آموزش سرمایه‌گذاری

هر آنچه که باید در مورد سوئینگ تریدینگ یا نوسان‌گیری از تغییرات قیمت بازار بدانید

با داغ شدن بازار کریپتوکارنسی و بالا رفتن تقاضا برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال، استراتژی‌های مختلفی برای کسب سود از نوسانات قیمت بازار چیده شده‌اند. بعضی از استراتژی‌های تعیین شده برای انجام معاملات، بلند مدت و بعضی کوتاه مدت هستند. سویینگ تریدینگ یکی از استراتژی‌های معاملاتی بلند مدت است که در بازارهای مختلفی مثل کریپتو کارنسی، سهام، فارکس و غیره قابل استفاده است و می‌تواند سود عایدی زیادی را در مدت مشخصی نصیب شما بکند. اگر کنجکاو شدید که سوئینگ تریدینگ چیست و چگونه باید از آن برای انجام معاملات ارزهای دیجیتالی استفاده کرد در ادامه مطلب همراه ما باشید.

سویینگ تریدینگ چیست؟

با بالا گرفتن معاملات ارز دیجیتال در ایران، عده زیادی برای کسب سود وارد این بازار می‌شوند اما نداشتن استراتژی و دانش لازم، آن‌ها را با چالش رو به رو می‌کند. اولین قدم برای حضور در بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب استراتژی مناسبی است که بتواند سود اولیه‌ای را برای تریدرهای مبتدی به همراه داشته باشد. سویینگ تریدینگ یکی از ساده‌ترین استراتژی و روش‌های انجام معاملات ارزهای دیجیتال است که نه تنها برای افراد مبتدی بلکه برای تریدرهای حرفه‌ای نیز بسیار کاربردی خواهد بود. در سویینگ تریدینگ، تریدرها با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندمنتال به دنبال کسب سود از یک بازه مشخص مثلا چند روز یا چند هفته هستند. روند تغییرات قیمت و الگوها در نمودار مهم‌ترین چیزی است که براساس آن، تریدرها موقعیت‌های مناسب را برای انجام معامله پیدا می‌کنند و دست به خرید و فروش می‌زنند.

سوئینگ تریدینگ چگونه انجام می‌شود؟

تریدرها در سوئینگ تریدینگ می‌توانند شیوه‌های مختلفی را برای کسب سود در نظر بگیرند. در بازار ارزهای دیجیتال، بعضی از تریدرها ارزهای پر نوسانی مانند بیت کوین را انتخاب می‌کنند و با بررسی روزانه قیمت آنلاین بیت کوین به دنبال کسب سود هستند. بعضی از تریدرها نیز ارزهایی که نوسان کم‌تری دارند را انتخاب می‌کنند و با جا به جایی قیمت‌ها از بازار کریپتوکارنسی سود کسب می‌کنند. تریدرهایی که با استراتژی سویینگ تریدینگ کار می‌کنند برای پیدا کردن یک روند قدرتمند و قابل پیش‌بینی، تعداد تایم فریم‌ یا دوره‌های زمانی مورد ارزیابی خود را بالا می‌برند تا بتوانند بهترین زمان برای ورود به معامله یا خروج از آن را پیدا کنند.

در سویینگ تریدینگ از ابزارهایی مثل اندیکاتورهای RSI، میانگین متحرک، باندهای بولینگر و خطوط فیبوناچی برای تحلیل تکنیکال و از روش‌ پرایس اکشن و الگوهای آن مثل الگوهای کندل و محدوده مقاومت و ساپورت برای انجام معامله استفاده می‌شود.

تحلیل فاندمنتال نیز در حالتی که نمودار روند صعودی دارد می‌تواند تحلیل دقیق‌تری از وضعیت بازار را به شما ارائه دهد. پس از تحلیل روند بازار، تریدرها براساس نسبت سود به خطر معامله وارد معامله می‌شوند. اگر میزان سود قابل دریافت نسبت به ریسک معامله پایین باشد تریدرها وارد معامله نمی‌شوند.

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندمنتال در سوئینگ تریدینگ چیست؟ -صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

سویینگ پایین(SL)  و سویینگ بالا (SH) چیست؟

 در شیوه معاملاتی پرایس اکشن با استفاده از وضعیت کندل‌ها می‌توان روند بازار را تخمین زد و برای انجام معامله اقدام کرد. دو مفهوم مهمی که برای تحلیل نمودارهای پرایس اکشن باید با آن‌ها آشنا باشید سویینگ بالا و سویینگ پایین است. سویینگ بالا یا SH نقطه‌ای است که در آن، قیمت از حالت صعودی به حالت نزولی تغییر جهت می‌دهد. در سویینگ پایین، روند نمودار برعکس سوئینگ بالا است و قیمت بین محدوده مقاومت و حمایت بالا و پایین می‌شود. سوئینگ بالا یا پایین می‌تواند می‌توان به دلیل وضعیت یک شمع نسبت به شمع‌های مجاور یا به دلیل وضعیت چند شمع با شرایط مشابه که با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند ایجاد شوند. در چنین شرایطی با تعیین روند بازار از روی شمع‌ها می‌توان با فروش ارزهای پرنوسان مثل بیت کوین، سود زیادی به دست آورد. اگر برای تبدیل قیمت ارزهای دیجیتال به تومان نیاز به ماشین حساب ارزدیجیتال دارید از طریق کلیک بر روی لینک می‌توانید میزان سود دریافتی خود را از فروش ارز و استفاده از روش سویینگ تریدینگ محاسبه کنید.

سویینگ بالا در تحلیل تکنیکال چیست؟ - صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

ترید روزانه و سوئینگ تریدینگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تریدرهای روزانه سعی می‌کنند با استفاده از ابزار تکنیکال و رصد روزانه قیمت بازار با خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به سود برسند اما سوئینگ تریدرها مدت زمان بیشتری را به رصد وضعیت بازار اختصاص می‌دهند و با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندمنتال به دنبال دریافت سود از حرکت قیمت‌ها هستند. برای کسانی که به دنبال ورود سریع به معاملات ارز دیجیتال و خروج سریع از آن هستند می‌توانند با ترید روزانه به سود مد نظر خود دست پیدا کنند اما اگر جز کسانی هستید که فرصت کافی برای رصد وضعیت بازار دارید از طریق سوئینگ تریدینگ و داشتن تحلیل درست می‌توانید سود بیشتری را از معاملات خود کسب کنید.

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ

سویینگ تریدینگ مانند تمام استراتژی و تکنولوژی‌هایی که برای انجام معاملات ارائه می‌شوند مزایا و معایبی دارد که هنگام خرید و فروش ارزهای سریعی مثل ارز دیجیتال ایاس و بیت کوین باید به آن‌ها توجه بیشتری کرد.

مزایای سوئینگ تریدینگ

  • در سوئینگ تریدینگ بزرگترین مقدار سود دریافتی می‌تواند به حداکثر سود ممکن بسیار نزدیک یا با آن برابر باشد.
  • استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و فاندمنتال باعث می‌شود تریدر بتواند با اطلاعات کافی دست به معامله بزند و سود کند.
  • در سوئینگ تریدینگ به دلیل مشخص کردن تایم فریم، زمانی که به بررسی روند بازار اختصاص می‌دهید نسبت به ترید روزانه بسیار کم‌تر خواهد بود.

معایب سوئینگ تریدینگ

  • مشخص کردن تایم‌ فریم‌های بلند مدت باعث می‌شود فرصت‌های مناسبی که در زمان‌های مختلف درون تایم فریم‌ها ایجاد می‌شود از دست برود.
  • تغییر ناگهانی روند نمودار و معکوس شدن قیمت‌ها می‌تواند باعث ضررهای سنگینی در معاملات سوئینگ شوند.

سیگنال‌های سوئینگ تریدینگ را چگونه تشخیص دهیم؟

سیگنال‌های سوئینگ یا سوئینگ لول هشدارهایی برای اعلام زمان ورود به یک بازار یا خروج از آن هستند. زمان خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، ریپل، اتریوم و غیره با توجه به وضعیت نمودار می‌توانید زمان شروع یا پایان معامله را متوجه شوید. زمانی که در پایان یک روند صعودی، سقفی وجود دارد که به اندازه سقف‌های قبلی بالا نرفته است، سیگنال منفی سوئینگ لول برای ما نمایان می‌شود. در چنین شرایطی با خروج از بازار می‌توان از ضرردهی جلوگیری کرد. در این وضعیت روی آخرین کف، خطی رسم می‌کنیم و آن را سوئینگ لول می‌نامیم. اگر نمودار قیمت جایی که پایین‌تر از سقف قبلی بوده است روند نزولی خود را ادامه دهد و سوئینگ لول را قطع کند دومین هشدار جدی برای شما صادر می‌شود. بهتر است با دیدن هشدار اول از بازار خارج شوید چون پس از اخطار دوم، نمودار رشد نخواهد کرد و در صورت ماندن در معامله متحمل ضرر خواهید شد.

همراه با نوبیتکس به تریدرهایی حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال، تبدیل شوید

همواره برای کسانی که به تازگی وارد بازارهای سرمایه‌گذاری شده‌اند انتخاب استراتژی، کار سختی خواهد بود. به همین دلیل ما در این مقاله سوئینگ تریدینگ، یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های معاملاتی برای افراد مبتدی را به شما آموزش دادیم.

صرافی نوبیتکس، یکی از بزرگترین و امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که با تکیه بر اعتماد مشتریان خود خدمات مختلفی را برای ترید ارزهای دیجیتال، ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات نوبیتکس، کافی است وارد صفحه اصلی سایت شوید و ثبت نام خود را انجام دهید. هدف ما جلب رضایت شما و ارائه خدمات به هم‌وطنان عزیز و گرانقدرمان است.

نوشته های مشابه