swap کلیک کنید تا به صفحه تبدیل ارزها به یکدیگر منتقل شوید. در این قسمت می‌توانید هر ارزی که دارید را به هر ارز دلخواه دیگری تبدیل کنید. فقط کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید.   نکته مهم ۱: تبدیل کردن ارزها به یکدیگر، هم فروش را برای شما ممکن می‌کند و هم خرید. در واقع وقتی یک توکن را به توکن دیگری تبدیل می‌کنید، در واقع در حال خرید توکن دوم توسط پرداخت توکن اول هستید؛ و اما برای فروش، می‌توانید ارزهای خود را به اتریوم یا BNB تبدیل کنید و آن‌ها را به صرافی دیگری مانند نوبیتکس منتقل کنید و پول سنتی تحویل بگیرید.  نکته مهم ۲: توجه داشته باشید که در این قسمت فقط می‌توانید توکن‌های ERC20 را به اتریوم تبدیل کنید و توکن‌های BEP2 و BEP20 را به ارز BNB. نکته مهم ۳: همانطور که واضح است، این قسمت، با ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال که کارش نمایش ارزش رمز ارزهای مختلف نسبت به یکدیگر است و در برخی وب‌سایت‌ها وجود دارد، متفاوت است.  ۱- با توجه به تصویر زیر، در کادر بالایی ارزی را انتخاب کنید که می‌خواهید با آن ارز دیگری را بخرید. برای این کار کافی است روی ارز پیش‌فرض آن (که در تصویر زیر ETH است) کلیک کنید تا لیست ارزها باز شود. سپس در لیست مورد نظر ارز دلخواه خود را انتخاب کنید.  ارز پرداختی خود را انتخاب کنید.
۲- پس از انتخاب ارز، پرداختی، حالا در کادر پایینی ارزی را انتخاب کنید که می‌خواهید آن را تحویل بگیرید. در این قسمت نیز مشابه کادر بالا، وقتی روی ارز پیش‌فرض (که در اینجا یونی سواپ UNI است) کلیک کنید، لیست ارزها برای شما باز می‌شود.  ارز دریافتی خود را انتخاب کنید. ۳- پس از انجام این مراحل، باید مقدار ارز پرداختی را خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار می‌توانید درصدی دلخواه از موجودی کیف پول تراست ولت خود را انتخاب کنید.   ۴- پس از انتخاب مقدار پرداختی، تعداد ارز دریافتی شما نیز در کادر پایینی ظاهر می‌شود و مقدار دقیق آن قابل مشاهده است. حالا تنها کاری که باید انجام دهید فشردن دکمه Preview Swap است. نکته: در این مثال ما ارز بالایی را از پیش‌فرض خود یعنی اتریوم به بیت کوین تغییر دادیم و عرض دریافتی کادر پایین را از UNI به اتریوم مراحل تبدیل ارز ۵- همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از کلیک روی Preview Swap به صفحه تایید اطلاعات تبدیل ارز منتقل می‌شوید. در این صفحه کادرهای مختلفی وجود دارد که توضیح هر کدام را در زیر می‌بینید. 

  • From: رو‌به‌روی این عبارت نام ولتی را می‌بینید که قرار است ارز پرداختی از آن انتخاب شود. (شما می‌توانید در تراست ولت، بیش از یک ولت را مدیریت کنید)
  • Provide: رو‌به‌روی این عبارت، تامین کننده ارز دریافتی را مشاهده می‌کنید.
  • Quote: این کادر به شما مقدار تخمینی نسبت ارزش دو ارز معامله خود را می‌بینید تا درک بهتری از معامله خود داشته باشید. 
  • Max Slippage: مقداری که در این جا مشخص می‌شود، توسط تراست ولت تعیین می‌شود و نشان دهنده میزان لغزش است. این عدد همیشه روی ۳ درصد است تا معامله شما به راحتی انجام شود. در مقادیر کمتر از ۳ درصد ممکن است تراکنش شما برگشت بخورد و معامله به درستی انجام نشود. 

نکته: قیمت ارزهای دیجیتال هر لحظه در حال تغییر است و ممکن است در معامله شما، قیمت ارز مورد نظرتان در لحظه انجام تراکنش همان قیمتی نباشد که شما لحظه ورود به معامله شاهدش بوده‌اید. این اختلاف قیمت اگر بالا باشد ممکن است به ضرر شما تمام شود و برنامه‌ریزی‌های‌تان را خراب کنید. درصد لغزش، در واقع درصد مجاز این تغییر است. 

  • Network Fee: این عدد مقدار کارمزدی است که خود شبکه (و نه کیف پول) از شما کسر می‌کند. 

۶- پس از بررسی تمام اطلاعات، در صورتی که معامله مورد تایید شماست، روی دکمه آبی رنگ پایین صفحه، یعنی Confirm Swap کلیک کنید. ۷- پس از انجام این کار، یک پنجره برای شما باز می‌شود که به اطلاع‌تان می‌ساند تبدیل در حال انجام شدن است. کار شما در این مرحله تمام می‌شود. می‌توانید روی دکمه OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا ارز جدید به کیف پول شما واریز شود. 

نحوه شخصی‌سازی کیف پول 

برای مدیریت بهتر ارزهای دیجیتال در کیف پول خود، بهتر است فضای آن را کمی شخصی‌سازی کنید تا مطابق نیازهای شخصی شما باشد؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید ارزهایی را که برای شما اهمیت بیشتری دارند، راحت‌تر پیگیری کنید. 

۱- اضافه کردن ارزهای محبوب به لیست و حذف برخی دیگر

علاوه‌بر دارایی‌های‌تان در تراست ولت، ممکن است در صرافی‌ها و پلتفرم‌های دیگری نیز مشغول معامله و  ترید باشید و در آنجا نیز ارزهایی را داشته باشید. قطعا شما نیاز دارید که تمام این ارزها را همیشه دنبال کنید تا سرمایه خود را بهتر مدیریت کنید. کیف پول Trust Wallet به شما اجازه می‌دهد تا هر ارزی که مایل هستید را به لیست پیگیری خود اضافه کنید و قیمت آن‌ها را در یک مکان بررسی کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی آن‌ها به سرعت برای ارسال، دریافت یا معامله آن‌ها اقدام کنید؛ پس مراحل ساده زیر را دنبال کنید و ارزهای محبوب‌تان را به لیست خود اضافه کنید.  ۱-۱ – روی گزینه  Add Tokens در قسمت ولت کلیک کنید.  روی Add Tokens کلیک کنید ۱ – ۲- در لیستی که باز می‌شود، دکمه ارز مورد نظر خود را روشن کنید و دکمه ارزی برای‌تان مهم نیست را خاموش کنید. به همین سادگی می‌توانید در بخش اصلی کیف پول خود، فقط مهم‌ترین ارزها را پیگیری کنید. دکمه ارزهای محبوب خود را روشن کرده و مابقی را خاموش کنید

۲- تنظیم هشدار قیمت

یکی دیگر از سفارشی‌سازی‌های کاربردی در این کیف پول، فعال کردن هشدار ارزهای محبوب است. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.  ۲ – ۱ – به تنظیمات بروید و روی گزینه Price Alert کلیک کنید.  روی «هشدار قیمت» کلیک کنید ۲ -۲ – دکمه «هشدار قیمت» را روشن کنید.  هشدار قیمت را روشن کنید ۲ – ۳ – با فشردن علامت + ارزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. علامت + را بزنید ۲ – ۴ – وقتی ارزهای مورد نظر خود را به لیست هشدار قیمت اضافه کردید، تغییرات قیمتی آن‌ها طی نوتیفیکیشن برای به اطلاع شما رسانده می‌شود. 

