آموزش سرمایه‌گذاری

ابر ایچیموکو چیست؟ آموزش استفاده از ابرایچیموکو در تحلیل تکنیکال

ارز‌های دیجیتال به یکی از مهمترین ترند‌های روزانه جهان تبدیل شده است. برای اینکه حضور فعال و موثری در بازار مالی ارز‌های دیجیتال داشته باشیم الزامی است که با تحلیل تکنیکال آشنا باشیم تا بتوانیم به موقع به بازار خاصی ورود و خروج کنیم.

برای تحلیل تکنیکال دقیق و کارآمدتر بورس یا بازار مالی ارز دیجیتال به ابزار‌هایی نیاز داریم. ابر ایچیموکو یکی از بهترین ابزار‌ها برای تحلیل تکنیکال دنیای ارز‌های دیجیتال است. اما ابر ایچیموکو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به طور کامل آموزش استفاده از ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ابر ایچیموکو چیست؟

قبل از اینکه ابر ایچیموکو را شرح دهیم ابتدا بهتر است که با اندیکاتور آشنا شوید. اندیکاتور یا همان شاخص، نمودار‌های کمکی در تحلیل تکنیکال هستند که از قیمت، زمان، حجم و ترکیب آن با توابع مشخص ریاضی ترسیم می‌شوند. ابر ایچیموکو یک کلمه ژاپنی بوده و به معنای نمودار تعادل در یک نگاه است.

ابر ایچیموکو چندین اندیکاتو را در یک نمودار ترکیب می‌کند تا با این روش بهتر بتوان آینده رمز ارز‌ها را پیش‌بینی کرد. اگر خرید بیت کوین را در برنامه خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم که موازی با ورود و خروج خود به بازار ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال و ابر ایچیموکو را نیز فرابگیرید.

ابر ایچیموکو در چه زمانی و توسط چه کسی مطرح شد؟

ابر ایچیموکو در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. ابر ایچیموکو برای اولین بار توسط گویچی هوسادا که یک روزنامه‌نگار ژاپنی بود، در سال 1930 مطرح شد؛ اما نزدیک به 4 دهه بعد یعنی در سال 1969 استراتژی‌های معاملاتی هوسادا ارائه شد.

خوشبختانه امروزه با استفاده از نرم‌افزار‌ها می‌توان نمودار‌های ابر ایچیموکو را با دقت و تصویر شفافی مشاهده کرد و تحلیل دقیق و بهینه‌تری را ارائه داد.

ابر ایچیموکو چیست؟

کاربرد ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال چیست؟

در واقع ترکیب نمودار‌های شاخص، یک ابر را تشکیل می‌دهند که در نهایت می‌توان حمایت و مقاومت‌های نمودار را در بازه قیمتی خاصی پیش‌بینی کرد. با اموزش ابر ایچیکومو می‌توانید بعد از بررسی نمودار‌ها سیگنال‌های ورود و خروج بهینه‌ای دریافت کنید.

برای اینکه در دنیای ارز‌های دیجیتال سود کنید باید ورود و خروج به‌هنگامی داشته باشید. ابر ایچیموکو یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال است که نگاهی به آینده داشته و با استفاده درست از آن می‌توان به سود قابل توجهی رسید.

به دلیل اینکه بازار ارز دیجیتال در 24 ساعت فعال است، قیمت‌ها لحظه‌ای ارزهای دیجیتال با تغییرات همراه می‌شوند. در این راستا می‌توانید قیمت هر ارز را به‌صورت آنلاین در صفحه اختصاصی در نوبیتکس مشاهده کنید. بطور مثال برای اطلاع از آخرین قیمت بایننس می‌توانید به صفحه قیمت بایننس کوین مراجعه کرده و از آخرین قیمت و اخبار آن مطلع شوید.

آموزش ایچیموکو پیشرفته؛ بررسی اجزا تشکیل‌دهنده ایچیموکو

ایچیموکو از 5 ساختار تنکان، کیجون، سنکو A، سنکو B، و چیکو تشکیل شده است. سنکو A یا (Senkou A) سنکو B یا (Senkou A) با هم ساختاری را تشکیل می‌دهند که به آن ابرکومو می‌گویند. با استفاده از استراتژی ابر کومو می‌توان وضعیت بازار رمز ارز‌ها را تا 26 روز پیش‌بینی کرد.

برای مسلط شدن به تحلیل‌های تکنیکال باید مطالعه و تمرین کرد و نمودار‌های گذشته را بررسی کرد. بطور مثال می‌توانید ارز link یا هر رمز ارز دیگری که در سبد سرمایه‌گذاری خود دارید را تحلیل کنید تا به فرایند امور مسلط شوید. در ادامه 5 اجزا ایچیموکو را بیشتر بررسی می‌کنیم:

1. تنکان چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

تنکان (Tenkan) یا خط تبدیل بررسی میانگین بیشترین قیمت بالا و کمترین قیمت پایین در 9 دوره گذشته است. قیمت بالا یعنی جایی که عرضه بیش از تقاضا بوده و قیمت پایین نیز مکانی برای جذب شدن عرضه توسط تقاضا است. باتوجه به میانگین قیمت‌های بالا، در نهایت قیمت‌های تعادلی در هر دوره مشخص می‌شود.

فرمول محاسبه تنکان به شرح زیر است:

2 ÷ (کمترین قیمت پایین ۹ دوره اخیر + بیشترین قیمت بالای ۹ دوره اخیر ) = تنکان

2. کیجون چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

کیجون با خط پایه هم شناخته و همانند تنکان محاسبه می‌شود. اما این بار 26 دوره بررسی می‌شود. تنکان و کیجون هر دو می‌توانند 1 یا 5 دقیقه‌ای باشند.

فرمول محاسبه کیجون به شرح زیر است:

۲ ÷ ( بالاترین قیمت ۲۶ دوره + پایین‌ترین قیمت ۲۶ دوره ) = کیجون

کیجون به نوعی نشان‌دهنده تعادل میان خریداران و فروشندگان است و درصورتی‌که قیمت‌ها در نوسان باشد نقطه وسط در دوره 26 روزه نقطه تعادل کیجون خواهد بود. کیجون هم در روند نزولی و هم در روند صعودی یک خط مقاومت ایجاد می‌کند.

اجزا تشکیل‌دهنده ایچیموکو

1. سنکو A چیست؟

برای درک سنکو A باید از نحوه محاسبه تنکان و کیجون مطلع باشید. سنکو A از جمع تنکان با و کیجون تقسیم بر 2 حاصل می‌شود و بعد از آن می‌توان فرایند 26 روز آینده را در نمودار پیش‌بینی کرد.

فرمول محاسبه سنکو A به شرح زیر است:

2 ÷ ( کیجون + تنکان ) = سنکو A

2. سنکو B یا SPAN B چیست و چگونه بدست می‌آید؟

سنکو B از میانگین بیشترین نقطه بالا و کمترین نقطه پایین در 52 روز گذشته به دست می‌آید و با استفاده از آن می‌توان 26 روز آینده را پیش‌بینی کرد.

فرمول محاسبه سنکو B به شرح زیر است:

2 ÷ ( بیشترین قیمت بالای ۵۲ دوره قبل + کمترین قیمت پایین ۵۲ دوره قبل ) = سنکو B

3. چیکو چیست؟

چیکو یا چیکو اسپین در ژاپنی به معنای دره است. چیکو در ابریچیموکو بسیار ساده و مهم است. چیکو همان قیمت فعلی بوده که از 26 روز قبل برگشت خورده است. چیکو را به نوعی می‌توان خط حمایتی نیز در نظر گرفت. هنگامی‌که قیمت‌ها نزولی می‌شود معامله‌گران در این بازار دیگر به دنبال کسب سود نیستند و می‌خواهند سرمایه اصلی دوباره برگردد که همان خط چیکو را ایجاد می‌کند.

تنظیمات ایچیموکو

هم اکنون بازار ارز دیجیتال بدون تعطیلی در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته انجام می‌شود. اما در گذشته هنگامی‌که ایده ابر ایچیموکو در ژاپن مطرح شد یکشنبه‌ها بازار تعطیل بود. به همین دلیل امروزه معامله گران برای اینکه خطای تحلیل تکنیکال خود را به حداقل برسانند بررسی نمودار را از 9،26 و 52 روز به 10،30 و 60 تغییر می‌دهند.

اما همچنان در خصوص اینکه کدام روند نتیجه‌ی بهتری را حاصل می‌کند اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد. همچنین تحلیل‌گران دیگری نیز معتقدند که تغییر تنظیمات اولیه ممکن است تعادل سیستم را بهم بریزد و امکان پیش‌بینی را با خطای بزرگی مواجه کند.

سیگنال‌های ابر ایچیموکو؛ سیگنال حرکتی و روندی

سیگنال‌های ابر ایچیموکو؛ سیگنال حرکتی و روندی

ایچیموکو به دلیل اینکه چندین اندیکاتور یا شاخص را ترکیب می‌کند، سیگنال‌های مختلفی را ایجاد می‌کند. با تحلیل این سیگنال‌ها می‌توان آینده و قیمت بازار ارز را تا 26 روز پیش‌بینی کرد. البته لازم به ذکر است که هر تحلیل و الگویی باید ابتدا به درستی شناسایی شود. خطا در شناسایی الگو‌ها و بطورکلی در تحلیل تکنیکال، می‌تواند منجر به ورود و خروج نابهنگام از بازار شود.

سیگنال‌های حرکتی و سیگنال‌های روندی از مهمترین سیگنال‌هایی هستند که در ابر ایچیموکو ایجاد می‌شوند.

سیگنال‌های حرکتی به دلیل رابطه قیمت ارز در بازار، خط استاندارد و خط برگشتی ایجاد می‌شود. برای اینکه در فرایند تحلیل تکنیکال دقیق‌تر شوید بهتر است که الگو‌ها و روند‌های دوره‌های پیشین را بررسی کند تا بتوانید به مرور به روند شناسایی سیگنال‌ها مسلط شوید. بطور مثال سیگنال حرکت صعودی هنگامی ایجاد می‌شود که یک یا دو خط برگشتی بتواند بالاتر از خط استاندارد قرار بگیرد.

سیگنال‌های روندی هم به این ترتیب است که اگر قیمت به‌صورت مداوم بالاتر از ابر قرار بگیرند به احتمال زیاد روند صعودی ادامه داشته باشد. از طرفی اگر قیمت‌ها زیر ابر قرار بگیرد می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که روند نزولی آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که وقتی حرکت‌ها داخل ابر تغییر کند می‌تواند نشانه‌ای از یک روند خنثی داشته باشد.

بررسی تغییر رنگ ابر کومو؛ آیا قدرت سیگنال پایدار است؟

توجه داشته باشید که در روند تحلیل ابر ایچیموکو تایم فریم‌های طولانی‌تر قابل اعتماد‌تر هستد. اگر فقط تایم‌فریم‌های کوچک را مشاهده و تحلیل کنید نمی‌توان به قدرت سیگنالی که ایجاد شده اعتماد کرد. تغییر رنگ ابر کومو در این حالت ممکن است رخ بدهد و تحلیل شما را معکوس کند.

به همین دلیل باید قدرت سیگنال را در یک روند گسترده‌تر بررسی کرد تا بتوان از فرایند و نتایج آن اطمینان حاصل کرد. به‌طور مثال اگر روند صعودی با صعود همراه نشود آن سیگنال ممکن است در ادامه شما را گمراه کرده و تحلیل شما را با چالشی اساسی روبرو کند. به همین دلیل تایم فریم‌های روزانه، هفتگی و ماهانه حرکت‌های قابل اطمینان‌تری هستند.

نوبیتکس بازار آنلاین رمزارز‌ها بدون تعطیلی

در این مقاله سوال ابر ایچیموکو چیست را شرح دادیم. با استفاده از آموزش تصویری اندیکاتور ایچیموکو، شما کاربران عزیز می‌توانید سیگنال‌های ورود و خروج را شناسایی کرده و در بازار مالی ارز‌های دیجیتالی سود کنید. تحلیل تکنیکال را باید جدی بگیرید و اخبار مربوط به ارزی که خریداری کرده‌اید را دنبال کنید.

بطور مثال ایلان ماسک که یکی از محبوب‌ترین حامیان دوج کوین محسوب می‌شود، با هر توییت باعث رشد ویژه‌ای در بازار ارز دیجیتالی دوج کوین می‌شود. در این راستا می‌توانید وبلاگ و اخبار نوبیتکس را به‌طور مرتب مطالعه کنید تا بتوانید سیگنال‌های خبری بازار را بهتر و سریع‌تر شناسایی کنید.

همچنین برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین، دوج کوین، تتر و ده‌ها ارز دیجیتالی دیگر می‌توانید از طریق وب سایت و اپلیکیش ارزدیجیتال نوبیتکس اقدام کنید. با سامانه امن و به‌روز نوبیتکس بدون تعطیلی در هر لحظه از شبانه روز بدون محدودیت می‌توانید ارز‌های دیجیتالی خرید و فروش کنید.

نوشته های مشابه