شمارش معکوس تا هاوینگ بیت‌کوین

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
آموزش مفاهیم پایه

سوشال تریدینگ، روی دیگر سکه در بازارهای مالی

سوشال تریدینگ (Social Trading) یک روند معاملاتی جدید در بازارهای مالی است که در طی سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. بسیاری از تریدرهای بین المللی از این نوع معاملات استفاده می‌کنند و در ایران نیز طی سال‌های اخیر افراد زیادی به این روش گرایش پیدا کرده‌اند. البته سوشال تریدینگ در ایران هنوز به جایگاهی که باید نرسیده است و بسیاری از تریدرهای ایرانی با این مفهوم آشنایی کامل ندارند. به همین بهانه در این مقاله از وبلاگ نوبیتکس قصد داریم تا به سؤال سوشال تریدینگ چیست پاسخ دهیم و با مزایا و معایب این نوع از معاملات آشنا شویم.

سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟

اصطلاح سوشال تریدینگ از دو بخش Social به معنای اجتماعی و Trading به معنای داد و ستد یا معامله ساخته شده است. به طور کلی پلتفرم social trading، شبکه‌ای اجتماعی است که به تریدرها اجازه می‌دهد تا معاملات دیگر تریدرها را مشاهده کنند و بر اساس آن تصمیم گیری نمایند. در پلتفرم سوشال تریدینگ، تریدرهای موفق استراتژی‌ها و تحلیل‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. به این ترتیب سایر معامله گران می‌توانند از استراتژی‌های افراد موفق برای کسب در آمد بهره ببرند.

معامله گران در سوشیال تردینیگ می‌توانید بدون اینکه حساب معاملاتی یا کیف پول خود را به دست دیگری بسپارند از سیگنال‌ها و تحلیل‌های تریدر های حرفه‌ای بهره مند شوند. علاوه بر این تریدرهای حرفه‌ای و موفق می‌توانند از راه ارائه استراتژی‌ها و تحلیل‌های خود به دیگران، در پلتفرم‌های سوشال تریدینگ کسب در آمد کنند. فراموش نکنید در این پلتفرم‌های معاملاتی، تریدرها باید به طور مستقل، قیمت ارز دیجیتال، تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی، وضعیت بازار و … را بررسی کنند. اما در هنگام تصمیم گیری نهایی، می‌توانند با استفاده از social Trading بهترین استراتژی را برای دارایی خود انتخاب کنند.

تفاوت سوشیال تریدینگ و کپی تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ، مفاهیم جدیدی هستند که ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. در کپی تریدینگ شما یک سرمایه گذار یا تریدر موفق را انتخاب کرده و هر استراتژی یا تصمیمی که این تریدر اتخاذ می‌کند را بدون هیچ تغییری اجرا می‌کنید. معمولاً معامله گران تازه کار از این روش استفاده می‌کنند تا با اعتماد به یک معامله گر حرفه‌ای، بالاترین سود و کم‌ترین ضرر را در معاملات خود کسب کنند. این معامله گران تازه کار معمولاً زمان یا دانش کافی برای تحلیل و تعیین استراتژی را ندارند.

در مقابل، در سوشال تریدینگ، معامله گران استراتژی‌ها و پیش بینی‌های خود را با دیگر تریدر ها به اشتراک می‌گذارند. استفاده از این پلتفرم‌ها به شما اجازه می‌دهد تا با بررسی تحلیل‌ها و پیش بینی‌های متفاوت در مورد یک ارز دیجیتال، سهام یا بازار مالی، بهترین تصمیم را برای سرمایه خود بگیرید. در اینجا نیز معمولاً معامله گران تازه کار پیرو معامله گران حرفه‌ای هستند اما صرفاً به کپی کردن از روی دست آن‌ها نمی‌پردازند. در سوشال تریدینگ شما همچنان به ابزارهایی مانند ماشین حساب تبدیل بیت کوین به ریال نیاز دارید و باید روزانه به بررسی دارایی‌ها و استراتژی‌های مختلف خود بپردازید.

آشنایی با نحوه کار سوشال تریدینگ

نحوه کار social trading بسیار ساده است. شما می‌توانید از بین پلتفرم‌های مختلف سوشال تریدینگ یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید و عضو این شبکه‌ها شوید. حالا می‌توانید میان استراتژی‌ها، ایده‌های تریدینگ و عملکردهای به اشتراک گذاشته شده توسط سایر تریدر ها جستجو کنید و بهترین تریدرها را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. حالا کافی است تا از استراتژی‌های معاملاتی و تحلیل‌های آن‌ها برای تصمیم گیری‌های خود استفاده کنید.

در بعضی از پلفترم ها، امکان کپی تریدینگ نیز وجود دارد و شما می‌توانید با یک کلیک تمام معاملات انجام شده توسط یک تریدر دیگر را مو به مو اجرا نمایید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب بهترین پلتفرم، بهترین تریدر و بهترین استراتژی است. برای اینکار حتماً عملکرد یک تریدر را برای مدتی تحت نظر بگیرید و ریسک معاملات او را بسنجید. همچنین بهتر است در شروع سوشال تریدینگ تنها قسمتی از سرمایه خود را درگیر کنید و قدم به قدم معاملات خود را گسترده‌تر نمایید. در حال حاضر بسیاری از افراد با همین روش به کسب درآمد از راه خرید و فروش بیت کوین مشغول هستند.

مزایای سوشال تریدینگ؛ آیا social trading خوب است؟

مانند هر نوع دیگری از تریدینگ، social trading نیز مزایا و معایبی دارد. در اینجا با مهم‌ترین مزایای استفاده از روش سوشال تریدینگ برای کسب در آمد آشنا می‌شویم.

دسترسی سریع به اطلاعات با ارزش و قابل اعتماد

پلتفرم‌های social trading، فرآیند جستجوی اطلاعات قابل اعتماد را بسیار کوتاه‌تر کرده‌اند. با استفاده از این پلتفرم‌ها شما به سادگی می‌توانید به اطلاعات با ارزش و استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم با تریدرهای با تجربه ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید.

کمک به یادگیری و مسلط شدن بر بازارهای معاملاتی

سوشال تریدینگ به شما کمک می‌کند تا با صرف هزینه و زمان بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌های آموزشی به یک سرمایه گذار حرفه‌ای تبدیل شوید. زیرا می‌توانید عملکرد و نحوه تحلیل سرمایه گذاران حرفه‌ای را به سرعت بررسی کنید و روش‌های سرمایه گذاری را به شکل دقیق‌تری بیاموزید. همچنین زمانی که وارد یک بازار معاملاتی جدید مانند بازار خرید و فروش دوج کوین می‌شوید به سرعت می‌توانید از طریق سوشال تریدینگ به درک بهتری از بازار دست پیدا کنید.

یادگیری و کسب درآمد از سوشال تریدینگ

با استفاده از پلتفرم‌های سوشال تریدینگ شما می‌توانید همزمان که در حال یادگیری از سرمایه گذاران و معامله گران با تجربه هستید، با کپی کردن معاملات آن‌ها کسب درآمد کنید. به این ترتیب نیازی ندارید تا ابتدا مسیر طولانی یادگیری را طی کنید و سپس اقدام به معامله نمایید. تنها کافی است که قیمت ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و با تکیه بر تجربه تریدرهای حرفه‌ای از استراتژی آن‌ها پیروی نمایید.

شبکه سازی با سایر معامله گران و ایجاد گروه‌های سرمایه گذاری

ارتباط با معامله گران دیگر و تبادل اطلاعات با آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به ایده‌ها و استراتژی‌های مختلفی دسترسی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید با ایجاد گروه‌های سرمایه گذاری اهداف بزرگتری را انتخاب کنید و حتی در بازارهای مالی معتبر به عنوان یک سرمایه گذار حرفه‌ای شناخته شوید.

معایب سوشیال تریدینگ برای سرمایه گذاران تازه کار

در کنار تمام مزایایی که برای social trading برشمردیم، معایبی نیز وجود دارد که در هنگام ورود به این پلتفرم‌ها باید به آن توجه کنید. اگر سرمایه گذار تازه کار هستید باید مراقب تکنیک‌های کلاه سیاه باشید. هر تریدری که تعداد دنبال کنندگان زیادی دارد، قابل اعتماد نیست. بعضی از آن‌ها تنها با کپی کردن معاملات سایر تریدرها توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین ممکن است با ایجاد شبکه‌ای از اکانت های تقلبی پیروان غیر واقعی برای خود ایجاد کنند. بنابراین اطلاعات و استراتژی‌های آن‌ها ممکن است حاوی مطالب غیر واقعی باشد.

از طرفی هیچگاه نباید فرآیند یادگیری را متوقف کنید. شاید استراتژی خرید ترون برای بعضی از افراد سود زیادی داشته باشد اما لزوماً به این معنا نیست که شما هم با همان استراتژی می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. سعی کنید از طریق ادامه دادن فرآیند یادگیری و کسب تجربه، استراتژی‌هایی را در پلتفرم سوشال تریدینگ انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

درآمد و هزینه سوشال تریدینگ چقدر است؟ آیا می‌توان از کپی مارکتینگ درآمد کسب کرد؟

در اکثر پلتفرم‌های سوشال تریدینگ، شما برای کپی کردن ترید دیگران هزینه‌ای نمی‌پردازید. زیرا پلتفرم‌ها از طریق انجام معاملات کسب در آمد می‌کنند و هزینه‌ای برای کپی کردن ترید دیگران از شما دریافت نخواهند کرد. در واقع تنها هزینه‌ای که از شما دریافت می‌شود مربوط به هزینه تراکنش‌های انجام شده درون پلتفرم است.

اما اگر تریدر حرفه‌ای هستید می‌توانید از راه قرار دادن سیگنال و استراتژی خود از پلتفرم جایزه دریافت کنید. میزان این جایزه یا درآمد نیز به تعداد دنبال کنندگان شما، افرادی که استراتژی شما را کپی می‌کنند و میزان موفقیت سیگنال‌های شما بستگی دارد. هر پلتفرمی میزان پرداختی متفاوتی دارد. این جوایز به کیف پول بیت کوین یا ارز دیجیتال شما واریز می‌شود.

معروف‌ترین پلتفرم‌های social trading؛ بهترین پلتفرم سوشال تریدینگ چیست؟

حالا که با سوشال تریدینگ، نحوه کار و مزایا و معایب آن آشنا شدید می‌توانید با عضویت در یک پلتفرم معتبر اقدام به کپی تریدینگ یا سیگنال دهی نمایید. در اینجا ما بهترین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ برای خرید بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کنیم. البته توجه کنید که این پلفترم ها امکان ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارند و اگر تجربه کافی در زمینه انجام معاملات بین المللی را ندارید استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

پلتفرم سوشال تریدینگ Coinmatics؛ بهترین پلتفرم برای کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال

این پلتفرم آنالیز و کپی تریدینگ ارزهای دیجیتال در سال 2018 کار خود را آغاز کرد. با استفاده از پلتفرم سوشال تریدینگ Coinmatics می‌توانید تریدر ها و سرمایه گذاران حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و از استراتژی‌های آن‌ها برای کسب در آمد بهره مند شوید. در کوینماتیکس شما می‌توانید از هر دو روش‌ترید شخصی و کپی تریدینگ برای سرمایه گذاری استفاده کنید.

پلتفرم eTORO؛ پلتفرم سوشیال تریدینگ معتبر

پلتفرم eToro در حال حاضر یکی از معتبرترین و قدرتمندترین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ است که کاملاً مشابه با یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند. در این شبکه اجتماعی مخصوص تریدینگ، شما می‌توانید به ویژگی‌های فوق العاده ای مانند اخبار اختصاصی، کپی تریدینگ و آنالیز عمکرد سایر تریدر ها دسترسی داشته باشید. اکانت دمو ایتورو کاملاً رایگان است و می‌توانید با استفاده از آن بدون محدودیت از همه ویژگی‌های eToro استفاده کنید. اما پس از مدتی باید برای خرید اکانت اصلی اقدام نمایید.

پلتفرم سوشیال تریدینگ ایرانی، کپی تریدینگ در ایران

در حال حاضر پلتفرم‌های سوشیال تریدینگ به صورت حرفه‌ای و مشابه با پلتفرم‌های معتبر خارجی در ایران وجود ندارند. تعدادی از سایت‌ها و حتی گروه‌های تلگرامی به صورت VIP سیگنال‌هایی را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهند ولی این موارد با فرایند کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ واقعی تفاوت‌های زیادی دارند. در بسیاری از موارد سیگنال‌ها و اطلاعات ارائه شده در این سایت‌ها معتبر نیستند. به همین دلیل در این سایت‌ها، همواره تریدرهای بی تجربه و تازه کار در معرض خطر کلاه برداری قرار می‌گیرند. اگر تجربه استفاده از کپی تریدینگ در ایران را دارید می‌توانید از طریق کامنت ها تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

با استفاده از صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید

در این مقاله با سوشال تریدینگ و مفهوم آن آشنا شدیم. همچنین به بررسی مزایا و معایب این روش و تفاوت آن با روش‌های دیگر تریدینگ مانند کپی تریدینگ پرداختیم. در حال حاضر استفاده از پلتفرم‌های معتبر و قابل اعتماد سوشیال تریدینگ در ایران فراهم نیست. با این حال شما می‌توانید با یادگیری از طریق مجله نوبیتکس و انجام معاملات کوچک در بهترین صرافی آنلاین ایرانی بدون نیاز به کپی تریدینگ نیز به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید. برای ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال به صفحه اصلی سایت نوبیتکس مراجعه کنید.

نوشته های مشابه