آموزش دریافت ارز دیجیتال در Trust Wallet

روی Receive کلیک کنید  دریافت ارز دیجیتال در این کیف پول کار بسیار ساده‌ای است. فقط کافی‌ست روی Receive در صفحه اصلی کلیک کنید و ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید تا به صفحه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید منتقل شوید.  کیو آر کد آدرس چه خودتان قصد واریز توکن به کیف پول تراست ولت‌تان را داشته باشید و چه قرار باشد کس دیگری برای شما ارز مورد نظر را ارسال کند، فقط کافی‌ست از یکی از گزینه‌های Copy یا Share تصویر QR Code استفاده کنید و آدرس کیف پول را (که مخصوص همان ارز انتخاب شده است) در اختیار فرد مورد نظر قرار دهید.

آموزش ارسال ارز از تراست ولت به کیف پول‌های دیگر 

دکمه Send را فشار دهید ۱- برای ارسال ارز دیجیتال به کیف پول‌های دیگر، فقط کافی‌ست روی دارایی خود کیف پول کلیک کنید و سپس گزینه Send را کلیک کنید.  ۲- در صفحه جدید باید آدرس مقصد خود را از طریق اسکن کردن QR Code یا تایپ کردن آن وارد کنید.  آدرس را وارد کنید ۳- پس از وارد کردن آدرس، در کادر پایین آن مقدار توکن ارسالی را تعیین کنید و سپس دکمه Next را بزنید.  ۴- در صفحه جدید اطلاعات را دوباره بررسی کنید و در صورت درست بودن آدرس و مقدار دکمه Send را بزنید.  دکمه Send را بزنید تا ارسال انجام شود.

آموزش تغییر یا انتخاب رمز عبور در تراست ولت

اگر به هر دلیلی مایل به تغییر رمز عبور خود بودید، باید به بخش تنظیمات این برنامه بروید و رمز خود را تغییر دهید. گاهی هم ممکن است تراست ولت شما اصلا هیچ رمزی نداشته باشد و برای اولین بار قصد تعیین رمز داشته باشید، در هر صورت باید مراحل زیر را طی کنید تا به هدف خود برسید. ۱- در صفحه اصلی برنامه، روی دکمه Setting (آیکون چرخ دنده) کلیک کنید.  به تنظیمات بروید ۲- در صفحه جدید روی تب Security کلیک کنید تا به بخش امنیت این برنامه منتقل شوید. روی Tab امنیت کلیک کنید.  ۳- در صفحه جدید امکانات امنیتی متفاوتی برای شما ظاهر می‌شود. در این صفحه می‌توانید با کلیک روی Passcode آن را خاموش کنید؛ به‌این‌ترتیب وقتی دوباره آن را روشن می‌کنید از شما می‌خواهد تا رمز عبور جدیدی را برای خود تعیین کنید.  Passcode را یک بار خاموش و روشن کنید نکته: اگر از قبل رمز عبوری نداشته باشید، وقتی به این صفحه می‌آیید Passcode از قبل خاموش است و فقط کافی‌ست آن را روشن کنید تا به صفحه تعیین رمز عبور بروید. 

آموزش تهیه نسخه پشتیبان و بکاپ گرفتن در Trust Wallet

اگر از کیف پول Trust Wallet استفاده می‌کنید، گرفتن بکاپ و نسخه پشتیبان یک امر ضروری است؛ چون با این کار می‌توانید اطلاعات آن را همیشه در یک نسخه ابری داشته باشید تا در صورت پاک شدن اطلاعات برنامه از روی گوشی شما، همیشه بتوانید آن را بازیابی کنید. دقت کنید که همیشه از دو طریق می‌توانید این اطلاعات را بازیابی کنید، یکی استفاده از همان ۱۲ عبارت امنیتی که در ابتدای ورود به برنامه به شما تعلق می‌گیرد و دیگری استفاده از فضای ابری گوگل درایو خود که در ادامه نحوه استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.  ۱- به قسمت تنظیمات برنامه بروید و گزینه Wallets را انتخاب کنید.  Wallets را در تنظیمات انتخاب کنید ۲- در صفحه جدید روی سه نقطه عمودی که رو‌به‌روی نام کیف پول شما قرار گرفته است کلیک کنید. روی سه نقطه کلیک کنید ۳- برای تهیه نسخه پشتیبان از طریق گوگل درایو، روی آن کلیک کنید.  ۴- در این لحظه، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن باید یکی از جیمیل‌های خود را برای تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کنید.  ۵- در آخرین مرحله فقط کافی‌ست تیک تمام باکس‌های موجود را بزنید و در آخر روی گزینه Continue کلیک کنید تا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات کیف پول شما در فضای ابری گوگل درایو شما ذخیره شود.  جیمیل خود را انتخاب کنید.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

اگر یکی از اتفاق‌های زیر برای شما رخ داده، باید به فکر بازیابی کیف پول خود باشید: 

  • برنامه تراست ولت از روی گوشی شما پاک شده و حالا دوباره آن را نصب کرده‌اید.
  • کیف پول شما از داخل برنامه حذف شده است. 
  • گوشی خود را عوض کرده‌اید.

تنها چیزی که برای بازیابی کیف پول خود نیاز دارید، ۱۲ عبارتی است که در هنگام ساخت کیف پول دریافت کرده‌اید. با در اختیار داشتن آن ۱۲ عبارت مراحل زیر را طی کنید.  ۱- به بخش تنظیمات برنامه بروید و روی Wallets کلیک کرده و سپس علامت «مثبت +» بالای صفحه را بزنید.  ۲- در صفحه‌ای که باز می‌شود روی گزینه  I already have a wallet کلیک کنید و سپس گزینه Multi-Coin Wallet را کلیک کنید.  برای بازیابی کیف پول، گزینه‌ Multi-Coin Wallet را انتخاب کنید ۳- عبارت‌های بازیابی کیف پول‌تان را به ترتیب وارد کرده و سپس نام آن را وارد کنید. در انتها فقط کافی‌ست دکمه Import در پایین صفحه را بزنید تا کیف پول شما در دسترس قرار بگیرد.  عبارت‌های بازیابی را وارد کنید و Import را بزنید

ایمپورت کردن کیف پول متامسک در تراست ولت

MetaMask و Trust Wallet هر دو توسط کاربران اتریوم استفاده می‌شوند. این دو ابزار به کاربرانی کمک می‌کند که به دنبال تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند. ایمپورت کردن متامسک در تراست ولت به این دلیل بین کاربران محبوب است که کیف پول متامسک فقط یک کیف پول اتریومی است اما تراست ولت از بسیاری از شبکه‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به فراتر از مرزهای متامسک پرواز کنید، مراحل زیر را طی کنید تا به راحتی آن را در تراست ولت خود ایمپورت کنید.  ۱- برای شروع به قسمت تنظیمات و سپس به بخش کیف پول تراست ولت بروید و مانند زمانی که می‌خواستید یک کیف پول را بازیابی کنید، روی آیکون + در بالای تصویر کلیک کنید. در اینجا، بر خلاف حالت قبل که باید روی مولتی-کوین ولت کلیک می‌کردید، باید روی شبکه اتریوم کلیک کنید.  کیف پول اتریومی را انتخاب کنید. ۲- پس از این کار، فقط کافی‌ست در صفحه جدید عبارات بازیابی کیف پول متامسک خود را انتخاب کنید و گزینه Import را بزنید تا کیف پول شما در تراست ولت ایمپورت شود و تمام دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.  

آموزش استیکینگ (Staking) رمز ارزها در تراست ولت

همه بلاکچین‌ها در یک چیز مشترک هستند؛ و آن چیز «اعتبارسنجی» تراکنش‌ها است. به طور مثال بیت کوین این اعتبارسنجی را طی فرآیندی به نام «ماینینگ» انجام می‌دهد که همه ما می‌دانیم به مصرف برق زیادی نیاز دارد (به این کار Proof-of-Work یا «اثبات کار» می‌گویند). با این حال مکانیسم‌های دیگری هم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاکچین وجود دارد که Proof-of-Stake یکی از آن‌هاست.  POS مکانیسمی است که خود شامل چند روش‌های اعتبارسنجی ترکیبی و مختلفی را بکار می‌گیرد؛ که به مجموعه تمام آن‌ها استیکینگ گفته می‌شود. کسی که استیکینگ کردن توکن‌هایش را شروع می‌کند، تا حدی اختیار تصمیم‌گیری در شبکه را بدست می‌آورد؛ یعنی می‌تواند در اعتبارسنجی شریک شود و در رای دادن به اعتبار تراکنش‌ها مشارکت کند و این کار برایش درآمد دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده استیکینگ را توضیح دهیم، باید بگویم شبیه وقتی است که شما مقداری از پول‌های خود را در بانک می‌گذارید (سرمایه‌گذاری می‌کنید) و در ازای آن سود دریافت می‌کنید. دقت کنید که این سودی به خاطر مشارکت به شما تعلق می‌گیرد و استیکینگ هم همین است. شما مقداری از کوین‌های خود را (برای بررسی تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه) به اشتراک می‌گذارید و سود دریافت می‌کنید.  حال، برای انجام این کار و بدست آوردن سود حاصل از استیکینگ باید مراحل زیر را انجام دهید.  ۱- به بخش دیسکاور برنامه Trust Wallet بروید. دیسکاور تراست ولت ۲- در صفحه دیسکاور می‌توانید توکن‌های نمایش داده شما برای Staking را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید روی فلش سمت راست آن بزنید و به لیست کامل آن‌ها را بروید.  انتخاب توکن برای استیکینگ ۳- پس از اینکه توکن مورد نظر خود را انتخاب کردید، در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Stake را بزنید.  گزینه استیک را بزنید ‏۴- در اینجا به صفحه وارد می‌شوید که اطلاعات اولیه استیکینگ را به شما نمایش می‌دهد، پس از بررسی آن‌ها گزینه Stake را بزنید.  آلت: اطلاعات اولیه استیکینگ توضیحات در مورد استیکینگ تراست ولت:

  • Available: مقداری از دارایی شما که می‌تواند در استیکینگ شرکت کند. 
  • Staked: مقدار ارز سهام شده یا استیک شده
  • Minimum Amount: حداقل تعداد توکنی که باید در استیکینگ شرکت دهید.
  • APR: میزان سودی سالانه‌ای که از استیکینگ بدست می‌آوردید.
  • Lock Time: مدت زمانی که پس از شروع فرآیند استیکینگ طول می‌کشد تا دوباره به توکن‌های خود دسترسی داشته باشید. این زمان در بلاکچین‌های مختلف و برای توکن‌های مختلف، متفاوت است. 

۵- پس از فشردن Stake به صفحه تعیین تعداد توکن برای استیک منتقل می‌شود. پس از وارد کردن مقدار مورد نظر خود، دکمه Continue در بالای صفحه را بزنید.   مقدار توکن دلخواه برای Staking را انتخاب کنید ۶- در این صفحه جزئیات استیکینگ را برای تایید نهایی مشاهده می‌کنید. اگر همه چیز مورد تاییدتان است دکمه Confirm را بزنید.  دکمه CONFIRM را در پایین صفحه بزنید.

مدیریت NFTها 

دریافت و ارسال NFT در تراست ولت استفاده از کیف پول تراست ولت یک راه آسان برای نگهداری و مدیریت توکن های غیرمثلی NFT است که آن‌ها را دوست دارید. وقتی برای اولین بار به صفحه NFTهای خود می‌روید (از طریق کلیک روی NFTs در صفحه اصلی کیف پول) هیچ دارایی قابل دسترسی را مشاهده نمی‌کنید. برای اینکه NFTهای خود را به این کیف پول منتقل کنید، فقط کافی‌ست روی دکمه Receive کلیک کنید و پس از انتخاب شبکه، آدرس را برای فرستنده ارسال کنید.  نکته: انتقال NFT درست مانند دریافت و ارسال توکن است و باید روی شبکه مخصوص به خود انجام شود.  آدرس کیف پول خود (مخصوص دریافت NFT) را برای ارسال کننده بفرستید.

مرورگر DApp در Trust Wallet

مرورگر DApp بخشی هیجان انگیز از برنامه Trust Wallet است که به شما امکان می‌دهد به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) به طور یکپارچه دسترسی داشته باشید. این قسمت کاملا مانند یک مرورگر وب کاربردی است؛ اما در آن به جای مرور و جست‌وجوی وب‌سایت‌های معمولی، می‌توانید به برنامه‌های غیر متمرکز دسترسی داشته باشید. با مرورگر Trust DApp به طور اختصاصی فقط برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده است و استفاده از آن آسان است. بنابراین اگر علاقه‌مند به کاوش در دنیای DApps هستید، Trust DApp Browser به این قسمت بروید تا به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز (از بازی‌ها گرفته تا صرافی‌ یونی سواپ) و جدیدترین اخبار دنیای کریپتو دسترسی داشته باشید. نکته مهم: این بخش با استفاده از یک API به این برنامه‌ها متصل است و زمانی که شما روی هر برنامه کلیک می‌کند به صفحه اصلی همان برنامه در وب‌سایت خود آن منتقل می‌شوید. بنابراین برای آموزش استفاده از هر کدام از این برنامه‌ها باید به سراغ آموزش وب‌سایت اصلی آن‌ها بروید؛ چون هر کدام با دیگری متفاوت است. 

نحوه مشاهده کد هش معامله 

کد هش معامله در تراست ولت برای یافتن شناسه تراکنش (TxID) یا همان کد هش معاملات در Trust Wallet، باید روی دارایی مورد نظر خود در بخش توکن‌ها کلیک کنید. سپس، روی “Recent Transfer” و سپس “More Details” ضربه بزنید. با انجام این کار کد هش معامله به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را کپی کنید. 

ویژگی‌‌های Wallet Connect در کیف پول تراست ولت

WalletConnect یک پروتکل باز است که به کاربران امکان می‌دهد کیف پول‌های ارز دیجیتال خود را به وب‌سایت‌های برنامه‌های غیر متمرکز متصل کنند. این امکان برای تراست ولت هم وجود دارد. در واقع، با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند بدون افشای اطلاعات شخصی، به صورت ایمن تراکنش‌ها را انجام دهند و هیچ گونه نگرانی بابت امنیت آن نداشته باشند. WalletConnect این کار را از طریق ویژگی Mobile Linking خود انجام می‌دهد که به DApps اجازه داده با برنامه‌های کیف پول تلفن همراه تعامل داشته باشند. اگرچه کاربران اندرویدی که از برنامه Trust Wallet استفاده می‌کنند می‌توانند مستقیماً با استفاده از مرورگر DApp درون برنامه‌ای به DApps در تلفن همراه دسترسی داشته باشند، اما این کار در سیستم عامل IOS امکان پذیر نیست؛ و باید از طریق WalletConnect انجام شود.

معرفی توکن تراست ولت یا همان TWT

Trust Wallet Token یا همان TWT، یک توکن کاربردی و بومی در کیف پول Trust Wallet است و در استانداردهای BEP-2 (زنجیره بایننس) و BEP-20 (زنجیره هوشمند بایننس) موجود است. ماژول‌های اصلی Trust Wallet منبع باز هستند و برای توسعه‌دهندگان در دسترس هستند. Trust Wallet با سایر DEX‌ها (صرافی‌های غیرمتمرکز) مانند Pancake Swap، Uniswap یا Binance DEX ادغام شده است تا کاربران بتوانند با استفاده از یک رابط واحد، رمز ارزهای گوناگون را خریداری، نگهداری و مبادله کنند. توکنی که این کار را ممکن می‌کند همین TWT است. در واقع، TWT یک توکن ابزاری است که در این  پلتفرم استفاده می‌شود و کاربران را قادر می‌سازد تا به خدمات مختلف این پلتفرم (مانند پرداخت هزینه تراکنش‌ها) دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که این توکن فقط در کیف پول تراست ولت دارای ارزش و اعتبار است و در صرافی‌ها خرید و فروش نمی‌شود. 

نقشه راه کیف پول تراست ولت

هدف اصلی این پروژه تبدیل شدن به کیف پولی است که دسترسی به تمام رمز ارزها را برای کاربران مهیا کرده و استفاده از خدمات دنیای کریپتوکارنسی را برای آن‌ها آسان‌تر کند. علاوه‌براین، تراست ولت قصد دارد تا در آینده، نقش مهمی را در تمامی تبادلاتی که روی بستر بلاکچین فراهم شده بازی کند. به طور مثال خرید و فروش NFTها و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps). 

تراست ولت با چه پروژه‌هایی همکاری داشته است؟

در حال حاضر تراست ولت متعلق به صرافی بایننس است و با صرافی‌های غیر متمرکز دیگری مانند: یونی سواپ، پنکیک سواپ و غیره نیز همکاری می‌کند. علاوه‌براین، اکثر پروژه‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز نیز دارای ارتباط است و دسترسی به آن‌ها را نیز فراهم کرده است. 

رقبای تراست ولت و تفاوتش با آن‌ها 

کیف پول‌های ارز دیجیتال در دنیای کریپتو تنوع زیادی دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره و مدیریت ارزهای خود استفاده کنید؛ پر‌استفاده‌ترین آن‌ها در میان کاربران، کوین بیس ولت است. با این‌حال کیف پول‌های متامسک و تراست ولت هم طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند. به طور کلی می‌توان این سه کیف پول را رقبای اصلی یکدیگر دانست؛ که به همین خاطر در جدول زیر آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.   

نام کیف پول مزایا معایب
متامسک
  • محبوب در بین کیف پول‌های اتریومی
  • امکان ایجاد چند کیف پول
  • یکپارچه با Dappsها
  • عدم پشتیبانی از بیت کوین
  • پشتیبانی ضعیف
  • عدم امکان ریست کردن پسورد
تراست ولت
  • امکان کسب سود از طریق Staking
  • رابط کاربری راحت 
  • پشتیبانی از کوین‌های متنوع در بلاکچین‌های مختلف
  • منبع-باز
  • امنیت بی‌نظیر
  • یکپارچگی با Dappsها
  • عدم وجود نسخه ویندوز
  • هزینه تراکنش بالا در برخی از معاملات
کوین بیس ولت
  • استفاده آسان و راحت
  • یکپارچگی با Dappsها
  • هزینه تراکنش پایین
  • عدم وجود پشتیبانی

علاوه‌براین دو مورد، کیف پول‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند رقبای تراست ولت محسوب شوند که در زیر آن‌ها را لیست کرده‌ایم. 

  • MyEtherWallet
  • Exodus
  • Trezor Wallet
  • Jaxx
  • Electrum Wallet

جمع‌بندی

همانطور که دیدیم Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری شده محبوب است که بستری امن و کاربر پسند را برای ذخیره، مدیریت، خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف فراهم می‌کند. علاوه‌براین‌ها، چیزی که نام این کیف پول را سر زبان‌ها انداخته است، قابلیت کسب درآمد از آن است که از طریق بخش Stake ممکن می‌شود. همچنین، این کیف پول پایش را از این هم فراتر می‌گذارد و با ارائه خدمات مختلفی مانند فراهم کردن دسترسی به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، کاربردی بودن خودش را به همه ثابت می‌کند. کیف پول تراست ولت به عقیده بسیاری از کارشناسان امن‌ترین کیف پول دنیاست و این قضیه باعث شده تا در میان رقبای خود به چشم بیاید و جایگاه خود را تثبیت کند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کامل و عالی بود لطفأ در مورد انتخاب شبکه انتقال برای هر کوین توضیح دهید

  2. سلام چقدطول میکشه که ازیک سایت خارجی که ترون بدست اوردیم رومنتقل کنه به کیف پول چون الان12ساعت گذشته وچیزی به کیف پولم منتقل نشده آدرس ولت هم دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =