کیف پول‌ها

با کیف پول چند امضایی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

با توجه به افزایش روزافزون تعداد فعالان بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذارای در این حوزه، یکی از مهم‌ترین نکات برای کسب سود، انتخاب یک کیف‌ پول ارز دیجیتال مطمئن برای حفظ امنیت سرمایه است. این موضوع تنها به افرادی که سرمایه‌های بزرگی را معامله می‌کنند محدود نمی‌شود و ذهن همه کسانی که در این بازار پر نوسان فعالیت دارند را به خود مشغول می‌کند.کیف پول چندامضایی Multisig Wallet یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های صاحبان ارزهای دیجیتال، یعنی امنیت را حل می‌کند. در این مقاله نوبیتکس مگ به این سوال پاسخ می‌دهیم که کیف پول چند امضایی یا Multisig Wallet چیست، چرا باید از آن استفاده کنیم، چه تفاوتی با کیف پول تک امضایی دارد، چه مزایا و معایبی دارد، مهم‌ترین کاربردهای آن چیست، انواع کیف پول چند امضایی شامل چه مواردی است و در انتها بهترین کیف پول‌های چند امضایی را به‌صورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

کیف پول چند امضایی Multisig Wallet چیست؟

کیف پول چند امضایی چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال دستگاه یا برنامه‌ای است که به افراد کمک می‌کند ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت ایمن ذخیره، مدیریت و مبادله کنند. این کیف پول‌ها با بلاک چین در تعامل هستند تا بتوانند رمز ارز مرتبط با آدرس شما را در بلاک چین پیدا کنند. در حوزه کریپتوکارنسی استفاده از کیف پول چند امضایی Multi-Signature Wallet که به‌صورت مخفف به آن Multisig Wallet نیز می‌گویند، برای اولین‌بار در سال 2012 در آدرس‌های بیت کوین پیاده‌سازی شد، اما اولین کیف پول چند امضایی تنها یک سال بعد ایجاد شد. کیف پول چند امضایی یک کیف پول رمزنگاری است که برای اجرای هر تراکنش به جای یک امضا، به چندین امضا نیاز دارد و امنیت بالاتری را فراهم می‌کند. تعداد امضاکنندگان در کیف پول چند امضایی می‌تواند متفاوت باشد. هر یک از طرفین یک کیف پول Multisig می‌توانند با استفاده از کلید خصوصی خود، تراکنش را امضا کنند اما تا زمانی که طرف‌های دیگر امضا نکنند، تراکنش به‌صورت معلق نمایش داده می‌شود. از ویژگی‌های کیف پول‌های چند امضایی این است که مبتنی بر قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) هستند. کیف پول‌های Multisig را می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم و غیره ایجاد کرد.

چرا باید از کیف پول چند امضایی Multisig Wallet استفاده کنیم؟

بهتر است در ابتدا در مورد کلید عمومی و خصوصی در کیف پول‌های ارز دیجیتال توضیح دهیم. کلید عمومی (Public Key) که به عنوان آدرس کیف پول نیز شناخته می‌شود، یک شناسه منحصربه‌فرد است که دیگران را قادر می‌سازد ارز دیجیتال را به کیف پول ارسال کنند. از طرف دیگر کلید خصوصی (Private Key) یک کد مخفی است که به مالک امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد و برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌شود. تعداد کسب‌وکارهایی که بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی در کیف پول‌های چند امضایی ذخیره می‌کنند رو به افزایش است، زیرا اطمینان فقط به یک فرد برای حفظ کلید خصوصی می‌تواند یک اشتباه جبران‌ناپذیر برای امنیت دارایی باشد. با استفاده از کیف پول چند امضایی، کاربران می‌توانند از مشکلات ناشی از گم شدن یا سرقت کلید خصوصی (Private Key) جلوگیری کنند. بنابراین حتی اگر یکی از کلیدها به خطر بیفتد، دارایی همچنان امن است. چندین امضای مورد نیاز برای مجوز یک تراکنش، سرقت بیت کوین شما را برای کسی دشوارتر می‌کند، زیرا برای در اختیار گرفتن وجوه شما نیاز به دسترسی به تمام کلیدهای خصوصی شما دارد. همچنین حملات فیشینگ (Phishing Attacks) و بدافزار (Malware Attacks) به‌راحتی قابل پیشگیری است، زیرا مهاجمان نمی‌توانند با یک کلید واحد کار زیادی انجام دهند.

کیف پول چند امضایی چگونه کار می‌کند؟

 کیف پول چند امضایی چگونه کار می‌کند؟

اگر جز کسانی هستید که به صورت روزانه قیمت آنلاین ارز دیجیتال و وضعیت بازار را بررسی می‌کنید متوجه حجم بالای سرمایه‌های در حال مبادله شده‌اید. معمولا ریسک مورد هدف قرار گرفتن کیف پول‌های دیجیتال برای سرقت، با نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه ایمن‌سازی بالا می‌رود. برای استفاده از کیف پول‌های چند امضایی (Multisig Wallets) یا به اصطلاح چند کلیدی باید به تمام کلیدها به صورت هم‌زمان دسترسی داشته باشید. برای مثال صندوقی را در نظر بگیرید که دو کلید جداگانه دارد و بدون حضور کلید دوم نمی‌توان در صندوق را باز کرد. به این صورت دو نفری که کلیدهای صندوق را در دست دارند بدون اطلاع دیگری قادر به باز کردن آن نخواهند بود. به این ترتیب برای سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال یک لایه امنیتی جدید ایجاد خواهد شد و خیال آنها را راحت خواهد کرد. کیف پول‌های Multisig بر اساس قراردادهای هوشمند ساخته شده‌اند و به‌عنوان «کیف پول‌های قابل برنامه‌ریزی» (Programmable Wallets) عمل می‌کنند. این کیف پول‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند، تعداد امضاهای مورد نیاز برای تایید یک تراکنش و امضاکنندگان مجاز را تعیین می‌کنند. هنگامی که یک کیف پول Multisig ایجاد می‌شود، پارامترهای زیر تعریف می‌شوند:

  • تعداد امضاکنندگان (The Number of Signatories)

نشان‌دهنده‌ی تعداد کل امضاکنندگان مجاز است که می‌توانند تراکنش‌ها را از کیف پول تأیید کنند.

  • تعداد امضاهای مورد نیاز (The Number of Required Signatures)

نشان‌دهنده حداقل تعداد امضاهای مورد نیاز برای تایید یک معامله است.

  • فهرست کلیدهای عمومی امضاکنندگان (The List of Signatories’ Public Keys)

از این کلیدها برای تایید امضا و تایید هویت امضاکنندگان استفاده می‌شود.

کیف پول Multisig با استفاده از ترکیبی از امضاهای رمزنگاری (Cryptographic Signatures) و منطق قرارداد هوشمند (Smart Contracts) عمل می‌کند. هنگامی که یک تراکنش پیشنهاد می‌شود، تراکنش و تعداد امضای مورد نیاز در قرارداد هوشمند کیف پول ذخیره می‌شود. با آغاز یک تراکنش، امضاکنندگان با استفاده از کلید خصوصی خود امضا می‌کنند. سپس قرارداد هوشمند تأیید می‌کند که آیا تعداد امضای مورد نیاز، جمع‌آوری شده است یا خیر. هنگامی که امضاهای مورد نیاز جمع‌آوری و تأیید شد، قرارداد هوشمند معامله (Transaction) را اجرا می‌کند. یکی از نکات مهم کیف پول‌های چند امضایی این است که هیچ سلسله مراتبی در کلیدهای خصوصی وجود ندارد، فقط تعداد مورد نیاز برای امضای تراکنش بدون ترتیب خاصی مهم است. اگر تراکنش شامل انتقال دارایی باشد، موجودی کیف پول پس از تکمیل تراکنش به روز می‌شود.

تفاوت کیف پول‌‌های تک و کیف پول های چند امضایی

به خاطر داشته باشید که ایمنی کیف پول‌های رمزنگاری از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، با هر نوع کیف پول رمزنگاری تک امضایی (Singlesig) این احتمال وجود دارد که شخصی بتواند با به‌دست آوردن کلید خصوصی، دارایی‌های دیجیتال شما را سرقت کند. اکثر کیف پول‌های بیت کوین از یک راه‌اندازی امضا (Single Signature Setup) استفاده می‌کنند. این نوع راه‌اندازی برای امضای تراکنش، فقط به یک امضا نیاز دارد. مدیریت آدرس‌های تک‌کلیدی آسان‌تر است زیرا دسترسی به وجوه سریع‌تر است. کیف پول‌های تک امضایی همچنین نشان‌دهنده یک نقطه شکست (Single Point of Failure) هستند که خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد، زیرا هکرها و عوامل مخرب می‌توانند به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. کیف پول‌های تک‌کلیدی (Single-Key Wallets) گزینه‌های خوبی برای تراکنش‌های کوچک و سریع‌تر هستند، اما برای افراد و مشاغلی که نیاز به ذخیره مقادیر قابل‌توجهی بیت‌کوین دارند، توصیه نمی‌شود.

از طرف دیگر در یک کیف پول Multisig، برای انجام تراکنش به امضای بیشتر از 1 نیاز است که موجب افزایش امنیت می‌شود. البته تعداد کل امضاکنندگان و تعداد امضای مورد نیاز برای تایید تراکنش در این کیف پول‌ها قابل تنظیم است. یکی از مهم‌ترین انواع کیف پول‌های چند امضایی کیف پول 2 امضا از 3 امضا است.

ویژگی کلیدی

Multisig Wallets

Singlesig Wallets

امنیت (Security)

بیشتر

کمتر

کنترل (Control)

بیشتر

کمتر

قابلیت پشتیبان‌گیری (Backup)

دارد

ندارد

ریکاوری (Recovery)

دارد

ندارد

مزایای کیف پول چند امضایی

 مزایای کیف پول چند امضایی

مهم‌ترین مزیت کیف پول‌های چند امضایی، امنیت بالاتر آنها نسبت به کیف پول‌های تک امضایی است. با این‌حال این کیف پول‌ها مزایای منحصربه‌فرد دیگری نیز دارند که چند مورد از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

امنیت پیشرفته و بالاتر

کیف پول‌های Multisig به چندین امضا از طرف‌های مختلف برای مجوز دادن به تراکنش نیاز دارند که خطر سرقت یا دسترسی غیرمجاز را کاهش می‌دهد. این تنظیم به جلوگیری از یک نقطه شکست (Single Point of Failure) کمک می‌کند. تصور کنید امیر یک کیف پول چند امضایی 2 از 3 ایجاد می‌کند و هر کلید خصوصی را در دستگاه یا مکان دیگری (مثلا تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ) ذخیره می‌کند. حتی اگر تبلت دزدیده شود، دزد نمی‌تواند تنها با استفاده از 1 کلید از 3 کلید به وجوه امیر دسترسی پیدا کند. فناوری Multisig همچنین آلوده شدن به بدافزار و حملات فیشینگ را کاهش می‌دهد، زیرا هکر به احتمال زیاد به یک کلید یا دستگاه دسترسی دارد.

تصمیم‌گیری تیمی

کیف پول‌های چند امضایی با الزام چندین طرف برای تأیید تراکنش‌ها، همکاری و تصمیم‌گیری جمعی را ارتقا می‌دهند و تضمین می‌کنند که همه سهامداران در تصمیم‌گیری‌های مالی مهم دخیل هستند. این مزیت به‌ویژه در شرایطی که تعداد بسیاری افراد غریبه به‌صورت آنلاین برای دنبال کردن اهداف مشترک با یکدیگر دیدار می‌کنند (مانند DAO) مفید است.

امکان تعیین تعداد امضای مورد نیاز برای تایید تراکنش

کیف پول‌های Multisig را می‌توان با یک طرح امضای انعطاف‌پذیر «M از N» راه‌اندازی کرد، که به کاربران اجازه می‌دهد از بین تعداد کل شرکت‌کنندگان (N) تعداد امضاهای مورد نیاز (M) برای تایید تراکنش را انتخاب کنند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا نیازهای امنیتی و عملیاتی کیف پول را با نیازهای خود تنظیم کنند.

احراز هویت دو مرحله‌ای

کیف پول‌های چند امضایی شکلی از احراز هویت دو مرحله‌ای Two-Factor Authentication() که به‌صورت مخفف به آن 2FA می‌گویند را ارائه می‌کنند. با کمک احراز هویت دو عاملی کاربر به دو کلید نیاز دارد که می‌توان آن را روی دو دستگاه مختلف مثل کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کند. برای دسترسی به حساب، کاربر باید هر دو کلید را داشته باشد و در صورت گم شدن یکی از آنها دیگر امکان دسترسی به حساب خود را نخواهد داشت. کاربران به‌راحتی می‌توانند هر عامل مخربی را که به یک کلید مرتبط دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کند متوقف کرده و دسترسی آنها را لغو کنند.

ریسک شخص کلیدی را از بین می‌برد

ریسک شخص کلیدی (Key Person’ Risk) به زمانی اشاره دارد که یک شرکت تقریباً به طور کامل به یک فرد واحد برای موفقیت متکی است. این خطر در ارزهای دیجیتال بسیار رایج است، به ویژه در مواردی که یک فرد کنترل عبارت اولیه (Seed Phrase) کیف پول را در دست دارد. از آنجایی که کیف پول‌های Multisig برای تکمیل یک تراکنش به چندین امضا از تعدادی شرکت‌کننده نیاز دارند، می‌توانند ریسک افراد کلیدی را حذف کنند.

معایب کیف پول‌های چند امضایی

با وجود مزیت بسیار بزرگی که کیف پول چند امضایی برای حفظ سرمایه تریدرها دارد باز هم با مشکلاتی روبه‌رو است. یک نکته که ممکن است در مورد کیف پول‌های چند امضایی مشکل‌ساز باشد، عدم دستیابی به منابع قانونی در صورت بروز مشکل است. فناوری کیف پول چند امضایی جدید است و در حال حاضر هیچ مرجع قانونی برای حل مشکلات حساب‌های چند کاربره وجود ندارد. چند مورد از مهم‌ترین معایب کیف پول‌های چند امضایی عبارت‌اند از:

کاربری پیچیده و سخت

راه‌اندازی و مدیریت کیف پول های Multisig در مقایسه با کیف پول‌های تک امضایی می‌تواند پیچیده‌تر باشد، زیرا شامل هماهنگی چندین طرف و کلیدهای خصوصی مربوطه می‌شود.

کاهش سرعت تراکنش‌ها

هنگامی که کاربران استفاده از کیف پول چند امضایی را انتخاب می‌کنند، سرعت خود را برای رسیدن به امنیت بیشتر، کاهش می‌دهند. پردازش تراکنش‌ها در یک کیف پول چند امضایی ممکن است تا چند روز طول بکشد، زیرا برای به‌دست آوردن امضاهای لازم به هماهنگی چندین طرف نیاز دارد. زمانی که شرکت‌کنندگان در مناطق زمانی مختلف پراکنده شده‌اند، این امر می‌تواند به‌ویژه دشوار باشد. این موضوع باعث می‌شود کیف پول‌های Multisig برای مواقع اضطراری یا پرداخت‌های معمولی مناسب نباشند.

نامناسب برای کاربران مبتدی

راه‌اندازی و مدیریت یک کیف پول Multisig ممکن است به سطح بالاتری از دانش فنی نیاز داشته باشد. کاربران باید بدانند که چگونه چندین کلید خصوصی را به‌صورت ایمن مدیریت کنند و فرآیند امضا را بین شرکت‌کنندگان هماهنگ کنند. این موضوع برای یک سرمایه‌گذار معمولی بازار ارزهای دیجیتال، نسبتاً پیچیده است و یکی از عوامل کلیدی مانع پذیرش کیف پول‌های چند امضایی است.

عدم پشتیبانی توسط همه پلتفرم‌ها

همه ارائه‌دهندگان کیف پول یا پلتفرم‌های بلاک چین از قابلیت Multisig پشتیبانی نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به کمبود پشتیبانی، منابع و سازگاری با سایر ابزارها یا خدمات شود.

طولانی شدن روند بازیابی سرمایه

در مقایسه با ذخیره‌سازی تک‌کلیدی، بازیابی وجوه ذخیره‌شده در کیف پول چند امضایی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر طول می‌کشد و به هماهنگی بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، راه‌اندازی‌های N از N در موقعیت‌های نادری که یکی از امضاکننده‌ها در دسترس نیست، یک راه‌حل پشتیبان یا بازیابی ارائه نمی‌کنند. همچنین نهادهایی که کیف پول چند امضایی ساده‌تری را انتخاب می‌کنند که میزبان یک متولی شخص ثالث است، خود را در معرض ریسک طرف مقابل (counterparty risk) قرار می‌دهند.

کاربردها و موارد استفاده از کیف پول چند امضایی

کاربردهای کیف پول چند امضایی

کیف پول‌های Multisig با توجه به ویژگی‌های امنیتی خود مانند تصمیم‌گیری غیر متمرکز (Decentralized decision making) و احراز هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication)، استفاده‌های مختلفی دارند. چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای کیف پول‌های چند امضایی شامل موارد زیر است:

بلوک‌های سازنده شبکه لایتنینگ Building Blocks of Lightning Network

شبکه لایتنینگ بیت کوین (Bitcoin Lightning Network) به عنوان راه‌حل لایه دوم مقیاس‌پذیری (Scaling) شبکه بیت کوین عمل می‌کند. در شبکه لایتنینگ، شرکت‌کنندگان می‌توانند کانال‌های پرداختی را بین دو طرف ایجاد کنند. از آنجایی که رضایت هر دو طرف برای هر تراکنش مورد نیاز است، کیف پول‌های لایتنینگ چند امضایی هستند و هر طرف کلید خصوصی خود را نگه می‌دارد.

کیف پول‌های تیمی برای سازمان‌ها، DAOها و شرکت‌ها Team Wallets for Organizations, DAOs, and Companies

کیف پول‌های Multisig با نیاز به چندین امضا برای تراکنش‌ها، دسترسی ایمن و کنترل‌شده به وجوه مشترک را امکان پذیر می‌کند. این ویژگی تضمین می‌کند که هیچ‌فردی کنترل کاملی بر وجوه ندارد و شفافیت و همکاری را ارتقا می‌دهد.

پشتیبان‌گیری و بازیابی Backup and Recovery

با توزیع امضاهای مورد نیاز بین چندین طرف مورد اعتماد، یک کیف پول Multisig می‌تواند به‌عنوان یک شبکه ایمنی در صورت گم‌شدن یا به خطر افتادن کلیدهای خصوصی عمل کند. این تنظیم کمک می‌کند که وجوه در دسترس باقی می‌مانند.

خدمات امانی Escrow Services

کیف پول‌های Multisig را می‌توان برای ایجاد سرویس‌های امانی بدون اعتماد که در آن شخص ثالث بی‌طرف مانند میانجی یا داور، به‌عنوان امضاکننده اضافه می‌شود استفاده کرد. فرآیند سپرده‌گذاری امن و شفاف است، زیرا وجوه تنها زمانی آزاد می‌شود که همه طرف‌ها توافق کنند.

کیف پول‌های خانوادگی یا مشترک Family or Shared Wallets

کیف پول‌های Multisig را می‌توان برای مدیریت دارایی‌های مشترک بین اعضای خانواده یا دوستان استفاده کرد. نیاز به چندین امضا، تضمین می‌کند که همه طرف‌ها در مورد استفاده از وجوه توافق دارند و مسئولیت‌پذیری و اعتماد ارتقا پیدا می‌کند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال چند امضایی

کیف پول‌های Multi-Signature انواع مختلفی دارند. چند مورد از مهم‌ترین نوع‌های کیف پول‌های چند امضایی را در ادامه معرفی می‌کنیم:

امضاهای 1 از 2 (One of Two Signatures)

کیف پول با امضاهای 1 از 2 یکی از مهم‌ترین انواع کیف پول‌های چند امضایی است. دو کلید خصوصی به این کیف پول متصل می‌شود و هر کدام از کلیدها اجازه‌ی تایید تراکنش را دارند. این تنظیم برای یک کسب‌وکار کوچک ایده‌آل است که هر یک از دو مؤسس می‌توانند وجوه را انتقال دهند و اعتماد از طریق روابط قراردادی و شخصی ایجاد می‌شود.

امضای 2 از 3 (Two of Three Signatures)

این کیف پول چند امضایی برای تکمیل تراکنش به دو نفر از سه امضاکننده ثبت شده نیاز دارد. این تنظیم چند امضایی برای تراکنش‌های امانی (Escrow Transactions) مفید است.

امضاهای 3 از 5 (Three of Five Signatures)

این یک تنظیم چند امضایی قوی‌تر است که برای تایید تراکنش‌ها به سه امضا از پنج امضا نیاز دارد. برای ساختار شرکتی که چندین تصمیم‌گیرنده باید انتقالات را تایید کنند مفید است. تا زمانی که بیش از 50 درصد از طرفین با این تصمیم موافقت کنند، می‌توانند انتقال وجه را تایید کنند.

میزبانی‌شده در مقابل بدون‌میزبانی (Hosted vs. Unhosted)

کیف پول چند امضایی میزبانی شده (Hosted Multisig Wallet)، کیف پولی است که با یک پلتفرم شخص ثالث مانند Coinbase Custody یا BitGo ایجاد شده است. این نهادها ارزهای دیجیتال را با استفاده از راه‌حل‌های درجه سازمانی ایمن می‌کنند، در حالی که به مشتریان امکان دسترسی به عملکرد چند امضایی را می‌دهند. کیف پول چند امضایی بدون میزبانی (Unhosted Multisig Wallet) کیفی است که فرد یا سازمان به جای استفاده از یک شخص ثالث قابل‌اعتماد، کلیدهای خصوصی را در اختیار دارد. فرآیند راه‌اندازی کیف پول‌های بدون میزبانی معمولاً پیچیده‌تر است.

معرفی بهترین کیف پول‌های چند امضایی

بهترین کیف پول‌های چند امضایی

برای انتخاب بهترین کیف پول‌های چند امضایی باید به ویژگی‌های امنیتی (Security)، قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness)، ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده (Supported Cryptocurrencies)، رابط کاربری (User Interface)، کارمزد تراکنش (Transaction Fees)، کلیدهای خصوصی (Private Keys)، توسعه آینده (Future Development) و نحوه پشتیبانی مشتری (Customer Support) دقت کنیم. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، برخی از بهترین کیف پول‌های چند امضایی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

کیف پول چند امضایی Guarda Wallet

کیف پول Guarda یک کیف پول چند امضایی برای تراکنش‌های بیت کوین و اتریوم است. این اقدام امنیتی افزوده دسترسی هکرها یا افراد غیرمجاز به وجوه را دشوارتر می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند برای امنیت بیشتر، کیف پول Guarda خود را به کیف پول سخت‌افزاری متصل کنند.

کیف پول چند امضایی YPlus Multisig Vault

 کیف پول چند امضایی YPlus Multisig VAult

با YPlus Multisig Vault، کاربران به راحتی می توانند یک کیف پول سفارشی چند امضایی با حداکثر 15 امضا کننده راه اندازی کنند، که به این معنی است که برای تأیید هر تراکنش، چندین امضا لازم است. این ویژگی یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند و دسترسی هکرها به کیف پول و سرقت ارزهای دیجیتال را سخت تر می کند. همچنین این کیف پول یک رابط کاربرپسند ارائه می‌کند که مدیریت ارز دیجیتال خود را در حال حرکت با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای کاربران آسان می‌کند.

کیف پول چند امضایی Linen Wallet

کیف پول لینن یک کیف پول چند امضایی استثنایی است که سادگی بی‌نظیری را برای خرید و فروش رمز ارز فراهم می‌کند. این بهترین انتخاب برای کاربران اتریوم و Polygon است که به دنبال بهترین کیف پول multisig در بازار هستند. کیف پول لنین توسط قرارداد هوشمند Gnosis Safe پشتیبانی می‌شود که به‌دلیل استانداردهای بالای خود در امنیت کریپتو مشهور است. این کیف پول به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر امنیت را با یک سیستم سه‌کلیدی تامین کند. یک کلید فضای ابری، دیگری در دستگاه تلفن‌همراه شما و آخرین کلید در زیرساخت سرور امن لینن نگهداری می‌شود.

کیف پول چند امضایی Blue Wallet: Multisig Vault

 کیف پول چند امضایی Blue Wallet

کیف پول Blue Wallet Multisig Vault یک کیف پول کاربرپسند و امن است. این کیف پول قبل از انجام تراکنش به چندین امضا یا تایید نیاز دارد که امنیت بیشتری را فراهم می‌کند و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند. این کیف پول از تنظیم 2 امضا از 3 امضا پشتیبانی می‌کند. حریم خصوصی یکی از ویژگی های کلیدی Blue Wallet Multisig Vault است. این کیف پول از شبکه Tor استفاده می‌کند و اطمینان می‌دهد که آدرس IP کاربر در طول تراکنش‌ها آشکار نمی‌شود.

کیف پول چند امضایی Armory Wallet

کیف پول Armory Secure یک کیف پول بیت کوین است که امنیت بی‌نظیر و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. این کیف پول منبع باز (open-source) است و قابلیت چند امضایی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول چند امضایی Electrum

Electrum یک کیف پول بیت کوین منبع باز (open-source) است که از سال 2011 وجود داشته است. یکی از ویژگی‌های کلیدی Electrum تمرکز آن بر امنیت است. این کیف پول برای هر تراکنش یک آدرس جدید ایجاد می‌کند و ردیابی دارایی بیت کوین شما را برای دیگران سخت‌تر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی های Electrum سازگاری آن با کیف پول های سخت افزاری مانند Trezor و Ledger است.

کیف پول چند امضایی Trezor Model T

با کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T می‌توانید کیف پول‌های چند امضایی را با استفاده از ترکیب‌های مختلف کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی راه‌اندازی کنید. این کیف پول از پیکربندی‌های چند امضایی مختلفی مانند 2 از 3، 3 از 5 و غیره پشتیبانی می‌کند.

کیف پول چند امضایی Keystone Pro

یک کیف پول سخت‌افزاری چند امضایی که از بیش از 5500 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) و احراز هویت بیومتریک اشاره کرد.

کیف پول چند امضایی Ledger Stax

این کیف پول سخت‌افزاری چند امضایی دارای اتصال بلوتوث، رابط صفحه‌نمایش لمسی و گزینه‌های سفارشی‌سازی است. همچنین از ان اف تی NFT پشتیبانی می‌کند و با بیش از 5000 ارز دیجیتال سازگار است.

سخن پایانی؛ کیف پول چند امضایی راهکاری ایمن

کیف پول چندامضایی Multisig Wallet یکی از راه‌حل‌های مناسب برای حفظ امنیت تراکنش‌ها و جلوگیری از انجام تراکنش اشتباه است. در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم که Multisig Wallet چیست و شما را با مزایا، معایب، ویژگی‌ها، انواع آن و بهترین کیف پول‌های چند امضایی در بازار ارزهای دیجیتال کنیم. کیف پول‌های چند امضایی ابزاری امیدوارکننده برای آینده ارزهای دیجیتال و تضمین‌کننده‌ی امنیت بیشتر هستند. با این‌حال انجام تراکنش‌ها به‌کمک این کیف پول‌ها، نیاز به اطلاعات فنی کامل دارد و به کاربران مبتدی توصیه نمی‌شود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه